marți, 1 noiembrie 2016

Proiectanţii de visuri

Da, da, nu vă frecaţi la ochi. Aţi citit bine titlul. Şi chiar dacă blogul meu se numeşte Dincolo de nori, vă asigur că sunt cât se poate de "cu picioarele pe pământ". De când mă ştiu am locuit la bloc, mai puţin în cele câteva mici pauze, atunci când mergeam în vacanţe la bunici, în tabere sau când am făcut armata. Căminul din campusul din Regie nu se pune, fiind tot un soi de bloc.


Cred că aţi ghicit deja, visul meu este o casă cu amprenta la sol undeva în jur de 200 de metri pătraţi. Pentru că am urmat cursurile unei facultăţi cu profil tehnic, sunt conştient că este bine, ba chiar necesar, ca visul meu să treacă printr-un birou de proiectare, de unde va ieşi cu un proiect tehnic complet. Este foarte interesant şi de asemenea bine de ştiut că în cazul unor proiecte de casă bine făcute, datorită planificării corecte a etapelor de construcţie, alegerii instalaţiilor şi materialelor potrivite, optimizării din start a spaţiilor, investiţia iniţială poate fi cu până la 45% mai mică decât în cazul unei abordări neprofesioniste. Lucru ce nu poate decât să bucure orice buzunar, pe-al meu în mod sigur.

Ştiaţi că din anul 2020, conform directivei 2010/31/UE a Parlamentului European privind performanţa energetică a clădirilor, nu vor mai primi avize de construcţie decât acelea care îşi produc singure energia electrică? În contextul în care rezervele certe cunoscute de petrol pot susţine un nivel actual de consum, în lume, doar până în anul 2040, iar cele de gaze naturale până în anul 2070. Se pare că unii dintre noi vor apuca să vadă apusul civilizaţiei carbonului. Personal sper doar să nu fie prea târziu.

Căutând să aflu mai multe informaţii legate de acest subiect, am dat peste expresia "2020 începe acum", expresie care îmi place foarte mult, are un aer de optimism. Aparţine celor de la AIA Proiect.


Şi se referă la proiectul casa activă ROD®, ilustrat mai bine prin următorul infografic:

Click pe imagine pentru mărire

Nu sunt membru în Greenpeace, nu sunt un militant ecologist înverşunat. Cred doar că noi, ca specie, nu ne-am purtat tocmai frumos cu planeta pe care trăim şi că ar cam fi timpul să ne maturizăm. Dar acest proiect îmi place la nebunie. Are prevăzut tot ce îmi doresc dar şi multe lucruri la care nici măcar nu m-am gândit. Panouri solare şi fotovoltaice, recircularea şi reciclarea apei, recuperatoare şi pompe de căldură, energie eoliană, reciclarea deşeurilor, colectarea apei pluviale, iluminatul eficient şi câte şi mai câte.

Dacă voi fi mulţumit şi de împărţirea pe camere având în vedere funcţionalitatea lor îmbinată cu senzaţia de spaţiu aerisit, vor fi proiectanţii mei de visuri (de acest tip) favoriţi. 

Să vă arăt acum şi visurile mele, întotdeauna cel puţin două ca să am de unde alege:

Cum sunt pasionat al genului SF (film şi carte) şi cred cu tărie că viitorul omenirii este drumul spre stele şi colonizarea spaţiului mi-aş dori aşa ceva:

Sursa

Compartimentarea, materialele folosite, independenţa energetică, toate ar trebui să fie din acelaşi film.

Pentru că o parte din mine este iremediabil legată de Pământ şi pentru că am dus lipsă de natură, nu aş da înapoi nici în faţa unui asemenea proiect:

Sursa

Aici ar trebui să am senzaţia de spaţiu, cât mai mult iluminat natural, materiale ecologice şi măcar un şemineu decorativ, eventual o imitaţie de blană de urs şi vreo trei holograme, două cu capete de cerb şi una cu un râs. Să nu uit, neapărat ceva păstrăvi lângă cascadă, doar ca să-i admir din balcon.

Trebuie să vă spun că de ceva timp, cam de pe la jumătatea articolului, nu prea  mai sunt cu picioarele pe pământ, în mod sigur sunt cu capul dincolo de nori. Aşa că nu condamn pe nimeni dacă nu vrea să-mi împărtăşească visurile, sunt şi proiecte casă tip pentru oameni cu scaun la cap.

Visurile mele au primit, la ora la care scriu articolul, încă o veste bună, de la emisiunea "iLikeIT" a lui George Buhnici (televizorul bâzâie pe undeva în spatele meu). Elon Musk, şeful Tesla, a prezentat  panourile solare invizibile (ţigla solară), care par a fi un acoperiş normal: Arată mai bine şi durează mai mult - spune el.

#proiectecase, #biroudeproiectare

Note:
- Articol scris pentru proba numărul 12, Casa viitorului începe azi, cu AIA Proiect, în competiţia Superblog 2016.
- Imaginile care nu au menţionată sursa aparţin site-ului www.aia-proiect.ro

8 comentarii :

  1. Da, sf-ul nu a fost niciodată favorit, dar pot recunoaste omul care stie sa indrazneasca a visa. Eu, concreta, n-as vrea sa spun ce amprenta la sol am la casa mea că v-ați speria, dar idealul pentru mine nu e mai mare de 100. Restul e risipă. Visurile însă sunt făcute pentru oamenii cu viziune. Iar tu esti unul dintre ei și cred ca ai și gasit oamenii potriviti. Frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi în ăia 200 mp intră şi hangarul micii navete spaţiale! :)

      Ștergere
  2. Daca vom coloniza marte, oare cum o sa arate casele?

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !