luni, 10 aprilie 2017

Monumentul lui Chuck Norris / Vis a vis de "La Fourchette"

Ce au în comun statuia lui Eminescu, a lui Charlot, o sculptură cinetică şi o furculiţă demnă de a se număra printre tacâmurile unui uriaş? Ei bine, toate aceste monumente se află în Vevey, una din perlele rivierei elveţiene de pe malul mării de safir din inima Alpilor, lacul Geneva (Léman). Oraş pe care l-am vizitat prin 2010, deci acum aproape 7 ani.



Fiind un pasionat de gastronomie, căutam să ajung la Alimentarium, primul muzeu dedicat exclusiv nutriţiei din lume. Pe vremea aceea nu aveam smartphone, nu erau aplicaţii dedicate de turism sau nu auzisem eu de ele. Aşa că am întrebat localnicii şi răspunsul m-a bulversat un pic, vis a vis de furculiţă (La Fourchette). Abia când am ajuns lângă ea m-am dumirit.


Are 8 metri, este din inox aşa cum îi şade bine unui tacâm de calitate, este înscrisă în cartea recordurilor, este simbolul inconfundabil al muzeului şi cred că în curând al oraşului, dacă acest lucru nu s-a întâmplat deja. Şi cel mai important, ajuns în faţa ei, zeci de minute bune, am uitat ce căutam de fapt. Nu spun că este frumoasă sau urâtă (din câte am înţeles nici localnicii nu sunt foarte hotărâţi) sau că se încadrează în peisaj. Cert este că te face să caşti ochii mari atunci când o vezi pentru prima oară. Cel puţin cu mine aşa s-a întâmplat. Deh, una caut alta găsesc.

Colegul care mă însoţea a avut o reacţie şi mai şi, reacţie ce merită amintită. Ajuns în faţa furculiţei, exact când mă chinuiam să găsesc unghiul potrivit pentru poză, a exclamat:
- Ăsta trebuie să fie monumentul lui Chuck Norris!
- De ce? întreb eu mirat.
- Păi numai el poate să mănânce ditamai supa cu aşa o furculiţă! aluzie evidentă la vestitele bancuri.
De atunci aşa i-a rămas numele în cercul nostru. Este uimitor cum o fotografie sau o simplă remarcă poate declanşa amintiri care rareori pot fi exprimate în cuvinte. Acum nu ştiu cine îşi poate atribui paternitatea bancului dar ştiu că oricine ar încerca ar avea o serioasă problemă cu privire la cronologie. Ca să fiu imparţial iată şi varianta bancului aşa cum circulă şi pe internet: "Chuck Norris mănâncă supă cu furculiţa."

Căutând furculiţa (de menţionat că există şi o versiune de lingură pe peretele frontal al muzeului), am trecut pe lângă mai multe monumente pe care le-am imortalizat în memoria camerei.




Cum spuneam la început, o sculptură cinetică, Charlot care în acea perioadă îşi pierduse bastonul şi una din puţinele statui ale lui Eminescu din afara României (ultimul romantic), donată de ambasada noastră în 2000.

În acea perioadă călătoream mult în interes de serviciu şi nu pot decât să regret că nu s-a găsit nimeni să mă anunţe de existenţa unui motor de căutare cum este Momondo. Nu aveam noi smartphone-uri dar aveam laptopuri. Ce este Momondo? Un motor de căutare gratuit şi independent, ce compară milioane de tarife pentru bilete de avion şi oferte de călătorie şi care crede cu tărie că toţi ar trebui să putem călători şi cunoaşte alţi oameni, să descoperim culturi şi religii noi, cine ştie, poate astfel lumea ar fi mai bună.


Eu l-am descoperit căutând informaţii despre turismul gastronomic, căci nu m-am schimbat prea mult în ultimii şapte ani. Şi, desigur, am descoperit întâi altceva. Concursul The DNA Journey care ne oferă posibilitatea să câştigăm într-o manieră simplă dar creativă un kit ADN cu care putem afla câtă diversitate există în noi. Eu mă bag. Tu îndrăzneşti să-ţi descoperi moştenirea genetică?


Articol scris pentru Spring Superblog 2017, proba 16, Fotografia preferată din călătorii.
Imagini: http://www.momondo.ro/, arhivă personală.

6 comentarii :

  1. Ce imagini frumoase...amintiri minunate. Furculita este maxima :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aşa este! Să o vezi prima dată fără să fii prevenit, atunci e fain! :)

      Ștergere
  2. Haha :)) Monumentul lui Chuck Norris, perfecta descriere!

    RăspundețiȘtergere
  3. Tot la Vevey este si sediul Nestle. Un alt punct de atractie este si Mont Pelerin unde ajungi cu un funicular. De sus ai o priveliste minunata asupra lacului Leman. Sper ca nu ai ratat castelul Chillon :)

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !