luni, 3 aprilie 2017

Ce voi face-n astă vară? O vacanţă specială.

Unde? În mereu tânăra şi surprinzătoarea Deltă! Într-un loc din inima ei, unde mă (re)întorc întotdeauna cu plăcere. La Delta Boutique & Carmen Silva Resort, în Crişan, o locaţie binecuvântată cu multe haruri şi cu oameni deosebiţi pe care am găsit-o cu ceva timp în urmă în oferta de la CND Turism. Ştiu că v-aţi fi aşteptat să zbor pe undeva prin lume, agenţia are destule oferte turistice pentru vacanţe speciale care mi-au făcut cu ochiul şi chiar mi-au făcut inima să tresară, dar pentru vara asta sunt de neclintit.

Am ales această locaţie pentru că îmi place să îmbin confortul unui resort de 5 margarete, bucătăria acestuia, relaxarea la piscină cu partidele de pescuit, plimbările cu barca pe canale sau excursiile pe grind.



Câteva cuvinte despre Crişan. Este situat pe braţul Sulina, la aproape 50 de km de Tulcea, în mijlocul Deltei, cel mai tânăr pământ al României. Are în apropiere localităţile Caraorman (se pare că e cea mai veche din deltă) şi Mila 23, aşezare lipovenească, ambele fiind puncte de atracţie în zonă.

Se spune că delta-i raiul pescarilor. Păi de ce credeţi că mă duc eu acolo, dacă nu ca să mă simt ca-n rai? Se poate pescui atât de pe pontonul din faţa resortului, pe braţul Sulina, unde-mi pot încerca norocul la un somn ori un avat dar şi pe cel din spate. E şi un canal unde juniorii pot prinde "microbul" jucându-se cu undiţa fixă. Dacă voi vrea mai mult, pot merge în excursii de pescuit la răpitor pe lacuri sau în locuri de pescuit de pe mal.

Între două partide de pescuit pot alege:
- o excursie în pădurea Letea unde natura ne oferă un spectacol unic. Este prima rezervaţie naturală din România aparţinând patrimoniului UNESCO. Fiind cea mai nordică pădure subtropicală din Europa este supranumită şi jungla deltei. În mod clar, nu trebuie ratată.


- o excursie la Sulina unde desigur cimitirul maritim este principala atracţie, locul în care membri ai familiilor regale europene odihnesc laolaltă cu piraţi şi marinari de toate naţiile. Farul, palatul Comisiei Europene a Dunării, biserica grecească au şi ele poveştile lor.


- cu barca pe canale şi lacuri alături de sălbăticia deltei. Sălcii scufundate, nuferi, pelicani şi tot păsăretul din lume îmi vor ţine companie.




Desigur, cele de mai sus doar după ce mă cazez într-una din cele 18 camere standard dotate cu baie proprie, ce au mobilier de stejar şi elemente decorative rupte din natură dar sunt amenajate şi dotate modern. Iar dacă juniorii mei îşi înving frica total nejustificată de ţânţari, voi rezerva un apartament.

De mâncat voi mânca desigur peşte gătit pescăreşte. În prima zi, de poftă. În a doua, că îmi place. În a treia, că mi-e foame. Iar din cea de-a patra pot opta între a mă pune pe postit ca orice creştin cumsecade sau pot gusta din bunătăţile cu specific românesc ori internaţional ale restaurantului (se poate de prima dată, dar unde ar mai fi farmecul).

Şi de va fi să am parte de scurte episoade de vreme rea, îmi pot exersa talentul la biliard sau pot să mă menţin în formă la un tenis de masă în interior.

Iar când mi se va termina vacanţa mea specială, gândul şi sufletul îmi vor rămâne tot acolo, chemându-mă-napoi, nu de alta dar la începutul lui septembrie are loc un eveniment deosebit, Festivalul Borşului de peşte al Deltei Dunării. Şi cine n-a gustat borş de peşte de acolo... completaţi voi.


Întotdeauna am fost de părere că este bine şi frumos să cunoaştem lumea. Dar mai întâi să ne cunoaştem ţara, că tare multe are de oferit. Şi mai peste tot sunt destinaţii de vacanţă. Zic şi eu...

***

Şi dacă totuşi mi-o da ghes inima să ajung pe meleaguri mai îndepărtate, exotice şi fără ţânţari autohtoni, am de unde alege. CND Turism are un bogat portofoliu de oferte de turism, inclusiv circuite cu avionul ori circuite cu autocarul, după cum voi dori să văd lumea, de jos sau de sus. Timp şi voie bună să am!




Articol scris pentru Spring Superblog 2017, proba 13, Vreau vacanţa mea de vară, o vacanţă specială!
Imagini:
http://www.deltaboutique.ro/ro/Fotografii-Delta-Dunarii.html
http://festivalulborsuluidepeste.ro/
http://www.vacantespeciale.ro/

6 comentarii :

  1. Am fost doar o data in Delta, dar as reveni cu placere. Daca s-ar mai rari si tantarii de acolo...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te-nvăţ ce să faci ca să nu te mai bage-n seamă! ;)

      Ștergere
  2. Nu am fost niciodata in Delta dar nici nu am tanjit din cauza ganganiilor. Oricum, astazi cred ca sunt mai multe metode de a te proteja si cred ca e o experienta unica o vacanta in Delta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am fost şi nu odată! E fain, iar dacă se-ntâmplă să-ţi placă peştele te simţi ca-n rai.

      Ștergere
  3. Sunt si cai in rezervatie? Si care-i cel mai mare peste pe care l-ai prins in Delta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, caii sălbatici de la Letea.
      O ştiucă de vreo trei kile! Aproape! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !