miercuri, 12 aprilie 2017

Urzica îţi dă farmec!

Îmi plăcea, în copilărie, să alerg ca bezmeticul prin ploaia caldă de vară, împrăştiind tingirile de aramă ale bunicii (ea le spunea tinghiri) pentru adunatul apei de ploaie. Pe care apoi le aliniam frumuşel sub streaşină, pe prispa înaltă, unde le acopeream grijuliu c-o rogojină. Ce nu-mi plăcea era că invariabil, după ce se zvânta un pic pământul, eram trimis la cules de urzici, înainte să dea iama raţele prin ele. Asta era, în calitate de nepot "preferat", sarcina mea de căpătâi în perioada vacanţelor la bunica.

După ce-mi primeam recompensa, două felii de pâine neagră de casă, străchinuţa cu un bulgăre de unt galben şi gras şi dulceaţa de trandafiri ori de caise, o zbugheam la joacă să smotocesc fetele de pe uliţă, ce vreţi eram norocos (oare?), băieţi nu prea erau. Pe înserat dădeam jos colbul de pe mine iar pe păr mă limpezeam cu zeamă din urzicile strânse peste zi, cică "Să ai farmec, mamă, când oi fi mare". Bine, spunea multe bunica, Dumnezeu s-o odihnească, mai ales sfaturi despre fete, că rămăsese singură şi nu prea avea cu cine vorbi. După ce mâncam două ouă luate de cu vreme din cuibar ori o mână de cartofi prăjiţi în ulei de presă (c-aşa era la ţară) mă trimitea la culcare în camera răcoroasă din casa mare, ce mirosea odihnitor a busuioc.

Acum, peste ani, nu ştiu cât de bine mi-au prins sfaturile bunicii cu privire la fete dar faptul că mă clăteam pe cap cu zeamă de urzici a fost benefic. Din leatul meu, sunt singurul care mai are părul negru şi suficient de des ca să-l pot aranja cu peria. Celorlalţi li s-a albit ori s-a rărit sau mai degrabă, s-o spun pe şleau, de-a dreptul au chelit.

Anii trecuţi peste mine şi viaţa dusă apoi în oraşe n-au reuşit să ştirbească cu nimic deschiderea către natură, către multele beneficii pe care le oferă plantele. De aceea, de câte ori cumpăr produse cosmetice pentru mine, studiez atent eticheta şi aleg produse cât mai naturale, de câte ori este posibil. De curând am aflat că Farmec, această marcă cunoscută şi de tradiţie, ne întâmpină în această primăvară cu 27 de produse noi grupate în 3 subgame (ten, corp, păr), pe bază de ingrediente naturale cu eficienţă demonstrată. Astfel, a adunat de prin ţară busuioc, cimbrişor, urzică şi cătină, de prin lume orhidee, extract de bambus, ulei de argan şi ghimbir, le-a făcut farmece bune şi ni le-a oferit. Asta îmi demonstrează încă o dată, dacă mai era nevoie, că Farmec este o marcă de încredere.

Cum ţin la podoaba mea capilară, m-am bucurat să găsesc printre ele Şamponul clasic cu urzică şi grâu ale cărui principii active hidratează şi protejează firul de păr de la rădăcină până la vârf. Aş putea spune fără să exagerez că sunt dovada vie.

.

Eu nu sufăr de aşa ceva (deh, m-am urzicat temeinic de mic) dar se ştie că peste 50% din populaţia planetei se confruntă cu neplăcerile cauzate de mătreaţă. Poate v-ar fi de ajutor să ştiţi că noua gama cuprinde şi Şamponul antimătreaţă. Cu extracte naturale de busuioc şi cimbrişor, îmbogăţit cu Aquaxyl™ (un complex hidratant eficient, care previne uscarea excesivă a pielii capului), acesta restabileşte echilibrul natural al scalpului, luptă pentru eliminarea mătreţii şi previne reapariţia acesteia.


Deci domnilor, dacă nu aţi avut grijă până acum de podoaba voastră capilară, nu prea am ce vă face. Ce v-am recomandat vă poate ajuta să păstraţi ce mai aveţi în bună stare. Iar pentru cei tineri am un sfat. E mult mai uşor şi mai benefic să previi în mod natural. Farmec s-a străduit şi a reuşit, acum doar de voi mai depinde. Şi nu uitaţi, urzica îţi dă farmec!

Doamnelor, ştiu, până acum m-am adresat în special bărbaţilor. Dar Farmec nu v-a uitat! Are creme, fel de fel, dar şi alte minuni, toate cu ingrediente naturale. Intraţi la ei pe site şi vă veţi face o surpriză. Plăcută, cu siguranţă. Vouă nu vă recomand urzica, căci farmec aveţi destul.

Articol scris pentru Spring Superblog 2017, proba 17, Ingredientele naturale, aliatele tale pentru frumuseţe.
Imagini: https://www.farmec.ro/
tingiri, de cu vreme - regionalisme din zona bunicii.

12 comentarii :

  1. idee bună cu zeama de urzică! se fierb urzicile, se lasă puțin la răcit apa de la ele și se aplică la ultima clătire?

    RăspundețiȘtergere
  2. cred că voi încerca!... asta dacă nu am în casă produsul de la Farmec!... #farmec :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rău n-are cum face decât la buzunar! Că nu-s tocmai ieftine urzicile! :)

      Ștergere
  3. Foloseam si ceai din frunze de nuc pentru clatirea parului. Auzisem ca iti inchide parul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Posibil să închidă părul dar nu ştiu cât de bine ar face iodul ăla! Porţi perucă acum? :) Glumesc, poate au testat alţii înainte.

      Ștergere
  4. ultima dată când am folosit șampon de urzici era pe vremea lui nea Nicu... mai ții minte pernuțele alea pătrate? Bune rău!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am folosit, cum să nu. Dar sincer nu-mi aduc aminte dacă erau cu urzică!

      Ștergere
  5. Bunica-mea facea si cioarba de urzici (zicea ca face bine la ... ceva ce am uitat deja).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dumnezeu a înzestrat cu multe daruri planta asta, mai puţin cu gust! :) Părerea mea... ;)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !