miercuri, 15 februarie 2017

Berea. În Europa călător.





Mi-a plăcut berea! Bine, îmi place şi acum dar beau, din păcate, doar fără alcool. Ţin regim. Nu mă plâng, dar gustul este diferit, cu un mare plus pentru cea cu alcool. Am şi călătorit prin câteva ţări din Europa aşa că m-am gândit că un mic ghid, ca să ştiţi cum să cereţi o bere fără să fiţi neînţeleşi, v-ar putea fi util.

Iată deci cum se cere politicos o bere în câteva limbi Europene, în ordine alfabetică:
  • Albaneză - Një birrë, ju lutem
  • Bulgară - Edna bira, molia (transcriere)
  • Cehă - Jedno pivo prosím
  • Croată - Jedno pivo, molim
  • Daneză - En øl, tak
  • Engleză - One beer, please
  • Estonă - Palun üks õlu
  • Finlandeză - Yksi olut, kiitos
  • Franceză - Une bière, s'il vous plaît
  • Germană - Ein Bier, bitte
  • Greacă - Mia bíra parakaló (transcriere)
  • Irlandeză - Beoir amháin, le do thoil
  • Italiană - Una birra, per favore
  • Islandeză - Einn bjór vinsamlegast
  • Letonă - Vienu alu, lūdzu
  • Lituaniană - Prašau vieną alaus
  • Poloneză - Jedno piwo, proszę
  • Rusă - Odno pivo, pajaluysta (transcriere)
  • Portugheză - Uma cerveja, por favor
  • Olandeză - Een bier, alsjeblieft
  • Macedoneană - Eden pivo ve molime (transcriere)
  • Maghiară - Egy sört, kérék szépen
  • Malteză - Wieħed birra jogħġbok
  • Norvegiană - En øl, takk
  • Sârbă - Jedno pivo molim
  • Slovacă - Jedno pivo prosím
  • Slovenă - Eno pivo prosim
  • Spaniolă - Una cerveza, por favor
  • Suedeză - En öl, tack
  • Turcă - Bir bira lütfen
Uff, uitasem cât sunt de multe! În continuare, prin bunăvoinţa Wikipedia, o hartă, poate vă e mai uşor:

Click pentru mărire

Sper să vă folosească, bucuraţi-vă cu măsură de ea şi nu uitaţi un adevăr: berea nu îngraşă, doar numărul lor! Dacă am greşit sau m-am bâlbâit pe undeva, vă rog să mă trageţi de mânecă fără nici o jenă, să pot corecta!


4 comentarii :

  1. ...pfui, nu-mi prea place berea, dar am ajuns sa beau un draft decat sa iau o apa la acelasi pret...

    ...interesante informatiile tale..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nimeni nu e perfect! :) Aşa că nu-i nimic că nu îţi place berea!
      Nu ştiu cât de interesante sunt, dar nu aveam subiect şi mă mâncau tastele.

      Ștergere
  2. Nu-mi place cu adevarat berea; dar mai nou am prins gustul cidrului. Supar pe cineva daca sustin ca are si asta urme de bere prin ea? :)

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !