luni, 13 februarie 2017

Lacrimi&ceapă. Rămâi doar cu ceapa!





Sunt sigur că visul bucătarilor şi al gospodinelor este să verse lacrimi drept ofrandă pe altarul cepei, legumă aproape nelipsită din gătelile curente. Dacă, totuşi, sunteţi împotriva jertfelor de orice fel, citiţi mai departe!

Nu voi fi ipocrit să spun că următoarele metode pentru "no more tears", adică fără lacrimi pentru cei care au făcut doar rusa la şcoală (mă număr printre ei), sunt inventate de mine. În schimb sunt testate pe propria-mi piele. Haideţi să le trecem în revistă că nu sunt aşa de multe. Dar înainte de toate, ţin să vă spun că un cuţit bine ascuţit îmbunătăţeşte lucrurile în toate cazurile.

1. Aprinde o lumânare lângă tocător


Metoda am testat-o pe vremea când aveam atelier de lumânări decorative în cartierul Militari, Bucureşti şi luam masa pe colţul bancului de lucru - macrou în sos tomat (nu conservă) de la Cora Lujerului cu cel puţin o ceapă mare alături (era acceptabil ca preţ şi tare buuună, mă rog, cui îi place). Dacă veţi încerca, veţi observa că flacăra lumânării este mai mare şi mai luminoasă decât de obicei. Probabil că în felul ăsta neutralizează chestiile alea volatile care irită ochii. Sau poate că lui Dumnezeu i se face milă! Interpretaţi cum doriţi! Funcţionează!

2. Îngheaţă ceapa


Evident, după ce o cureţi. O bagi cu jumătate de oră înainte în congelator (eu o tai înainte în două, să-mi vină bine la tocat). Rezultatul e garantat! Nici o lacrimă! Doar că vei avea o ceapă tocată congelată, ceea ce pe mine nu mă deranjează decât rareori (funcţie de ce intenţionez să fac) şi atunci folosesc lumânarea.

***

Sunt cazuri când nu am la îndemână nici congelator dar nici lumânări. Atunci aplic sfaturile materne şi la curăţat las codiţa intactă. Foloseşte dar cumva pe sărite. O altă chestie care mă ajută este ca în timp ce toc ceapa să mestec o coajă de pâine sau chiar gumă de mestecat. Nu ştiu dacă funcţionează şi la alţii.

Vă mai zic doar spor la gătit!

6 comentarii :

  1. Eu o ştiu pe aia cu bolul de apă lângă tocător. Pui apă într-un vas, iar vaporii cepei vor fi absorbiţi. Funcţionează şi asta.
    Nu ştiam niciuna din metodele prezentate de tine :-).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să încerc cu prima ocazie! E bine că mai aflu câte ceva! :) Dar voi ţine şi lumânarea lângă în caz că sunt imun la apă! :)

      Ștergere
  2. Pe aia cu lumanarea nu o stiam. Vorba ta, o fi asa de rugaciune catre Sfantul Inger Pazitor sau o avea si ceapa sfintii ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiind de formaţie inginer înclin spre cealaltă variantă, dar nu se ştie niciodată! :)

      Ștergere
  3. Nu stiam de aceste metode. Mai ales de ceapa congelata :D
    Eu o tin jumatate de ora in apa rece, iar rezultatul garantat... nicio lacrima! Dar daca ma grabesc, doar o spal cu apa rece, sau astept 2-3 minute si este ok, suportabil. Cateodata scap fara lacrimi chiar si asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merge şi aşa dacă o pui, de exemplu, la ciorbă. Pentru altceva nu e cam apoasă?

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !