joi, 13 aprilie 2017

Vitrina cu mirare

Mirarea este marfa mea. O caut prin locuri neumblate şi neumbrite, în lumini crepusculare şi nu prea, printre rânduri, slove şi hărţi de biţi. Explorez alături de clovni, circari, dresori de vise, o lume plină de oglinzi ce refractă gânduri căutând graalul de mult pierdut, mirarea cea dintâi. Se întâmpă uneori să văd câte o reflexie a ei, una din puţinele ce au reuşit să evadeze prin chenar, poarta menţinută de câmpul cuantic aflat niciunde şi peste tot şi care tinde a etira liniile spectrale către sunete nebănuite cu iz de nucă de muşcată*.




Aşa ca o mică paranteză, ce v-ar mira mai tare? Să vedeţi o văcuţă care să pască pască cu stafide şi brânză de oaie sau ca în dimineaţa primei zile de Paşte să cumpăraţi pască (anafură) de la magazinul bisericii?

Reflexiile acestea evadate, de care vorbeam, nu scapă chiar nevătămate. Sunt speriate, zgâriate, şchiopătează sau au zâmbetul susţinut de o eşarfă, dovadă fără de tăgadă că nu-i uşor să scapi de acolo. Asta chiar dacă subseară cerberul chenarului şi-a umezit buzele străvezii cu mirodenie stelară ceea ce-l face să-şi fixeze ochii faţetaţi, preţ de o răsuflare de stea, pe acel drob de sare de vid ce pendulează în nemărginire.

Le culeg pe rând, cu greu, în timp. Le liniştesc, le vindec şi câteodată reuşesc să întregesc o hologramă pe care o aşez cu multă grijă în vitrina luminată de cei doi sori negrii de sub cupola circului mirabil, astfel încât pelerinii aflaţi în tranzit, să le poată admira, evident după ce plătesc preţul biletului de intrare, preţ care este variabil în funcţie de câtă blazare poartă în desăgile anentropice, făcute din filamente de shiga.

Pentru cei în căutare de mirări sincere ori jucăuşe, spontane sau aşteptate, am şi de vânzare. Primesc şi alte mirări la schimb. Numai că, ocupat fiind cu căutările, am uitat să mă promovez. De aceea din universul partenerilor Superblog o să-mi aleg doi bloggeri să mă ajute:
- Prima ar fi Adriana cu al ei atelier de încondeiere cuvinte. La ce modele face şi cum le combină ar fi greu de crezut că "Înşiră-te mărgăritare" ar putea da greş în această încercare.
- Al doilea ar fi Emil cel minunat (EmilCalinescu.eu), ce din leagăn este dezorientat (l-am citat), cel care, ştiu sigur, şi-ar dori ca şi ultimul nasture de la cămaşă să fie înflorat. Astfel cămăşile lui vor fi o pată de culoare în luminile negre ale vitrinei, nu am cum să ratez.
Cred sincer că cei doi mă vor ajuta să promovez mirarea şi sper să se prindă în joacă, pentru că dacă vor privi atent la mine vor constata că eu însumi sunt mirare.

***

Corpul articolului are fix 444 de cuvinte, minimul cerut şi foloseşte cuvintele "broască": pască, a etira, clovni, chenar, eşarfă, muşcată, nasture, leagăn, umezit, drob, încondeiere, subseară.
*nucă de muşcată - nucşoară
Articol joacă, scris pentru Spring Suberblog 2017, proba 18, Ce-ai fi, dacă ai fi?
Imagine https://pixabay.com/ro/


20 de comentarii :

  1. Am citit de 3 ori textul, cu bucurie și fără mirare, dar nu pot să nu remarc, încântată, că vitrina ta cu mirare e fantastic de bine luminată, deși, alambicate ți-s și cuvintele, și intențiile. Aș promova oricând o astfel de vitrină, te-aș promova pe tine, cel care a dat cuvintelor afânare continuă cât să crească până dincolo de nori. Și, uneori, chiar am făcut-o, reciproc, într-un parteneriat tacit, din care îmi rămân în minte, dincolo de nori și poezie, o gogoasa și o cafea (nebăută încă împreună). Pardon, și o sticlă de vin ascunsă pe o etajeră, în bucătărie, așteptand clipa unei mirări supreme, cu miros de val de mare, sub un cer violet. Succes, Radu! Nu știu dacă aș încondeia atât de frumos cuvinte, dar aș face-o bucuroasă pentru tine, repetând obsesiv „ce ai fi, dacă ai fi?” Habar n-am ce aș fi eu, dar vitrina ta cu mirări ne-ar fi multora de folos. Aflu eu asta curand...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, m-ai copleşit! Dar mă bucur că ţi-a plăcut! Am stat trei zile încrcând să storc o idee şi n-a ieşit. Azi am simţit că mă mănâncă tastele, am butonat juma de oră şi mi-am spus: Ce-o fi, o fi! :) Asta a ieşit şi nu mai schimb nimic, cu excepţia virgulelor aiurea şi literelor mâncate, nu apucasem să-l corectez. Mulţumesc!

      Ștergere
  2. Cu multa mirare si placere ma uit la vitrina ta! Sa-ncerci totusi sa nu te pierzi printre oglinzi, chiar daca graalul atrage magnetic dorinte si visuri!
    Mi-a placut ideea de "mirodenie stelara", incerc sa o asociez cu o imagine si imi vine in minte o boare sclipicioasa si violeta, nu stiu de ce, poate holograma ta
    e cauza...

    Mult succes sa ai la Superblog!
    Si Sarbatori luminate, alaturi de dragii tai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu credeam că o astfel de scriere poate plăcea cuiva, dar tare mă bucur!
      Sărbători luminate şi tihnite să ai!

      Ștergere
  3. N-as fi fost in stare sa scriu la proba asta, mi s-a parut cea mai grea din toate timpurile si chiar eram curioasa cum vor arata articolele. Ti-a iesit minunat! E drept ca n-am inteles nimic dar suna bine. Chiar foarte bine! Felicitari, sigur vei lua punctaj mare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să dea Dumnezeu şi zeii olimpului! :) Mulţumesc!
      Totuşi mă simt dator să spun că fiecare cuvânt broască e folosit corect în context. Pentru mine a avut sens atunci când am scris. :)

      Ștergere
  4. Felicitari si pentru alegerea facuta( nu cred ca puteai alege altceva mai bun) dar si pentru abordarea subiectului. De la mine ai punctaj maxim. Merge cu + ????

    RăspundețiȘtergere
  5. N-as fi putut sa scriu in veci la proba asta. Ti-a iesit un articol interesant :). N-sm inteles nimic, dar cred ca asta era si ideea juriului, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Voi vedea ce idee are juriul peste câteva zile!
      Dar înţeles are, dacă te joci un pic. :)

      Ștergere
  6. Nu credeam vreodata sa citesc in vinerea mare despre o vaca careia ii place pasca. :))))

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa inteleg ca la toamna va fi invers: tu vei fi partener (castigand cu acest articol acest drept), iar eu voi fi in ring?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să vedem ce notă o să primească! :) După, e timp de planuri!

      Ștergere
  8. Cred ca e unul din cele mai frumoase si ciudate articole scrise de tine. Bafta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i ciudat dacă îţi place joaca! :)
      Nulţumesc de apreciere!

      Ștergere
  9. o mirare și de la mine, radu! felicitări pentru textul tău și pentru ludicul care răzbate din frazele tale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! Îmi place să mă joc şi datorită "Duzinei de cuvinte" la care am participat de câteva ori! :)

      Ștergere
  10. Ziceam, de curând, ceva de fermoar...şi mai ziceam 'Ceva de închis aveţi?"

    Eu am închis ochi! Mai mulţi! Acolo unde ai închis tu mirări. Şi asta fiindcă ştiu că nu e uşor să intri aşa, în general, în jocul cuvintelor cu vitrină, cu toţi ochii, că te pot rătăci!

    Tu ai articulat circul şi chenarul, dar mi-am permis să sar peste ele într-un cândva când nu s-ar mai articula fiindcă mirării, aşa, în general, îi trebuie ceva la schimb, darămite mirării cu vitrină!

    Felicitări, Radu! La "Filamente de shiga"m-am prins în fermoar, de aceea ziceam ceva de închis... poate ştergi vitrina ignoranţei mele şi-mi zici ce-or mai fi şi alea?! :P





    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur sincer că ţi-a plăcut. Chiar am fost surprins (şi mirat, culmea!) de reacţiile stârnite

      Shiga - extensie filamentoasă metalică a unei specii de viţă (Narvi narviium) care nu creşte decât pe Salusa Secundus şi pe Delta Kaising III, renumită pentru marea sa rezistenţă. - din dicţionarul de la sfârşitul volumului 2, Dune, Frank Herbert. :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !