luni, 28 noiembrie 2016

Airsoft, un joc care te prinde

Băieţii mei (16 şi 21 de ani) sunt pasionaţi de shooter-uri, în special de Counter-Strike şi Battlefield. Au sute, dacă nu mii, de ore de antrenament şi câteva generaţii de computere schimbate sau upgradate. Pe de altă parte eu mă apropii cu paşi repezi de 50 de ani şi am prins stagiul obligatoriu de armată. Acolo am avut ocazia să trag cu mai multe tipuri de armament din dotare, începând cu pistoalele Makarov şi TT, inevitabilul Kalaşnikov şi terminând cu mitralierele de pe TAB-uri sau antiaerienele cu patru ţevi. Am fost în aplicaţii pe poligoanele de la Mălina, Babadag şi Capu Midia.


Am avut parte de multe provocări din partea băieţilor mei şi întotdeauna consola de joc mi-a fost potrivnică. Ei s-au născut cu calculatorul la îndemână, eu nu! Şi trebuie să recunosc că au reacţii mai rapide ca mine. Bine,  la jocurile de strategie mă descurc încă onorabil dar asta nu ţine de viteza cu care apăs butoanele sau combinaţiile de taste. Aşa că suport stoic comentariile lor uşor ironice. Dar cred eu că situaţia e pe cale să se schimbe, pentru că...



Cu ceva timp în urmă am câştigat, printr-un fericit concurs de împrejurări, în urma unui competiţii de blogging o replică A&K SVD Dragunov. Cum am nişte amici la un poligon de tir din oraş, am mers cu băieţii să încercăm arma. La plecare glumiţele ironice le făceam eu. Ajuns acasă am pus-o bine şi ocupat cu activităţile cotidiene am uitat de ea. Până de curând, când pe nepusă masă mă întreabă:
- Tata, mai ştii sniper-ul ăla? Ce-ar fi să-l mai testăm un pic?
Surprins mă prefac din cale afară de ocupat. Dar cum rămân singur mă duc să verific arma. Era evident că se umblase cu ea, deci se antrenaseră. Ştiam că se vor întoarce şi nu voi putea să mă fofilez la nesfârşit.

După vreo două zile vin cu o nouă propunere. Să simulăm o situaţie reală de luptă, ei doi în competiţie cu mine, fiecare folosind maxim câte două replici airsoft. Încerc să fiu mai cu capul pe umeri şi le atrag atenţia că nu putem să ne vânturăm cu armele alea pe unde ne taie capul, ocazie de care profită să mă numească responsabil cu organizarea. Le mai menţionez că nu am prevăzut pentru sfârşitul de an cheltuieli de înarmare şi nici n-am de gând să fac rectificări bugetare majore. Îmi sugerează să-mi văd liniştit de propria-mi dotare dacă vreau să-mi păstrez mustaţa de care sunt atât de mândru, pentru că dacă voi pierde va trebui să renunţ la ea. Iar de înzestrarea lor se vor ocupa personal. Şi pentru că nu vor să mă pună în dificultate, deoarece ştiu prea bine cât de mult îmi displace vremea rece, acceptă cu mărinimie să ne înfruntăm în primăvară.

Ceea ce îmi convine de minune, am timp să mă pregătesc. Aflu cu plăcere de existenţa lui Airsoft Club Constanţa (ACC), principalul organizator de jocuri din oraş şi împrejurimi. Evident, va trebui să le fac o vizită şi , de ce nu, să mă înscriu. Deasemenea văd că la doi paşi de mine, pe Bd. Mamaia la nr. 20, se află magazinul fizic Airsoft Megastore pe care l-am găsit pe net ca airsoft6.ro, magazin online. Acolo se pot găsi replici, echipament tactic, accesorii, componente, consumabile dar şi service&îngrijire. Mare mirare că nu m-am împiedicat de el până acum. Deci cu logistica se pare că am rezolvat.

Mă ocup întâi de partea de armament, ca să am timp să mă obişnuiesc cu el. Îmi aleg o replică G&G AK47 GKM, deh prima dragoste se uită greu, foarte asemănătoare cu adevărata armă şi un Glock 17 de la  Tokyo Marui, bineînţeles cu tot ce le trebuie.





Voi avea grijă să cunosc bine zona în care se va desfăşura întrecerea, mai ales că am de gând să propun un scenariu tip confruntare urbană. Întâi îmi fac o imagine de ansamblu.



Informaţiile din teren sunt absolut necesare şi în cazul meu sunt obişnuit să le fac personal.


Trebuie să stabilesc căile de retragere şi locurile ideale pentru ambuscade.



Deasemenea e necesar să identific locurile unde pot rezista în caz că m-aleargă ăştia mici prea tare. Eu acum sper să mai îmi aduc aminte ce am învăţat în armată despre luptele de stradă, cum aşezi capcane în capcane, cum îi zăpăceşti cu ambuscade sau ţinte false şi câte şi mai câte pe care nu le spun că poate nimeresc şi ei pe blog. Oricum, cred că o să le placă şi lor, mai ales că este o activitate în aer liber care se bazează pe fair play şi pot învăţa să se descurce într-o mulţime de situaţii. Eu sper totuşi să îi bat, măcar prima dată. Nu de alta, dar tare mai ţin la mustaţa mea. Dar oricare va fi rezultatul, în mod sigur va fi o distracţie pe cinste şi o bună ocazie de a bea câteva beri la sfârşit. Aşa că cine se mai bagă? Bloggeri din Constanţa, se aude?


#airsoft, #airsoftConstanţa

Notă: toate imaginile aparţin site-ului www.airsoft6.ro




8 comentarii :

  1. Subiectul acesta cred ca l-ar interesa pe sotul meu. Mereu ma amuz cand imi povesteste de aventurile lui din armata (a facut armata in Constanta). In plus al doilea job implica multe delegatii la Constanta, asa ca stie orasul mai bine decat multi constanteni :D E cam departe, dar ar fi frumos sa vedem marea in prag de iarna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E tare frumoasă marea când îngheaţă! Asta dacă eşti prieten cu vântul turbat!

      Ștergere
  2. Barbatii sunt, cred, toti pasionati de jocuri cu arme:)

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !