miercuri, 29 martie 2017

De ce o tabără educaţională?

Motivul este foarte simplu. Am un băiat de 16 ani care iubeşte la nebunie limba engleză, o vorbeşte la nivel C2 (advanced) sau cel puţin aşa spun rezultatele obţinute la olimpiadă. În plus, iubeşte la modul romantic Anglia şi îşi doreşte, după ce termină liceul, să meargă să studieze acolo (în caz că Brexit-ul nu va da peste cap toate facilităţile de învăţământ).

În fine, astea sunt visurile şi năzuinţele lui, toţi am trecut prin adolescenţă. Dar dacă va fi să aleagă drumul acesta, vreau să o facă în cunoştinţă de cauză. Aşa că am început să întreb în dreapta şi în stânga iar cineva din cercul de prieteni mi-a sugerat taberele educaţionale de pe edutabere.ro.

Intrând pe site m-am familiarizat cu conceptul, nou pentru mine, de tabără educaţională şi am aflat următoarele:
Pe lângă o vacanţă plină de distracţii, va exersa limba în mediul ei natural, într-un mediu informal şi prietenos, fără teme pentru acasă. Va putea socializa cu alţi tineri proveniţi din ţări şi medii diferite. Profesorii sunt special pregătiţi pentru a preda elevilor din străinătate aşa că va avea ocazia să înveţe multe cuvinte sau expresii noi într-un mod interactiv.

Împreună cu el am studiat cu atenţie taberele disponibile, lăsându-i liberă alegerea cu condiţia să mi-o explice. Opţiunea lui a fost tabăra de la Southbank


Este încântat de excursiile de jumătate de zi şi speră să viziteze cât mai multe din obiectivele turistice ale Londrei. În plus, la sfârşit de săptămână va avea excursii de o zi în oraşele Brighton, Canterbury, Oxford şi Cambridge.

Este curios cum va fi să locuiască într-un apartament cu 5-8 camere individuale cu baie proprie şi bucătărie comună.

Îşi va putea exersa abilităţile sportive practicând fotbal, volei, baschet, badminton, mini-olimpiada şi va putea participa la activităţile de divertisment desfăşurate seara, în campus.

Iar programul de studiu conţine atât activităţi academice cât şi recreative, ceea ce îi convine de minune.

Cam atât am putut să scot de la el, mi-a promis că îmi va povesti mai mult la întoarcere şi îmi va trimite poze în fiecare zi. Iar eu, n-am putut decât să mai ridic din umeri, a acceptare.

Acum, ce să spun? Consider foarte utilă o astfel de "avanpremieră" dacă se va hotărâ să urmeze studiile în Anglia. Şi este bine ca el să aibe alternative pe care eu nu le-am avut la vârsta lui.

6 comentarii :

  1. Este foarte important sa ne ajutam copiii sa isi indeplineasca visele, sa ii sprijinim in tot ce isi doresc! Bafta feciorului!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pare interesant ceea ce ai scris. In mod sigur il va ajuta foarte mult prezenta lui acolo, in invatarea limbii straine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar fi util să vadă cum se tratează lucrurile pe acolo!

      Ștergere
  3. Daca e asa bun la 16 ani atunci ar trebui sa invete si alte limbi straine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să aprofundeze bine una, întâi. După aia are tot timpul din lume, e tânăr! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !