miercuri, 9 august 2017

Tarator - Răcoarea vine din farfurie!

Acu vreo 2 zile, în una din cele mai toride şi inconfortabile zile de vară pe care le-am trăit, fiul meu cel mic (16 ani jumate şi puţin peste 1.80 m) emite nişte pretenţii ciudate, cum că ar mânca ceva înainte să plece la sala de forţă. Dacă se poate, o friptură la grătar, că lui îi trebuie proteine (bine că n-a spus calorii că îl trimiteam afară, la soare). Exclus, îi răspund, azi mâncăm raw. 

Adevărul că îmi stătea gândul la un tarator (nu pot să îi spun "o", deşi este un fel de supă rece dată în cărţile de bucate), auzisem de acest fel de mâncare pe la colegii bloggeri, la Daniel Botea parcă. Chiar aveam tot ce îmi trebuie în casă. Ştiu, pare o chestie premeditată dar n-a fost. Sau poate subconştientul mi-a făcut o surpriză. Iată şi ingredientele:


Deci: castraveţi muraţi de vară, iaurt grecesc 10% grăsime, mărar, miez de nucă mărunţit şi (neprinse în poză) doi căţei de usturoi, apă plată cât mai rece.

Am pus jumătate din căldăruşa de iaurt în olicioară, am tăiat castraveţii cubuleţe şi am turnat deasupra. Până m-am prins eu că fiu-meu îi mânca cu linguriţa (castraveţi muraţi cu iaurt) spunând că îs buni şi aşa, a mai rămas atâta:


Ca să nu mai poată fura din oală, am pus 250 ml de apă plată, după care am tocat mărunt mărarul, cam jumătate de legătură. Am adăugat usturoiul strivit bine cu latul cuţitului (cui nu-i place să nu-l pună) şi am adăugat nuca.


Iar finalul, după ce l-am amestecat bine, l-am băgat la frigider (să se cunoască-n tihnă, pe răcoare), cât a făcut ăsta micu un duş.


A gustat curios la început, după care nu ştiam cum să fac să mai apuc şi eu ceva. Adevărul că taratorul ăsta, scos direct din răcoare frigiderului, te poate ajuta să treci senin prin vipia verii. Şi, deşi eu am folosit castraveţi muraţi în locul celor verzi daţi în reţete, nu s-a plâns nimeni. Ba chiar cred că a căpătat un plus de savoare.

Voi cum aţi răzbit prin începutul ăsta de august?

6 comentarii :

  1. Cu castraveti murati am facut eu cunostinta cu Tarator la Bibi, in Vama Veche. Doar cuburi de gheata ti-au lipsit :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am pus apă foarte rece. Intenţionat l-am făcut fără cuburi. :)

      Ștergere
  2. N-ar avea ce sa nu-mi placa. S-ar putea ca si eu sa ma pun pe castravetii murati si sa nu mai apuc sa fac supa. O prefer si eu cu castraveti murati

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !