joi, 20 iulie 2017

Obiceiuri tătare la Cobadin - în vizită cu Tour X

O altă frumoasă experienţă dobrogeană am trăit-o în excursia de o zi organizată de Tour X, pe Ruta Verde - Crucea Sudului, în penultima oprire de pe traseu, în Cobadin. Cum am mai spus, în Dobrogea convieţuiesc aproximativ 19 etnii iar Cobadinul are o puternică comunitate de tătari crimeeni.
Nici nu a apucat bine să parcheze autocarul că pe geam am văzut băieţi şi fete în costume populare interpretând dansuri specifice. Am aflat că fac parte din Ansamblul Canlar din Cobadin.


Oare aşa arăta o cadână? Glumesc, desigur.




Multe nu pot să vă spun, dar imaginile vorbesc de la sine.



Să-i vedem şi pe băieţi.



Am avut parte şi de o luptă cu eroi "căzuţi" la datorie.



Iată şi o pereche!


După ce am ascultat câteva cuvinte despre trecutul, prezentul şi planurile de viitor ale acestei etnii am fost invitaţi să gustăm din bucatele lor tradiţionale.




Adică şuberek, borek, kobet şi baclavale. Mai lipseşte ceva din enumerare dar nu îmi aduc aminte cum se numeşte. Şi, desigur, nelipsitul ayran.

La sfârşit au spus câteva cuvinte primarul şi viceprimarul comunei, după care ne-am tras în poza de grup.


A fost o experienţă multiculturală plăcută pe care vă recomand să o încercaţi.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !