marți, 18 iulie 2017

Experienţe dobrogene cum se cuVIN - Clos des Colombes

Nu se poate numi că ai vizitat litoralul românesc sau Dobrogea dacă nu te-ai oprit măcar o dată la domeniul Clos des Colombes. Eu am făcut-o, cu ajutorul celor de la Tour X, în excursia de pe Ruta Verde - Crucea Sudului. Şi trebuie să recunosc cu mâna pe inimă, asta da experienţă dobrogeană!


A fost ultima oprire din turul menţionat şi singurul neajuns al acestui popas a fost că am stat prea puţin (părerea mea). Deşi aveam formată o imagine a acestui loc, din poveştile fratelui meu, am fost plăcut luat prin surprindere. Amenajarea deşi oarecum rustică dovedeşte un desăvârşit bun gust iar ospitalitatea gazdei, doamna Anne Marie Rosenberg, ar face să pălească multe legende autohtone.

Nu vă voi spune eu povestea domeniului. Mai cu suflet şi mai frumos decât aş putea eu, au făcut-o singuri. Atât pe site-ul Clos des Colombes dar şi pe blog. Deşi, personal, n-aş rata pentru nimic în lume ocazia de a asculta povestea pe viu, la faţa locului, cu un pahar de vin bun în faţă.

Eu vă voi spune doar cum mi-am petrecut timpul acolo în mult prea scurtul popas. Din autocar am coborât chiar la intrare.


Trecând de poartă am intrat într-o grădină frumos amenajată şi umbrită, loc potivit pentru visat cu ochii deschişi. Dincolo de gard se vede o mică parte din via domeniului.


La intrare în restaurant am fost întâmpinaţi (grupul din care făceam parte) de doamna Anne Marie.



Ne-a fost arătat restaurantul cu o ambianţă specifică, exponate din colecţia de vinuri dar şi unelte folosite în activitatea de vinificaţie, am văzut crama şi beciul iar apoi am ajuns în curtea exerioară unde totul era pregătit pentru degustare, punctul final şi subiectul acestui articol.






La degustare vinurile ne-au fost prezentate, descântate, de către Mirela, o prezenţă reconfortantă, simpatică şi plină de spirit. Am rămas uimit de felul în care reuşea să învârtă vinul în pahar. Am încercat şi eu dar nu mi-a ieşit. Mi-a promis că mă învaţă când mai trec pe acolo.

  
De menţionat că alături de fiecare vin ne-au fost servite surprizele (pălărioare cu diferite umpluturi astfel încât să se potrivească cu vinul). Toate cele trei vinuri servite au un procent de 30%de vin învechit în butoi de stejar, restul fiind vin tânăr.


Acum le voi lua în ordine încercând să le descriu câte puţin. Primul a fost Petit Clos Blanc.


Vin alb, majoritar Sauvignon Blanc, în proporţii mai mici Fetească Albă, Riesling Italian şi Viognier (o mare dragoste despre care puteţi citi mai multe pe blogul de care am pomenit). Miros de fân proaspăt, aromă de caise de abia date-n pârg. S-au servit pălărioare cu umplutură de peşte alb.

Al doilea vin adus spre degustare a fost Petit Clos Rose.


În cantităţi aproape egale Cabernet Sauvignon, Merlot, Syrah şi Fetească Neagră. Culoare frumoasă, gust de fructe roşii mici, nu prea coapte, cu o notă puţin condimentată. Un rosé de vară deşi eu îl văd fără anotimp. Pălărioare cu umplutură de porc gătit cajun.

Şi la final Petit Clos Rouge - preferatul meu din acea seară.


Un vin pe sufletul meu. În proporţii aproape egale are Cabernet Sauvignon, Syrah, Merlot, Fetească Neagră şi puţin Pinot Noir. Rubiniu închis. Mirela ne spune că are gust de lemn şi pâine prăjită, semnătura Clos. Eu şi acum închid ochii şi simt gust de prune coapte, ba dacă stau şi mă gândesc mai bine, de magiun doar puţin afumat, dar gustam al treilea pahar ☺. Pălărioare cu umplutură de vită puţin picantă.

Cu regret a trebuit să ne luăm rămas bun dar sigur voi reveni să mă lămuresc cu gustul acela de prună coaptă. Şi musai să învăţ să-nvârt vinul în pahar! În plus trebuie să gust neapărat din Boeuf à la Clos, am citit eu ceva pe blogul lor.

Ca să vă fie mai uşor să-i găsiţi, pentru că rămân la părerea mea că nu puteţi spune că aţi fost pe litoral fără să treceţi pe la ei, vă las pagina lor de Facebook, Domeniile Clos. Şi nu, nu-i un advertorial, e un articol scris cu bucurie, m-am simţit minunat acolo.

Pentru o parte din imagini mulţumiri Tour X ( domnul Daniel) şi Joie Negru.

8 comentarii :

  1. Vai, cat te invidiez. Nu atat pentru licori cat pentru atmosfera si rasfatul de care ati avut parte.

    RăspundețiȘtergere
  2. Iubesc modul in care iți arati respectul si admiratia fata de lucrurile intalnite in viata ta. Aici, ne-ai sedus pe toti, incat, ma stii, gurmanda cum sunt și putin curioasa, te-am insotit in experienta ta...cu toate simturile. Te salut și mă iartă că n-am mai apărut mai des.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi place să descopăr locuri noi sau să le revăd pe unele şi să povestesc despre cele care merită. Cred că locul acesta ţi-ar plăcea! :)

      Ștergere
  3. Licori magice.... bauturi dumnezeiesti.... ala rosu ma tenteaza cel mai mult! Ma bucur pentru experienta avuta cu TourX! Uite asa descopar si eu Dobrogea, pentru ca Dobrogea inseamna mult mai mult decat litoral.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Întradevăr sunt multe lucruri frumoase şi interesante în Dobrogea. Şi acest domeniu e unul dintre ele.

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !