miercuri, 11 ianuarie 2017

Frigidere din viitor

Nu îmi pot imagina viitorul fără a rememora trecutul. Primul meu frigider, primit cadou în 1995 când mi-am luat prima casă, a fost unul de la Daewoo Electronics, cu congelator jos (un RN-402, cred), frigider ce a funcţionat impecabil până în 2010, când m-am mutat (l-am lăsat cadou noilor proprietari). Acum am tot unul de la ei, unul cu Perfect No Frost. Ca să păstrez tradiţia, aş vrea să le spun cum îmi imaginez eu modelul viitorului.

Vă rog să nu zâmbiţi în timp ce îmi încerc talentul de futurolog pe teme de frigidere. Puteţi în schimb să contribuiţi cu idei mai bune şi chiar cu câte o critică constructivă (nu prea multă, căci cam strică) în comentarii, la sfârşit, după ce citiţi articolul.

Frigiderele viitorului - Utopia




După părerea mea, frigiderul viitorului ar trebui să fie ceva total diferit de tot ce există azi în materie. În primul rând aş vrea să nu ocupe nici un pic de loc din spaţiul meu fizic. Aş vrea să fie sub forma unui depozit anentropic* care există undeva, aiurea. Cea mai apropiată similitudine care-mi vine în minte este cloud-ul. Nu vă chinuiţi să găsiţi termenul în dicţionar, eu l-am întâlnit în "Canonicatul Dunei" de Frank Herbert ce face parte din cea mai frumoasă saga SF pe care am citit-o şi anume, "Dune". În mare, conceptul se referă la un depozit (loc) în care timpul nu există. Adică bagi o legumă proaspătă şi după o sută de ani o scoţi la fel. Aidoma cu carnea, ouăle, laptele, etc. Extrapolând, bagi un godăcel viu şi când ţi se face poftă îi pui un măr în bot dor îl scoţi să-l mângâi un pic.

Interesant este că aveau un sistem integrat în legătură cu acest depozit anentropic. Te aşezai la masă, se identificau nevoile organismului şi erai servit în cea mai eficientă manieră. Bineînţeles, se mai putea "trişa" cu diferite ocazii sau pur şi simplu când aveai chef de ceva anume. Şi nici master chefii nu erau o breaslă dispărută cu totul.

Frigiderele viitorului - visuri realizabile




Deşi se pare că tehnologia evoluează cu un ritm din ce în ce mai accelerat sunt conştient că ceea ce am spus mai sus nu este ceva ce eu, ca om de rând, să apuc să folosesc în această viaţă (deşi se zice că niciodată să nu spui niciodată). Aşa că voi încerca să schiţez câteva idei care ar fi de folos pentru toată lumea:

  1. Urăsc să găsesc când mă întorc acasă o baltă cauzată de pene de curent. Vă rog eu, dotaţi-le pe toate cu acumulatori care să le menţină funcţionale o perioadă rezonabilă. Nu este greu şi nici nu cred că ar creşte sensibil preţul.
  2. Se aruncă prea multă mâncare. Ar fi necesar ca să se găsească o modalitate prin care aceste electrocasnice ale noastre să ne tragă de mânecă când ne expiră ceva prin frigider.
  3. De prea multe ori cumpărăm ce nu avem nevoie. Când suntem la cumpărături ar trebui să ne putem consulta frigiderul în legătură cu inventarul.
  4. Mi-ar place să îmi propună reţete cu ingredientele pe care deja le are. Sau, atunci când sunt la magazin, să-mi spună ce ar trebui să iau în completare pentru a putea face un anumit preparat.
Cam atât ca să nu repet ceea ce este deja implementat uzual sau în curs, cum ar fi Perfect No Frost de la Daewoo, afişaje digitale, cuburi de gheaţă, etc.

Vorbesc serios, vă aştept cu idei sau critici constructive. Nu de alta dar cred că producătorii sunt interesaţi să ţină cont de părerile noastre, căci până la urmă noi le folosim produsele.

*depozit anentropic- A truly anentropic space - a place where energy is not lost, where time may not exist, or may be perceived as a whole rather than a sequence of events.

32 de comentarii :

  1. Inventează-l și dă-mi-l mie cât mai repede, te rog!

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Bag de seamă că ar trebui să fac listă de aşteptare! :)

      Ștergere
  3. Wow....toata lumea ar vrea un astfel de frigider...dar cine stie...poate se inventeaza in viitor....poate il prindem si noi :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Răspunsuri
    1. După mine, până la stele şi dincolo de ele atât timp cât nu o ia razna.

      Ștergere
  5. poate stranepotii nostri vor avea parte de frigidere inteligente. pana la ei, resursele vor fi destul de limitate, asa ca pa pa cu aruncatul amncarii si functionatul in gol sau cumpararea lucrurilor inutile! trebuie sa invatam sa economisim!

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu îmi doresc un frigider care să-mi spună ce pot găti cu ceea ce se află în el. Eventual să fie și o rețetă cu puține calorii dar care să surprindă pe oricine prin gust :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi place să fiu inovativ în bucătărie, mai puţin s-o iau pe căi bătătorite. Şi cred că totuşi am amintit de asta pe la pct. 4. :)

      Ștergere
  7. am mai citit 2 astfel de articole si am spus: exista astfel de frigidere, cu bateruie in caz ca pica curentul ce tine 3-4 ore, care iti spun ce mancare iti lipseste din frigider si iti si comanda daca e nevoie. Plus de asta Facebook si Lenovo lucreaza separat bineinteles la un home asistant deci..putina rabdare si filmele devin realitate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc de vizită! Eu nu am spus că nu există metode de protecţie împotriva penelor de curent, mi-am dorit să fie dotate toate frigiderele cu aşa ceva.
      Oricum, ceva aşa cum e descris în prima parte a articolului nu există.

      Iar eu, m-am născut nerăbdător! :)

      Ștergere
  8. Mi-ar placea sa fie economic, in primul rand! Sa aibe ecran, sa ma ajute sa gatesc in functie de ce se afla in el - asta cred ca ar fi foarte tare! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toate bune şi frumoase, dar ce te faci dacă ai numai salată în el şi tu ai chef de o friptură? :)

      Ștergere
  9. N-ar strica sa aiba si o functie de "auto-clean". Urasc sa spal frigiderul. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că majoritatea modelelor noi nu necesită spălare, cel puţin, nu frecventă!

      Ștergere
  10. Da, e buna ideea ta, sa nu existe fizic adica. Daca inventeaza astia mancarea la comprimate eliminam de tot si frigiderul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)Mâncarea la comprimate există de ceva timp. Nu ştiu dacă funcţionează pe termen lung.

      N-am spus să nu existe deloc (frigiderul). Ci să nu ocupe din spaţiul meu. Să fie undeva acolo, în cloud. :)

      Ștergere
  11. Nu că mă mulțumesc cu puțin, dar mie îmi place maxim frigiderul meu. Habar nu am de la ce firmă e, parcă whirlpool. Visez însă la o mașină de spălat futuristă. Care să separe, calce etc. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) E bine că ai un frigider pe placul tău, deşi mai mereu e loc de mai bine...
      La maşina de spălat aş veni cu o menţiune, să le aşeze pe rafturi, pe umeraşe, acolo unde le e locul. Asta suplimentar la ce ai spus. :)

      Ștergere
  12. Nu m-am gandit pana acum la frigiderul vootorului, dar orice e posibil.

    RăspundețiȘtergere
  13. Recunosc ca am privit doar articolul tau. Am si eu niste idei despre frigiderul viitorului si vreau sa ramana fresh.

    RăspundețiȘtergere
  14. Am citit Dune, dar nu m-am gândit la chestia aia ca la un frigider. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am luat în considerare utilitatea acestui electrocasnic. Mulţumesc.

      Ștergere
  15. Pentru un lenes asta-i cel mai bun frigider, perfect pt mine :)

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !