joi, 1 iunie 2017

Cu fiul meu la bibliotecă - saga Dune

Am reuşit şi am dovada! Să-l conving pe fiul meu să revină la Biblioteca Judeţeană Ioan N. Roman Constanţa. Prima oară a fost când i-am făcut permisul şi a luat o culegere de matematică pe care eu i-am returnat-o, că el, mititelu' (16. 5 ani, 1.84 şi 0.08 tone), era ocupat. Cu şcoala, cică.

Spuneam că am dovada. De fapt mai multe. Aşadar iată-le:

Ajungem la primul jalon, statuia din capătul părculeţului din faţă.


Se vede "în depărtare" biblioteca.


Ne apropiem cu paşi mărunţi.


Urcăm primele trepte.


Ajungem la intrare de unde nu mai putem da înapoi.



Scopul iniţial şi declarat a fost să găsim cărţi de Java sau/şi de CSS actuale şi în limba română (doar pentru mine, că am făcut rusă la şcoală), dar se pare că am avut speranţe prea mari. În schimb am găsit trilogia Preludiul Dunei de Brian Herbert în colaborare cu Kevin J. Anderson, care precede precede evenimentele romanului original Dune (Frank Herbert, tatăl lui Brian) şi care cuprinde volumele Dune: Casa Atreides, Dune: Casa Harkonnen şi Dune: Casa Corrino. Din păcate nu acelaşi succes l-am avut cu Legendele Dunei biblioteca având doar Dune: Jihadul butlerian şi numai la sala de lectură (din ciclu mai fac parte Dune: Cruciada maşinilor şi Dune: Bătălia Corrinului).

Cu aceste cărţi (cele care le-am găsit) încerc să-l îndrum pe fiul meu spre literatura SF de calitate, eu având în biblioteca personală tot ciclul Dune scris de Frank Herbert. Dacă nu-i plac oricum le voi reciti cu plăcere. Deşi eu sper să-l incite, să revină în continuare singur.

Pentru mine mai am de "săpat" şi de descoperit, tot de Brian şi Anderson, Hunters of Dune şi Sandworms of Dune, urmări la seria originală ce se bazează pe însemnările lăsate de Frank Herbert pentru ceea ce el numea Dune 7 dar şi seria Heroes of Dune, ale cărei volume se potrivesc între romanele seriei originale. Nu ştiu cum sau dacă au fost traduse în limba română, aşa că, dragi cititori, orice informaţie în temă este binevenită şi m-ar ajuta foarte mult. Deh, sunt împătimit după cea mai impresionată "saga" SF, aşa cum o numea cineva.

16 comentarii :

  1. Frumos! seamana cu tine baiatul :) Eu m-am apucat sa citesc Asimov! Important e sa citeasca, indiferent daca merg la biblioteca sau nu, desi au si bibliotecile farmecul lor. Am acasa o biblioteca vasta, dar mi-as dori sa merg la biblioteca, motiv pentru care la Craiova, am lansat Vocea Cititorului Craiovean - un club de lectura.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De Asimov am tot ce a apărut în limba română (cred) în bibliotecă. Cele din ciclul Dune, de Brian nu le am, de aceea le-am amintit. Oricum, una am intenţionat a scrie şi alta a ieşit. :) Frumoasă iniţiativa ta, este evident că eşti implicată.

      Ștergere
  2. Frumos baiat ai! Iti seamana!
    Ma tot bate gandul sa citesc si eu cartile scrise de fiul lui Herbert, desi am auzit ca nu se ridica la inaltimea tatalui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! :)
      Cele trei din Preludiul Dunei, pe care le-am citit, mi-au plăcut. Evident, ele vin cumva să explice ce s-a întâmplat până la Dune.

      Ștergere
    2. Salut! Intr-adevar, Anderson nu se ridica la nivelul lui F. HERBERT, dar cartile merita citite.

      Ștergere
    3. Aduc completări binevenite dacă sunt citite după Dune. :)

      Ștergere
  3. Hai ca esti pe drumul bun daca l-ai convins sa citeasca Dune. La noi in familie, sotul meu a adus ca "zestre" Dune si Fundatia lui Asimov si astfel le-am citit si eu... Cred ca cineva care reuseste sa citeasca Dune se molipseste irevocabil de SF. E simpatic baiatul tau, nu-l slabi cu biblioteca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acu sper să-l şi ţină! :) Încerc să nu-l slăbesc.

      Ștergere
    2. Salut! Daca baiatului ii place sa citeasca si doriti sa-l introduceti in literatura sf, v-as recomanda sa incepeti cu ceva mai usor. Dune este o opera complexa si nu este pentru beginners. V-as recomanda ,Amintiri din viitor", pentru inceput, Vladimir Colin, Ion Manzatu, Beleaiev. Sau, daca gasiti la biblioteca, almanahul Anticipatia.

      Ștergere
    3. Almanahaul Anticipaţia îl am (colecţia în parte). :)

      Ștergere
  4. Asa tata, asa fiu. Chiar daca nu te va urma in preferintele tale, important e sa citeasca. Tatal meu, cand a iesit la pensie, isi facuse abonament la biblioteca oraseneasca, ceea ce nu pot sa spun si despre mine, desi toata viata m-a indemnat "citeste, citeste orice, citeste ce-ti place, dar citeste". ( transmite-i fiului tau, toata admiratia noastra)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. El m-a întrebat ce cred că i-ar place să citească şi după câteva întrebări cred că ciclul "Dune" ar fi potrivit, deşi e cam lung. Dar o luăm încet. :)

      Ștergere
  5. esti cam strict, zau! Daca pustiul avea treaba la scoala, trebuia sa ii duca si lui cinva cartea la biblioteca nu? Cineva care nu are fobie de bibilioteci :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La el este vorba doar de lene, dar una cronică. Sau poate îi face plăcere să mă sâcâie (oare cine pe cine?) :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !