marți, 11 iulie 2017

Greşeală repetată sau politică comercială, Profi?

Este vorba de unitatea Profi din Piaţa Griviţa, Constanţa.

Titlul sună aşa din mai multe motive. În primul rând la articolul "Profi, aşa ceva nu se face!" publicat acum 2 luni am primit un răspuns din partea lui Profi România în care spuneau că vor lua măsuri şi vor avea grijă ca acea greşeală să nu se mai repete. În al doilea rând cu câteva ore înainte, cumpărând acelaşi produs ca şi în rândurile care vor urma (o unitate) am atras atenţia casierei că există o nepotrivire între preţul de la raft şi cel de la casă.


Trebuie să menţionez că această unitate Profi este la foarte mică distanţă de locuinţa mea şi intru acolo mai mult din lene, atitudinea personalului fiind descurajantă (şi cel puţin neconformă cu standardele declarate de Profi) după părerea mea.

Şi acum faptele. Revenind la magazin mă duc glonţ la raftul cu bere fără alcool, singurul articol pe care doream să-l cumpăr. Preţul la fel ca mai devreme, nemodificat, adică 2.59 lei. Sper din tot sufletul să fi schimbat preţul la casă.


Ajuns la casă, preţul în continuare nemodificat, 2.69. Cer explicaţii, mai ales că era aceeaşi casieră căreia, cu 4 ore înainte, îi atrăsesem atenţia. Îmi spune, pe un ton arţăgos, că trebuie să plătesc cât scrie pe bon, că "ăsta-i preţu'". Văzând că nu mă convinge, cheamă un coleg, neuitând să încerce să mă umilească cu vorbe gen "stai în 40 de bani?" şi totodată cerând încurajări de la clienţii ce se aflau în urma mea, la unica casă deschisă (un alt cvasi obicei al aceste locaţii pe care nu îl pot înţelege). Vine colegul, îi spune să-mi înapoieze diferenţa de 40 de bani, pe care o face cu remarca "îţi dau de la mine (de parcă nu-i lua din casa de marcat), na, să te-mbogăţeşti!" Am tăcut din gură, deşi nu am putut să nu mă-ntreb cum oare ar fi procedat o ţaţă ca ea fiind în locul meu, plătind alt preţ decât cel de pe eticheta de la raft.


Dacă măriţi imaginile (click pe ele) se observă pe amândouă detaliile de preţ, loc, dată şi oră.

Nu sunt absurd, nu vânez greşeli. Şi nici răzbunător ca să cer ca magazinul să fie amendat aşa cum prevede legea (amenzile sunt între 500-10000 lei aşa cum am scris în articolul "Preţ raft vs preţ casă"). Dar se pare că în această locaţie nu mai e vorba de greşeli ci, prin repetare frecventă, de o politică comercială iar angajaţii, în speţă acea casieră, sunt învăţaţi să sară cu gura pe orice client care le face vreo observaţie şi să-l umilească (din păcate nu e un caz singular).

Şi la urma urmei, acei 40 de bani (deşi nu atâţia se strâng într-un supermarket de cartier) sunt ai mei şi eu ar trebui să decid ce fac cu ei. Nu am urmărit alte produse în această locaţie aşa că nu pot afirma dar nici infirma dacă există diferenţe de preţ între raft şi casă. Voi ce credeţi, există?

***
Citez din răspunsul oferit de Profi România la articolul anterior: "procedurile PROFI conform carora daca apare o diferenta intre pretul de la casa si cel de la raft, clientul plateste suma afisata la raft." - apropo, asta e o obligaţie legală, nu o procedură internă.

***

În încheiere, Profi România, îţi spun cu mâhnire că nimic nu s-a schimbat în acea locaţie, deşi în răspunsul pe care mi l-ai dat la precedentul articol ai promis că vei lua măsuri.

11 comentarii :

  1. Mai de graba politica comerciala, pe principiul "cainii latra, ursul merge". Sunt satula de marsaviile care se fac in tara asta, tonul fiind dat de sus, de aia care dorm pe ei si pe banii nostrii. Aproape ca mi-am pierdut orice speranta ca se mai poate indrepta ceva in tara asta plina de hoti, corupti, putori si idioti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fie vorba între noi, dacă fiecare consumator şi-ar şti drepturile şi ar lua atitudine, sunt sigur că astfel de, hai să spunem, greşeli nu ar mai fi atât de frcvente.

      Ștergere
    2. Da... ai dreptate. Asta presupune sa fii mereu cu ochii pe ei, sa fii in garda secunda de secunda. Eu nu pot sa fiu stresata mereu ca la tot pasul sunt pandita de hoti care sa ma insele, batjocoreasca, fure.. Eu nu sunt asa. Ei de ce sunt?

      Ștergere
  2. Pai fix pe asta se bazeaza ca ce zice omul: decat sa mai pierd 15 minute pentru 40 de bani, lasa asa. Minunata atitudinea personalului, oricum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din toată povestea asta atitudinea personalului este cea mai deranjantă. O greşeală recunoscută şi asumată poate fi scuzată.

      Ștergere
  3. Urat din partea lor! O greseala o mai putem intelege ca deh... si acolo lucreaza oameni. Dar cand "greseala" se repeta, atunci ne e clar ca nu e o greseala ci e intentie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sau neglijenţă, indolenţă,nu există respect pentru client. O fi locul de vină! :)

      Ștergere
  4. Nu ştiu de ce am impresia că magazinele astea mari îşi cam bat joc de clienţi! Profi nu sunt singurii care practică astfel de "politici" de doi lei! Nici Kaufland-ul nu-i mai departe! Eu zic sa staţi cu ochii pe ei şi pe viitor şi să scrieţi despre la fiecare ţeapă...poate aşa vor învăţa ceva...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt vânător de greşeli şi nici nu intenţionez să devin. Cu toţii mai facem şi greşeli. Ceea ce acuz eu aici este atitudinea personalului din acea locaţie. În sensul că devin agresivi în diverse forme atunci când le este descoperită greşeala.

      Ștergere
    2. Mi s-a întâmplat şi la Mega Image-ul de lângă mine. Dar imediat casierul a mers, a verificat eticheta şi a remediat problema. Scurt, demn şi corect. Totul depinde de instruirea angajaţilor.

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !