marți, 7 martie 2017

Frumuseţea îţi dă încredere dar frumuseţea vine din încredere

Şi amândouă se întreţin!


M-am născut acum aproape juma de secol, într-o aşezare de garnizoană, pierdută undeva prin câmpia oltenească. Viaţa şi ordinele de mutare primite de tatăl meu m-au plimbat cam prin tot vechiul regat rămas românesc. De mic am fost educat într-o disciplină cazonă în ce priveşte curăţenia şi igiena personală. Cum de săpun cazon n-am dus lipsă niciodată am experimentat, cred eu, toate metodele de spălat, la lighean, cădiţa cu apă încălzită la soare, duşurile în grădină cu butoiul negru găurit, apa caldă o dată pe săptămână (mai târziu, când am locuit la bloc), duşurile comune din armată şi campusurile universitate dar şi, în rare ocazii, spălatul la furtunul de pompieri. De produse de înfrumuseţare masculine nu prea putea fi vorba. Totuşi aş putea spune că datorită mamei, a celebrului de ceva timp Lapte Doina şi a primelor spray-uri cu deodorant am crescut odată cu Farmec (brandul românesc născut la Budapesta şi crescut ca bradul la Cluj).




De frumos am fost frumos de mic. Toată lumea o spunea! Subordonaţii tatălui meu, soţiile lor, rudele mamei care spuneau că semăn cu ea, rudele tatălui care spuneau că semăn cu el. Aşa că o ştiam! Întâmplarea sau soarta a făcut să cresc şi întreg şi deştept şi modest. Totuşi am trecut, ca toţi băieţii, prin adolescenţă, cea cu multe îndoieli. Am avut coşuri la pubertate, mi-am pensat primele tuleie, am folosit pe ascuns spray-urile şi laptele Doina ce aparţineau mamei. Mama nu prea ştia cum să mă îndrume, plus că era la mare modă pudibonderia iar tata era mai mult plecat prin aplicaţii. Antrenorul meu de la şcoala sportivă a fost cel care mi-a spus, evident nu numai mie, că încrederea în sine este lucrul care ne va ajuta în orice întreprindem în viaţă. Şi că un bărbat trebuie să emane întotdeauna miros de săpun de calitate. Bine, mai târziu am descoperit că aroma tutunului de calitate şi al coniacului fin pot adăuga un mare plus. Ce vreţi, alte vremuri, alte posibilităţi.

De-a lungul timpului, de ce să mint, am experimentat destule deodorante, after-shave-uri de la diferite mărci pentru ca în final să mă reîntorc cuminte la ceea ce am cunoscut în copilărie şi adolescenţă, adică la Farmec. Şi asta pentru că în timp s-a dovedit a fi atât o marcă de încredere dar şi o marcă prietenoasă care înţelege ce e important pentru consumatori şi familia lor. În plus, pentru cei care mă cunosc, nu este un secret că voi susţine întotdeauna un produs românesc, dacă el este bun şi are un raport corect calitate-preţ.

Am doi băieţi de care sunt tare mândru. Mă rog, de felul în care arată, doar seamănă cu tat-su! Au 16 şi 21 de ani. Cel mic e la vârsta primelor explorări mai serioase iar cel mare, se pare că încă n-a dibuit care ar trebui să fie drumul lui în viaţă. Încerc să-i ajut şi eu cum pot şi le ofer sfaturi cât mai pertinente (desigur, aşa credem toţi). Cum problemele tinereţii nu ocolesc pe nimeni, cel puţin eu nu am ştiinţă să se fi întâmplat, le-am făcut nişte recomandări. Iată doar două dintre ele, primele care îmi vin în minte:


Da, un baton corector purificator pentru un chip luminos deoarece este vârsta şi trebuie, asta pe lângă o igienă riguroasă şi o alimentaţie sănătoasă.


Şi un gel de duş 3 în 1 wild pentru că sunt comozi şi foarte ocupaţi (eufemism pentru leneşi). Sălbatic aşa cum îşi doresc ei să fie.

Am făcut aceste recomandări deoarece sunt convins că produsele marcii conţin ingrediente naturale, respectă echilibrul natural al pielii şi părului, oferind în acelaşi timp o îngrijire blândă şi eficientă. Şi pentru că eu cred cu tărie că frumuseţea, cel puţin o mare parte din ea, vine din încrederea pe care o ai în tine. Lăsând la o parte ce vine pe cale genetică, doar v-am spus că sunt modest.

Deh, vremurile s-au schimbat, lucrurile au evoluat şi fiecare dintre noi ne dorim mai bine pentru copiii noştri.

Articol scris pentru Spring Superblog 2017, proba numărul 3, Frumuseţea şi încrederea se cultivă în familie!
Imaginile aparţin https://www.farmec.ro/


12 comentarii :

  1. Bravo pentru articol. Tare mi-a plăcut cum ai scris.
    Las' că se vor maturiza şi băieţii. :-)) Aşa-s ei, se maturizează mai târziu.
    Apoi, de la un moment dat, se va reflecta vizibil în comportamentul lor educaţia primită + încrederea lor în ei. Şi, implicit, încrederea ta în ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc de apreciere! Ooo, am încredere! Că vor creşte! :)

      Ștergere
    2. Păi eu am ştiut să fac doar băieţi! ;)

      Ștergere
  2. Fiindca ai adus vorba.... cum de ai ramas in Constanta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Venind din Bucureşti! :) E o poveste mai lungă şi nu foarte fericită. Poate o voi spune odată...

      Ștergere
  3. Bun tată au băieții tăi :) Farmec are în spate ani de experiență aşa că, negreşit, şi copiii copiilor noştri vor folosi produsele lor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu le doresc viaţă lungă şi prosperă! Şi poate încearcă şi pieţele externe ceva mai mult!

      Ștergere
  4. Numai titlului eu i-as da cele 100 de puncte. Inca 100 pentru continut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc frumos de aprecieri! Deşi modestia nu mă dă afară din casă tare m-aş mira să iau nota respectivă. Mulţumesc de trecere.

      Ștergere
  5. Radu cel Modest o sa iti spune de azi inante. Acum, lasand gluma, esti un tata cat se poate de modern si bine informat in domenii in care parintii de acum cativa ani nu stiau nimic. Mama ma punea sa fac infuzie cu musetel contra acneei. De unde atatea batoane corectoare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dibuit bine adevăratul meu nume! :)
      Mă străduiesc şi eu!

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !