joi, 8 iunie 2017

Procesoare AMD FX - pont pentru configuraţie de buget

Am pus-o! În mare stil. Băiatul meu de 16 ani are o altă mare problemă existenţială! Jocurile lui preferate (sau ale momentului cum zice el) nu rulează cum ar vrea pe vechiul lui PC (vechi pe naiba, să arunce o privire la laptopul meu). Se referă la Overwatch, The Witcher 3, Battlefield 1, astea fiind doar cele pe care le-am reţinut. Şi problema nu e una de mouse, de o tastatură, mă rog, de ceva mai subţire. El vrea unul nou, aşa cum a văzut pe la unii din amicii lui. Ceea ce îmi pune în mare pericol bugetul de vacanţă. Sau liniştea mea mentală. Ori pe amândouă! Aşa că acum am eu o problemă existenţială. Cum oare să împac şi capra şi varza?


Recunosc, nu mă pricep la arhitecturi de calculatoare. Aşa că apelez la varianta clasică! Adică întreb un prieten. Unul care se pricepe! Şi care să nu mă coste! Am noroc, îl prind în toane bune. Îi expun problema şi îl rog să mă ajute astfel încăt să-mi rămână şi mie ceva bănuţi, de-o zi, două de concediu, de un pahar de bere şi o porţie de hamsii pe plajă.

Primul lucru pe care prietenul mi-l cere este configuraţia PC-ului în cauză. Văzându-mi figura uluită mă linişteşte spunându-mi că este de ajuns să-i fac o captură de imagine din System Information. Cu ocazia asta aflu şi eu că fiul meu are pe computer o placă Asus SABERTOOTH 990FX R2.0, cu procesor AMD Athlon II X4 640, placă video Nvidia GTX 950 şi 8 GB RAM, nu că asta mi-ar spune mare lucru.

Din prima mi-a spus că el s-ar gândi la o upgradare a sistemului. După o scurtă cercetare, a observat că jocurile amintite de junior sunt optimizate pentru multicore aşa că sugerează să încep upgrade-ul de la acel CPU AMD, cu un Vishera FX-8300 sau cu un FX 8-Core Black Edition FX-8350 care, deşi mai ieftine decât cele din gama Ryzen, oferă performanţe excelente atunci când vine vorba de jocuri sau aplicaţii office.


Zâmbind în colţul gurii, mi-a urat concediu plăcut! Nu a uitat să menţioneze că dacă totuşi îmi rămân ceva bani după ce savurez hamsia aia să încerc să pun şi o placă video Nvidia GTX 1060-3GB. Că sursa duce. Iar într-un oarecare viitor să schimb şi placa de bază. Acum va trebui să negociez cu fiul meu, cu toate că din punctul meu de vedere problema e închisă! Voi cum aţi proceda?

***

Acum să vă zic şi câteva din avantajele acestor procesoare AMD FX, că nu mă lasă inima să nu ţin doar pentru mine. Mă rog, ce am înţeles eu de la mai priceputul meu prieten, cel căruia îi voi dedica în curând un articol de mulţumire.

Procesoare AMD FX - avantaje


- Sunt încă disponibile pe piaţă.
- Preţuri foarte atractive pentru cei care vor să facă o configuraţie de buget.
- Poate fi overclockat dacă placa permite şi este nevoie.
- Se descurcă bine la editările video, randează decent.
- Au performanţe asemănătoare cu procesoarele Intel Core i5 la un preţ mult mai mic.
- Probabil şi altele pe care nu le-am reţinut dar pe care cu siguranţă le va găsi fiul meu.



Sursă imagini https://pixabay.com/ro/ şi https://web.facebook.com/AMD-Romania-622897444440633/

18 comentarii :

  1. Daca tu aveai fata uluita, ma intreb ce se citea pe fata mea.La inceput am mai priceput ceva, dar mai apoi aveam sa ma intreb de cand stii limba asta straina si care anume e! Cred ca va trebui sa apelez si eu la ...varianta clasica :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu măcar n-am întrebat ce-i ăla System Information şi am ştiut să fac singurel print screen-ul şi după aia să-l trimit pe mail. :)

      Ștergere
  2. Așteaptă Zen3 1200. Va fi la fel de bun ca FX, doar ca pe FX nu se mai produc procesoare pentru viitor. Se poate și FX, e puternic, dar și greu de răcit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc pentru sfat. Dar ce mă fac cu băiatul meu care vrea o soluţie acum? :)

      Ștergere
  3. am nimerit fix la lectia de chineza, observ. Il aud si pe sotul meu vorbind intr-una de upgrade-uri, AMD-uri, Placi video care nu stiu ce fac... pentru mine daca pot juca Candy Crush pe un calculator e perfect.

    RăspundețiȘtergere
  4. Habar n-am despre ce vorbesti, insa de cate ori vine fi-meu pe acasa si vede laptopul meu antic, vechi si de demult, care abia se taraste, se intepeneste, se codeste, ma tot "ameninta": lasa ca, daca .... ti-l dau pe al meu. Si eu ca fraiera, inca astept de vreo 2 ani.:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărul este că şi laptopul meu cam gâfâie! Dacă fiul tău te îmbie eu zic să nu mai eziţi.

      Ștergere
  5. Prea multe chestii tehnice pe aici, nu cunosc limba asta prea bine, dar dacă băiatul vrea, părinții trebuie să se supună, nu? Bine, nu că aș ști eu cum e să ai copii, dar știu cum e să ai părinți :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta cu supusul, e discutabilă! Acu, dacă fac efortul ăsta, îmi voi aloca şi eu timp de randare pentru nişte proiecte! :P

      Ștergere
  6. :))) Parca citesc ceva in chineza.. sotul meu ar intelege tot, asa ca ramane sa ii arat lui ..sa imi explice ulterior.

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi amintesc si eu cat de dezamagita eram atunci cand vroiam sa joc un joc si nu mergea pe calculatorul meu ceva mai vechi. Trebuie sa-l ajuti si pe el in acest sens ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Inca ma declar o fericita! Baiatul meu nu este atras de laptop, telefon sau tableta. Am observat ca stie totusi sa umble (si umbla doar pe unul ca stie ca doar pe ala are voie). Dar nu e tentat de tehnologie.... bine mai imi rastoarna imaginea la monitor sau imi da telefonul pe mute... dar asta accidental.
    Eu am avut o perioada cand ma jucam GTA! Insa mi-a trecut repede...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai vedem peste vreo 10 ani! :) Deşi cine ştie ce tehnologie va fi atunci...

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !