luni, 19 iunie 2017

Profu' de muzică

În urmă cu aproximativ 35 de ani...
- Colea, ce e tactu'?
- Ăăă, tata e profesor de sport la şcoala 8, doar ştiţi, sunteţi colegi acolo!
- Colea, te-am întrebat ce-i tactu', nu ce e tac-tu! - a continuat profu' de muzică acoperind hohotul de râs ce cuprinsese clasa la sfârşitul orei în care ni se explicase ce este tactul muzical.

La şcoala generală din Tecuci l-am avut ca profesor de muzică pe domnul George Băicoianu (unul din protagoniştii dialogului de mai sus), cadru didactic nonconformist, mucalit, o prezenţă aparte în peisajul local. Absolvent al Conservatorului de Muzică George Enescu din Iaşi este o personalitate a oraşului. Latura de interpret de arii din operete ori canţonete i-am descoperit-o, surprins, la un spectacol la care am mers cu clasa. Acolo am auzit prima dată Granada de Augustin Lara. Această întâmplare împreună cu discurile cu muzică clasică pe care le ascultam, mai de voie, mai de nevoie, la orele de profil au pus bazele culturii muzicale pe care o am şi mi-a trezit interesul pentru muzica clasică, interes ce mă însoţeşte şi în prezent.


De aceea mă bucur să vă anunţ că între 1 și 9 iulie va avea loc cea de-a III-a ediţie a Marilor Serate Muzicale ale Bucureştiului, eveniment ce aduce laolaltă interpreţi de renume din ţară şi din străinătate ce vor interpreta unele din cele mai frumoase lucrări clasice. Spectacolele vor avea loc la Opera Comică pentru Copii (între 1 și 6 iulie) şi  pe scena Ateneului Român (între 7 și 9 iulie). Evenimentul, la care nu trebuie să lipsesc, este organizat de Primăria Municipiului Bucureşti şi Fundaţia Euterpe în parteneriat cu Opera Comică pentru Copii. Aici puteţi consulta programul complet dar şi artişti ce vor concerta. Totuşi, ca să fiţi informaţi permanent cu privire la eveniment (noutăţi de ultimă oră, surprize, evenimente conexe, etc.) bine ar fi să apreciaţi pagina Marile Serate ale Bucureştiului.


Sper să vă bucuraţi de eveniment şi să-l savuraţi. Eu sunt sigur că îmi va încânta sufletul.


6 comentarii :

  1. Un profesor din generatia de altadata! Asta cred ca spune totul!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu mai retin bucati din arii de opera si opereta de la tatal meu care era mare iubitor al acestui gen de muzica si obisnuia sa le fredoneze prin casa. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Culmea, am avut diriginta ..profesoara de muzica, dar nu imi amintesc numele de familie nici sa ma bati. O fi de rau? In rest, nici cu muzica clasica nu ma impac, dar cred ca multi vor avea bucuria de a participa la aceste serate muzicale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă împac cam cu orice gen de muzică dacă are ceva să-mi spună. Eu am memoria mai ciudată! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !