miercuri, 30 noiembrie 2016

AVBS CREDIT şi o nouă provocare

Off, Doamne! Mă întreb dacă îmi plac provocările. Cu puţin timp în urmă aş fi răspuns cu mâna pe inimă că da! Acum cam dau din colţ în colţ! În mod sigur îmi plac cele pe care le putem numi "cuminţi", despre care am habar câte ceva. Dar una despre un domeniu cu care n-am avut tangenţă niciodată îmi cam dă fiori şi nu din aceia plăcuţi. Mi se pare sau mă cam lamentez?
Hai Radu, că n-o fi dracul chiar aşa de negru şi nici n-ai auzit de tastaturi care să te muşte doar pentru că încerci să scrii un articol pe blog! Acu', dacă am ajuns să-mi fac de unul singur galerie, e musai să-mi iau inima-n dinţi. Zic şi eu...

Mănuşa e aruncată de  AVBS Credit, broker de credite cu experienţă şi vechime. Sub următoarea formă:

"AVBS CREDITează promovarea online!"


Mai exact, ne provocă (pe noi, bloggerii) să ne imaginăm, într-un articol, o campanie de promovare (creativă, originală şi ingenioasă) a unui credit bancar. Eu unul, voi ridica mănuşa şi voi încerca să returnez "creditul" acordat în idei noi şi foşnitoare referitoare la creditul pentru întreprinderi mici şi mijlocii care se caracterizează prin faptul că are valoare mare, se acordă doar persoanelor juridice şi se împarte în 3 subcategorii de credite, adică overdraft şi linia de credit, credit pentru capitalul de lucru şi credit pentru investiţii.

Este important să ştiu de la ce pornesc, aşa că o scurtă trecere în revistă nu strică.
Pe de o parte avem brokerul de credite (în speţă AVBS Credit) care este o interfaţă, gen Windows dacă vreţi, între instituţiile bancare şi non bancare (programele şi aplicaţiile) şi destinatarul serviciilor pe care acestea le oferă (omul care lucrează pe laptop). Este expertul financiar care oferă gratuit (este plătit de instituţiile menţionate) cele mai bune soluţii de finanţare personalizate, fiind la curent cu toate noutăţile din domeniu. Vine în întâmpinarea nevoilor financiare şi se asigură că rambursarea lor nu va produce efecte nedorite pentru nici una din părţi. Pe scurt, este precum o umbrelă de vreme rea, scutul împotriva unui viitor financiar incert.
Pe de altă parte avem întreprinzătorul energic, inovator, aflat mereu în competiţie. Este cu gândul mereu la creşterea afacerii, la reducerea costurilor, la cele mai noi tehnologii. Dar acestea se pot realiza de prea puţine ori numai cu aport propriu. Cea mai mare angoasă a lui este teama de stagnare, că nu va putea merge cu toate pânzele sus şi în acest fel competiţia i-o va lua înainte.
Deci unii au experienţa, capacitatea şi disponibilitatea de a acorda aceste credite, ceilalţi au nevoia, dorinţa de a le accesa. Campania noastră ar trebui să se axeze pe ideea că trebuie să-i apropiem astfel încât întreprinzătorul să se poată convinge de avantajele palpabile rezultate în urma colaborării cu un broker de credite.

Ideea mea de campanie online se bazează pe faptul că întreprinzătorul este un om veşnic ocupat, mereu pe drumuri şi este nedespărţit de smartphone-ul lui. De aceea aş face ca site-ul companiei să fie puternic adaptat pentru dispozitivele mobile (mobile friendly), 100% responsive, având în vedere estimările preliminare pentru acest an referitoare la trafic. Pentru asta i-aş ruga pe cei de la Creadiv să mă ajute. Aş analiza oportunitatea unei aplicaţii mobile. Aş milita ca francizorii din teritoriu să folosească publicitatea online locală (directoare locale, compania mea pe Google) adeseori gratuite şi insuficient exploatate. Comunicatele de presă menite să asigure prezenţa în mass media şi care să marcheze fiecare eveniment ar fi unelte indispensabile. Nu aş neglija cursurile de educaţie financiară şi afaceri pentru întreprinzători, desfăşurate pe cât posibil local, la francizori. Un om educat în domeniu apreciază altfel avantajele şi oportunităţile oferite (ştiu asta din proprie experienţă pentru că am diplome şi pentru piaţa de valori mobiliare dar şi ca broker Forex, obţinute în scop de informare). Pentru asta am înţeles că ne poate ajuta un alt partener Superblog şi anume PRwave. Iar Zelist ne poate ajuta cu monitorizarea rezultatelor.

M-aş gândi la teama de stagnare a întreprinzătorului şi aş încerca să-l liniştesc îndemnând totodată la acţiune cu un slogan de genul: "AVBS Credit IMM, vânt din pupa pentru tine e!"


Ştiu că pare la prima vedere copilăros şi poate chiar este, dar e melodios (gândiţi-vă că se citeşte AVeBeSe Credit IMeMe, vânt din pupa pentru tine e!) şi tocmai din cauză că este silabisit în gând aşa, va fi extrem de uşor de reţinut. Bineînţeles mai trebuie lucrat la el dar cred că e o idee ce merită explorată.

Un clip video ce ar putea fi difuzat la o televiziune economică dar şi pe un canal Youtube, ar fi unul bazat pe ideea de umbrelă pentru vreme rea. Nu am resursele şi mijloacele tehnice necesare pentru a realiza unul decent aşa că îl voi descrie în cuvinte:
Zi frumoasă de primăvară - toamnă. Spaţiu deschis, o piaţă într-un oraş mai mare (nu agroalimentară). Tumultul obişnuit al oamenilor plecaţi cu treabă. La orizont se adună norii. Începe o ploaie zdravănă. Fiecare îşi caută adăpost pe unde poate, lăsând baltă ceea ce avea de făcut. Unul îşi scoate pelerina de ploaie AVBS (după caz umbrela) şi continuă drumul până trece de norul de ploaie. În faţă vede curcubeul, în spate pe ceilalţi încă adăpostiţi şi zgribuliţi.

Sau în cazul în care aş dori să scot în evidenţă economia de timp, cozile de la bancă, multitudinea de hârtii ce trebuiesc completate aş împărţi ecranul în două. În stânga aş derula tot ce am spus mai înainte iar în partea dreaptă exemple de ce s-ar putea face în timpul câştigat prin implicarea brokerului.

Pentru a ilustra faptul că un broker de credit găseşte cele mai bune dobânzi, cele mai mici comisioane aş folosi un exemplu cu care oricine s-a întâlnit cel puţin odată în piaţa de legume. Ca atunci când cumperi cartofi frumoşi, curaţi, roşii, la 2 lei Kg şi te lauzi singur că ai făcut o afacere bună căci la intrarea în piaţă erau chiar mai urâţi cu 2.50 iar după 10 paşi şi trei tarabe îţi vine să te iei la palme pentru că ai găsit exact aceiaşi cartofi cu doar 1.50.

Pe colegii mei bloggeri dar şi pe cei parteneri i-am lăsat special la urmă. În măsura în care corespund anumitor criterii (să aibă blogurile adaptate pentru dispozitivele mobile, de exemplu) i-aş invita într-un program "Ambasadori AVBS Credit" cu care aş susţine campanii graduale şi integrate SEO în blogosferă. Pentru ei mă gândesc că brokerul împreună cu băncile partenere ar putea inventa un nou produs, linia de credit pentru bloggeri. Care să fie folosită de către aceştia pentru constituirea de PFA-uri în domeniu, achiziţionarea de echipamente şi licenţe, cursuri de specializare, etc. Rambursarea s-ar face prin scrierea de articole şi servicii specifice în contrapartidă. Sumele nu ar fi mari şi sunt sigur că rezultatele nu ar întârzia să apară.

Eu cam atât am avut de spus. Sper doar că n-am bătut câmpii prea tare. Îmi asum cele spuse, doar am menţionat de la bun început că nu mă pricep absolut deloc.

#AVBS #CreditIMM

Note:
- imaginea este un colaj din desene de pe https://ro.pinterest.com/deltakate/coloring-pages/, făcut de băiatul meu Vlad, cu mici indicaţii de la mine.
- articol scris pentru proba 24, "AVBS CREDITează promovarea online!", în competiţia Superblog 2016.


14 comentarii :

  1. Cred ca e una din primele firme de acest gen pe piata care a aparut dupa '89 la noi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-aş băga mâna-n foc, dar e bine că crezi asta, înseamnă că e cunoscută!

      Ștergere
  2. În 2007 si-a început activitatea AVBS! Un deceniu, la anu'. Faptul ca a crescut atât de repede, este o dovada în plus ca este o firma serioasa. (pentru Cristi).

    Nu-i deloc rea ideea deschiderii unei linii de credit pentru bloggeri. Ce-ar face cu banii, nu stiu! Cred ca cei mai multi si-ar achita domenii si hosting... Un prim pas, continui sa cred, pentru trecerea de la blogger amator la blogger profesionist.
    Succes, Radu!
    P.S. - Si fotografia ta e reusita! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă rog, eu m-am gândit la o linie de credit dedicată strict în această direcţie, cu documente justificative, cu tot tacâmul.
      Mulţumesc de apreciere.

      Ștergere
  3. Mi-ai dat impresia că nu ți-a plăcut tema sau te-ai temut de ea, însă te-ai descurcat excelent. Te felicit și îți mulțumim frumos pentru articol!
    Mult succes, Radu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa? Se pare că lucrez bine sub stres, cel puţin aşa spun gurile rele. Acu să vedem ce-o spune şi juriul. :)
      Mulţumesc de urare! Şi de apreciere.

      Ștergere
  4. Am citit cu placere articolul, felicitari pentru inspiratie si incurajari si juniorului, are talent. Asa tata, asa fiu....

    RăspundețiȘtergere
  5. Radu esti o persoana cu o imaginatie foarte bogata. Esti perseverent si ai idei minunate. Nu ar strica sa treci de la amatori la profesionisti. Poti incepe prin achizitia unui domeniu si a unui hasting! :D In ceea ce priveste creditele, eu fug de ele, dar ele ma cam prind la cotitura! :D Dar sunt fata serioasa. Niciodata nu am depasit scadenta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine că n-ai depăşit scadenţa! AVBS chiar ţine cont de asta. :) Mulţumesc de aprecieri.
      În rest, asta mă străduiesc să fac. Cândva va răsări soarele şi pe strada mea! :)

      Ștergere
  6. Orice lucru frumos începe cu sprijin sau...sacrificiu. Mai am de platit la un credit inca un an, oricat de greu a fost, fara banii acestia nu aveam cabinetul, asa ca mereu sunt atenta la oportunitati. Sunt discrete i te scot din necaz. Ai fost creativ și credibil. Te felicit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! Sper să le folosească.
      Îmi pare rău că am uitat să pomenesc de reţelele sociale şi de SEM dar astea pentru mine sunt subînţelese. :(

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !