joi, 24 noiembrie 2016

Profesorul de sport

Undeva, în îndepărtata mea tinereţe, am avut un profesor de sport. Proaspăt sosit în oraş, era înalt, atletic, brunet cu ten măsliniu. Şi avea un dar, ieşea în evidenţă în orice loc, în orice situaţie socială l-am văzut. Nu mai spun că toate colegele aveau deodată ochi numai pentru el. Nici profesoarele de toate vârstele nu păreau imune. În schimb toată suflarea bărbătească din micul orăşel era preocupată să-i desluşească secretul.


Vă daţi seama că toţi tinerii adolescenţi aflaţi la vârsta chinuitoarelor întrebări sexuale, printre care mă aflam şi eu, erau interesaţi să afle cum de reuşea să polarizeze interesul sexului opus. Căci nu era singurul bărbat bine din oraş, în plus stătea cu chirie şi nici nu provenea dintr-o familie avută sau cu perspective, după cum aflasem de la un coleg al cărui tată era secretarul politic al liceului. Datorită faptului că frecventam clubul şcolar sportiv, am avut ocazia să-l urmăresc atât la antrenamente, în deplasări sau cantonamente, dar şi la festivităţi de premiere ori la petrecerile de după. Deşi am fost foarte atent, n-am putut descoperi nimic de natură ezoterică care să mă transforme deodată într-un  tip cuceritor. În schimb am observat că are un stil vestimentar puternic masculin, adaptat diferitelor situaţii. Arăta bine pe terenul de sport, pe stradă, la restaurant sau la diferitele evenimente la care participa.

A remarcat interesul meu şi cum câştigam ceva medalii sportive s-a oferit să mă înveţe abecedarul ţinutei masculine. Primul lucru pe care mi l-a spus a fost faptul că în acest domeniu cele mai importante sunt atitudinea şi alegerea corectă a hainelor, în proporţii egale. Apoi să nu-mi fie frică de culori, să le folosesc în avantajul meu. M-a încurajat să folosesc accesoriile. Să acord atenţie amănuntelor. Şi mai ales ce să nu fac! Şi acum îmi aduc aminte câte ture de stadion a trebuit să fac pentru că m-a văzut cu ciorapi albi la un bal al bobocilor. Nu a contat că aşa era trendul în acea perioadă, chiar făcusem eforturi să obţin câteva perechi. Mi-a spus clar că şosetele albe se poartă doar la ţinutele sport. M-a învăţat cum să ies în evidenţă fără a cădea în ridicol. Astfel, m-a luat cu el la un fel de consfătuire judeţeană a profesorilor de sport, motivând că sunt în grija lui şi nu are unde să mă lase. M-a aşezat în spate şi mi-a spus să urmăresc atent privirile celor din sală. Evident că într-o mare de costume negre au ieşit în evidenţă cele diferite atât prin croială dar şi prin culoare. Pe unele privirile zăboveau, pe altele stăteau preţ de un zâmbet ironic.
Nu în ultimul rând m-a învăţat că hainele de calitate, care nu se demodează, sunt o investiţie şi nu o cheltuială. Iar că mixarea lor cere un pic de pricepere şi este o abilitate care se capătă în timp. Aş spune eu că e de ajutor şi un profesor bun.

Aş fi nedrept dacă nu aş aminti de Shakin Stevens, cântăreţ de rock and roll, britanic, foarte popular în anii '80. Şi el mi-a influenţat indiscutabil gustul vestimentar chiar dacă îl vedeam doar alb negru la televizor. Pe partea de denim şi gecuţe din piele în mod sigur.

În momentul de faţă garderoba mea cuprinde cam 6 tipuri de ţinute: streetwear, casual, business casual, smart casual, business şi black tie. Am folosit denumirile englezeşti pentru că sunt consacrate. Preferatele mele sunt cele care conţin cuvântul "casual" datorită versatilităţii lui, în sensul că mă pot juca cu piesele vestimentare. Adică le pot mixa. Cel mai des eu combin brandurile Levi's şi Timberland. Spun asta chiar dacă mă repet (am mai scris de curând de ele), pentru că sunt două mărci tare dragi inimii mele.

De ce Levi's? Păi în materie de denim ce poate fi mai clasic de atât? Un blug clasic se potriveşte la orice, iar o geacă clasică poţi s-o iei aproape peste orice.


Iar despre Timberland ce să mai vorbesc? Găsiţi voi vreun cusur la încălţămintea asta după ce-o purtaţi şi mai vorbim. În plus sunt o companie cu înclinaţii ecologice, ceea ce le aduce un mare plus în ochii mei.



Un bun loc de joacă pentru imaginaţia voastră este magazinul online answear.ro, loc unde găsiţi sub acelaşi acoperiş mai mult de 200 de branduri, aşa că puteţi mixa între ele după pofta inimii şi adâncimea buzunarului. Este o sugestie în cunoştiinţă de cauză pentru că şi eu îmi fac veacul pe acolo de ceva timp.


Iată şi vreo două sugestii de combinaţii care mi-au făcut cu ochiul, la o scurtă trecere-n revistă:


















Ce să vă mai spun? Spor la mixat, acum că aveţi unde şi cu ce! Mai ales că luna decembrie, cea mai plină din an bate deja la uşă. Şi nu uitaţi să vă reîntoarceţi, nu de alta dar să-mi spuneţi cum a fost!

Note:
- imaginile aparţin site-ului http://answear.ro/ iar logo-urile brandurilor respective, fireşte.
- articol scris pentru proba 22, "1 + 1 = Style", în cadrul competiţiei Superblog 2016.

2 comentarii :

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !