luni, 6 februarie 2017

Donaţiile mici şi dese, cheia marilor succese!

Aţi auzit de Bursa Binelui, de Campionatul de Bine? Dacă răspunsul este negativ, nu vă faceţi mari procese de conştiinţă, nu sunteţi singuri. Până de curând şi eu am fost complet ignorant în această privinţă.
Aşa că în loc să ne punem cenuşă-n cap haideţi să vedem ce sunt şi ce putem face în puţinul timp care ne-a mai rămas.


Bursa Binelui



Bursa Binelui este dezvoltată de către Banca Comercială Română, în parteneriat cu EuPlătesc.ro şi este singura platformă online unde donaţiile sunt necomisionate, încurajând astfel donatorii care vor să participe cu sume mici (5, 10 lei) pentru o cauză. Toate plăţile sunt 100% securizate şi intră sub incidenţa legilor transferurilor bancare, platforma stimulând astfel plăţile electronice cu cardul.



Campionatul de Bine





Prin intermediul Campionatului de Bine, Bursa Binelui încurajează organizaţiile neguvernamentale să stabilească o relaţie constantă, pe termen lung, cu publicul larg, donaţiile individuale reprezentând în acest moment instrumentul de fundraising social (strângere de fonduri) cu cel mai mare potenţial de creştere în România.
Campionatul de Bine, care se desfăşoară în perioada 6 decembrie 2016 – 15 februarie 2017, este o competiţie pentru atragerea de donaţii adresată ONG-urilor din România, găzduită, organizată şi implementată de Bursa Binelui.
Premiile constau în dublarea sumelor atrase din donaţii de către organizaţiile participante în Campionat, în limita a 5000 de euro, fiind recompensate primele trei proiecte care reuşesc să adune cele mai multe donaţii individuale înmulţite cu numărul de donatori unici, de aici şi numele articolului - Donaţiile mici şi dese, cheia marilor succese!



Ce putem face ca acest Indice de Fapte Bune să se mişte "mai cu talent"?


Voi faceţi cum vreţi şi cum vă lasă inima! Nu voi da sfaturi, doar vă voi spune ce am făcut eu:
  • Am aflat că recent au fost aleşi finaliştii Campionatului de Bine, într-un număr total de 42 de proiecte, iar fiecare finalist luptă acum pentru a strânge donaţii şi a se situa până pe 15 februarie 2017, inclusiv, pe una dintre primele 3 poziţii.
  • Am intrat pe lista finaliştilor, am văzut cu ce se ocupă fiecare proiect şi l-am ales pe cel de pe locul 30.
  • Am apăsat butonul "Donează", am urmat paşii şi din "îndestulătoarea" pensie de invaliditate am donat 5 lei, totul din faţa laptopului, fără comision, securizat.
Pe locul 30 este, din categoria Antreprenoriat Social, proiectul "Locuri de munca pentru persoane cu handicap grav", susţinut de ONG - Asociaţia Culturală Citatepedia. Motivele pentru care l-am ales sunt:
  • Este un proiect concret şi realizabil şi anume doresc să angajeze în 2017 cel puţin două persoane cu handicap grav care au nevoie de însoţitor. În acest sens este nevoie de fonduri pentru o parte din salarizare, pentru echipamente şi software care sa facă mai uşoară activitatea acestor persoane.
  • Are sediul social în Constanţa şi asociaţia este alcătuită din patru membri - două persoane cu handicap grav şi doi susţinători. Asociaţia angajează doar persoane cu dizabilităţi.
  • Nu este nici măcar aproape de cele trei poziţii câştigătoare, deci chiar are nevoie de ajutor.
  • Unele dintre site-urile culturale/educaţionale susţinute de Asociaţia Culturală Citatepedia au sute de mii de utilizatori. Aşadar, activitatea asociaţiei are un impact social-cultural major.
Îmi dau seama că timpul este scurt şi e greu de urcat pe podium. Dar nu este imposibil. Şi nu trebuie uitat că doar finala Campionatului de Bine se încheie pe 15 februarie, donaţiile pot continua, mai ales acum când ştiţi cât de uşor este să o faceţi.

18 comentarii :

  1. Răspunsuri
    1. Asociaţia Culturală Citatepedia şi eu personal îţi mulţumim!

      Ștergere
  2. Sunt președintele Asociației Culturale Citatepedia, mulțumim pentru recomandarea proiectului nostru! Oricui alegeți să donați, nu vă gândiți în primul rând la sumă sau la poziția în clasament. Gândiți-vă că în partea cealaltă cineva primește anunțul primirii donației, zâmbește și spune: „Uite, cuiva îi pasă de ce facem!”

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar nu am auzit de Bursa Binelui,si de Campionatul de Bine pana am citit acest articol. Dar acu stiu de ei si ma bucur de aceasta initiativa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte bine că ai aflat! Poate vei vrea să şi acţionezi...

      Ștergere
  4. Nu stiam de aceasta initiativa, este inedita. Intru si eu sa vad despre ce este vorba.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este un proiect care chiar mi-a plăcut. Merită văzut despre ce este vorba.

      Ștergere
  5. Nici eu nu știam despre aceste proiecte, iar tu ai facut recomandarea cu tare mult suflet. Multumesc, merg si eu sa aflu mai multe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deşi nu s-ar spune, e un proiect aproape de sufletul meu! Şi chiar merită extins.

      Ștergere
  6. Sincer nu stiam de aceasta initiativa. Saptamana viitoare o sa donez si eu. Felicitari pentru acest articol reusit

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! Important e să afle cât mai multă lume!

      Ștergere
  7. Rusine sa imi fie, dar chiar nu stiam de existenta acestui site. Mi se pare o idee foarte frumoasa, cea cu sprijinirea diverselor proiecte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i nici o ruşine. Aşa aflăm, unii de la alţii!

      Ștergere
  8. Bună treabă cu acest proiect, Bursa Binelui. E bine că mai există astfel de iniţiative, chiar dacă ceva mai rar, din păcate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred că sunt neapărat rare, ci neştiute mai degrabă. :(

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !