marți, 22 noiembrie 2016

Pe urmele piraţilor din Caraibe

În urmă cu mai bine de 35 de ani citeam "Odiseea căpitanului Blood" de Rafael Sabatini dar şi aventurile lui Morgan sau L'Ollonais descrise de Esquemeling. Filmele cu corsari din cinema sau de la TVR, avându-l ca actor principal pe Errol Flynn, au continuat să-mi înflăcăreze imaginaţia şi în timpul liceului, unde s-a constituit prin afinităţi un mic dar select fan club care a rămas în conservare odată cu despărţirea noastră (centre universitare diferite).


A venit seria filmelor "Piraţii din Caraibe", socializarea pe facebook şi în cele din urmă întâlnirea de trei decenii de la terminarea liceului, care a avut loc în luna septembrie a acestui an, ocazie cu care ne-am reîntâlnit. Probabil datorită firii noastre mai aventuroase, eram cu toţii burlaci. Lipsiţi de griji (copiii deja mari), independenţi şi trebuia să împlinim în următorul an rotunda vârstă de cinci decenii. După mai multe câteva pahare de Băbească Neagră am pus la cale Planul! În primăvară, atunci când e anotimpul uscat acolo, aveam să plecăm pe urmele eroilor noştri din tinereţe. Puteau să ni se alăture şi alţi băieţi dacă le dădeau voie nevestele, împlineau şi ei 50 de ani în 2017 şi dacă treceau un minim test de cunoştinţe piratereşti (condiţie eliminatorie). Pentru cei din vechea gardă am introdus un codicil secret care stipula că puteam să invităm şi doamne cu vârsta maximă de 35 de ani, condiţie necesară doar pentru ca să ţină la băutură (de văzut cocktailurile de pe acolo).


Acum mai trebuia doar să ne organizăm, căci timp la dispoziţie aveam destul. Cât am fost plecat ca să fumez o ţigară am fost desemnat responsabil pe această problemă pe motive de genul: că am blog, că mă descurcam binişor la orele de geografie şi că toţi ceilalţi sufereau de lene acută, nu neapărat în această ordine. Dar nu-i nimic, voi apela la nişte cunoştinţe mai vechi, cei de la Vacanţe Speciale, rugându-i să îmi trimită oferte turistice pentru destinaţii exotice în zonă.



Cei de la CND Turism au fost prompţi şi mi-au trimis două propuneri de vacanţe exotice. După o scurtă consultare şi cu ceilalţi am hotărât să le rezervăm pe amândouă (evident, în perioade diferite de timp), se potriveau mult prea bine cu ce aveam de gând să facem. Vom începe cu Grenada, o insulă din sudul arhipelagului, unde ne vom acomoda timp de şapte zile într-o ambianţă de vis.


Am ales să ne cazăm în ceva cu un aer foarte chic şi cu un interior pe măsură.


Iată şi unde sigur ne vom petrece o parte din timp.


Pe insulă, avem de vizitat plantaţii şi fabrici de mirodenii, distilerii de rom, câteva vârfuri muntoase sau cascade ori plaje şi rezervaţii naturale, asta ca să dau doar câteva exemple.

După ce terminăm sejurul o luăm încet spre nord, prin arhipelag, cu intenţia de a vizita Tortuga (inexpugnabilul cuib al piraţilor, deşi am citit că nu există nici un vestigiu care să mai amintească de asta) şi având ca destinaţie Bahamas, o mică ţară insulară aflată pe una din laturile triunghiului Bermudelor, unde ne vom odihni activ înainte de a ne întoarce în ţară, încă alte şapte zile. Asta dacă nu dispărem definitiv pe acolo trecând într-o altă dimensiune ori direct pe Perla Neagră, legendara corabie a lui Jack Sparrow.


Trebuie să mă ocup de transport dus - întors, vize, deplasare prin arhipelag (măcar pe unele porţiuni aş vrea să navigăm) şi o groază de alte amănunte. Dar pentru asta există internetul, prietenii atoateştiutori şi sfaturile celor de la agenţia de turism. Doar nu degeaba mi se spune Radu-piratu'. Glumesc, nimeni n-ar îndrăzni să-mi spună în faţă astfel.

Voi reveni pe la sfârşitul lui aprilie cu impresii de la faţa locului şi, sper eu, cu multe poze. Până atunci vă rog să îmi spuneţi dacă acest circuit ar merita inclus în Caravana Vacanţelor Speciale.

#VacanteSpeciale

Note:
- imaginile aparţin site-ului http://www.VacanteSpeciale.ro
- articol scris pentru proba 21, "Caravana destinaţiilor turistice", în competiţia Superblog 2016.

8 comentarii :

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !