vineri, 2 decembrie 2016

Comoara Pivniţei sau Oenoteca? Grea dilemă!

Motto - Când sorbiţi vinul din cupe amintiţi-vă că beţi din sângele viţei de vie, puterea pamântului şi eternitatea soarelui - Alexandru cel Mare.

Aşadar când aud de denumiri ca Oenologia îmi vine în gând o bibliotecă cu toate mineralele şi aromele pământului amestecate şi rafinate în alambicuri cu raze de soare din tot spectrul (de la apus la răsărit) aşezate într-o ordine ezoterică pe rafturi ce poartă patina timpului. Firesc, Comoara Pivniţei îmi poartă imaginaţia spre un loc secret, unde sunt ţinute vrăji închise-n sticle ce părăsesc locul doar spre a aduce bucurie şi desfătare cumpătată.


Am amintit de cele două game de vinuri de la Vincon pentru că am primit o invitaţie din partea şefului meu, originar din Odobeşti (lângă Focşani), pentru duminică, la el acasă, la cină, ocazie cu care să discutăm ultimele retuşuri pentru luna decembrie într-o atmosferă relaxată. Şi cum nu pot refuza m-am gândit să-i fac o surpriză, sper eu plăcută, ducându-i un vin care să-i amintească de locurile natale. Cine ştie, poate s-o gândi la o primă mai de Doamne-ajută pentru mine. Ştiu că preferă peştele şi fructele de mare aşa că am luat o sticlă de Fetească Albă din gama Comoara Pivniţei, un vin cu note oxido-reducătoare la care tuşele delicate florale se bucură de susţinerea caracterului mineral.





Dar destul de des l-am văzut la restaurant alegând preparate specifice bucătăriilor orientale, intens condimentate. Nu vreau să risc aşa că mai iau un Merlot din gama Oenoteca ce are în afară de aroma de zmeură specifică soiului şi note subtile de mere uscate şi stafide.





Acum priviţi şi voi cu câtă grijă aceste vinuri vechi, cu tradiţie sunt etichetate manual astfel încât să poată fi oferite drept cadou unor persoane sofisticate.




Vă rog să-mi spuneţi am făcut alegerile potrivite? Şi dacă le-am făcut, merit şi eu o primă consistentă? Că de avansat nu mai am unde, că pe locul lui nu mă lasă! Voi ce aţi alege să faceţi cadou din aceste game de vinuri şi cui? Serios, mă interesează! Pentru că vin sărbătorile iar lista de cadouri e lungă cât barba Moşului!

#ComoaraPivniţei, #Oenoteca

8 comentarii :

  1. E bun un Merlot la casa omului, mai ales cum il descrii tu. Dar eu prefer chestiile mai dulci, am vazut ca au si busuioaca, si o feteasca cu aroma florala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt, sunt pentru toate gusturile. Dar pe el l-am mai văzut ce bea la restaurant.

      Ștergere
  2. Intotdeauna am preferat vinul bun. Pe unde am umblat, am avut grija sa gust (doar sa gust :)) din vinul zonei respective.

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Funcţie de ocazie sau ce servesc la masă, îmi aleg şi vinul!

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !