joi, 29 iunie 2017

Casa din Vişina - Ruta Albastră

După cum am mai spus, duminică 25.06. am fost pe Ruta Albastră cu Tour X. A doua oprire a fost în Vişina, localitate ce ţine de Jurilovca. Aşa cum aflasem de la însoţitorii noştri în informarea făcută, urma să vizităm o gospodărie specifică zonei. Când m-am dat jos din autocar am crezut că este o glumă. Asta până când...

Intrând pe poartă am fost întâmpinaţi în faţa casei aşa cum vedeţi. Adică de doamna Bianca, gazda noastră, şi de două tinere purtând frumoase straie populare bulgăreşti (aveam să aflu mai târziu). 


N-am fost primiţi cu pâine şi sare ci cu vişinată aromată în mici cănuţe smălţuite, vişinată numai bună să lucreze temeinic la lărgirea stomacurilor (stomacelor ☺) noastre. Eu m-am mulţumit doar să o adulmec, deh, sunt la regim.

Am fost apoi invitaţi să vizităm casa. Nu o să încarc articolul cu prea multe poze, le veţi găsi dacă doriţi în albumul dedicat, pe pagina de FB a blogului.



Nu m-am abţinut să fac o vizită în grajdul gospodăriei unde am găsit doi cai şi trei ponei.


Ne-am aşezat firesc la masă începând cu o gustare constând într-o salată de icre de crap, brânză de oaie şi capră, asta doar aşa ca temelie pentru că a urmat borşul de peşte cu mujdei şi cotlete de crap prăjite. Apoi desertul, dar ce desert. Deşi m-am abţinut să nu vă fac poftă cu poze, la plăcinte o să fiu un pic răutăcios. ☺




Au fost bune amândouă dar, deşi îmi place să cred despre mine că sunt un om cu bun simţ, trebuie să mărturisesc că mă cam uitam urât (involuntar, desigur) când cineva se întindea să ia câte o plăcintă.

Ca udătură am avut un vinuţ alb, aromat servit în ulcele. Când am întrebat ce soi este, indatoritoare, gazda ne-a adus o sticlă cu etichetă, ca să ne dumirim singuri.



Cât am legumit noi vinul ăla am fost delectaţi cu dansuri populare ale comunităţii. Priviţi la cea mică, îmbufnată că nu e lăsată să se prindă în joc.


Cu părere de rău ne-am pregătit de plecare spre următoare destinaţie, cetatea Enisala.

Dacă treceţi prin zonă şi vreţi să vă bucuraţi de o oază de linişte şi de autentic puteţi să vă anunţaţi pe pagina de FB Suvenir din Dobrogea (locul este inclus şi în Tour X - Ruta Albastră). Exceptând diferenţele de loc şi timp m-am simţit din nou copil în casa bunicii. Poze cu mine la Casa din Vişina veţi găsi în albumul de care am amintit.

8 comentarii :

  1. Stii ca te urasc pentru pozele alea cu prajiturile, nu? Sa inteleg ca visinata e bautura traditionala in localitatea Visina? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) O merit, cred...
      Nu ştiu dacă e băutura tradiţională dar fără vişinată nu se putea în Vişina!

      Ștergere
  2. Vazusem poze de la casa din Visina si pe alt blog, al unei constantence, si am crezut ca e casa ei... :D de la tine am inteles ca e vb despre un traseu turistic, si ma bucur ca e asa, mi se pare foarte buna ideea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Proprietara locului eate doamna Bianca, o constănţeancă. Posibil să aibă şi blog.
      Eu am vizitat casa în turul făcut pe Ruta Albastră cu Tour X, ca o experienţă dobrogeană inclusă în program. Poţi trece pe acolo şi independent, merită!

      Ștergere
  3. Locuri si oameni frumosi. Nu am fost niciodata in Tulcea insa mi-ar placea sa am ocazia. Ma bucur ca oamenii sunt din ce in ce mai atrasi de vatra satelor si de traditie, chiar si pentru un scurt popas.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când vii la mare poate patricipi la un tur, nu vei regreta.

      Ștergere
  4. In urma cu ceva timp imi doream sa ajung la Gura Portitei, dar planurile s-au schimbat intre timp. La un moment dat sotul meu chiar cauta cazare in Jurilovca. :))) De localitatea Visina nu stiam, dar daca ne intampina cu visinata.... mergem :D Bine, gust doar eu, soferul nu are voie! :))) Imi place mult si casuta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar merită să treci pe acolo. Pentru şofer iei vişinata la pachet. :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !