joi, 25 mai 2017

25 MAI ÎN DATE ISTORICE

Evenimente legate de români şi România

Ce s-au întâmplat în ziua de 25 mai, de-a lungul anilor.

Ziua Internaţională a Copiilor Dispăruţi (din 1983)

  • 1817 - Deschiderea oficială a muzeului Naţional Bruckenthal din Sibiu, cel mai vechi muzeu din România
  • 1856 - La Socola, lângă Iaşi, a fost înfiinţată Societatea “Unirea”. Momentul marchează începutul acţiunilor practice pentru unirea Moldovei cu Muntenia
  • 1873 - Consiliul de Miniştri a dezbătut, la propunerea principelui Carol I, chestiunea proclamării independenţei României, fără a se fi luat o hotărâre în această privinţă
  • 1919 - La Bucureşti a avut loc prima audiţie a Simfoniei a III-a de George Enescu
  • 1920 - S-a inaugurat Opera Română din Cluj, cu opera "Aida" de Giuseppe Verdi
  • 2008 - Marian Crişan a câştigat premiul Palme d'Or al Festivalului de la Cannes, pentru scurtmetrajul "Megatron"
Dacă mai ştiţi şi alte evenimente care ar trebui menţionate şi mi-au scăpat vă rog să mă trageţi de mânecă, să le adăugăm.

2 comentarii :

  1. Nu stiam de ce ieri au avut loc niste manifestatii la un monument ( ni stiu care dar stiu ca e) Am auzit fanfara, multe "cadre". Nu am gasit nicio informatie ca ar fi ziua cuiva/ceva decat ziua copiilor disparuti si sarbatoarea religioasa Inaltarea Domnului ( de asta stiam). Ce s-a sarbatorit dintre cele doua, habar n-am dar cred ca Inaltarea..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai pot fi şi "sărbători" locale care nu fac obiectul acestei culegeri de date.

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !