luni, 10 octombrie 2016

Every translation has a story

În sala uriaşă, judecând după standarde pământene, domnea o atmosferă de sărbătoare. O treaptă "delicată" fusese, din nou, urcată. Până şi înaltul reprezentant al Consiliului de Cooperare Galactic, sosit de urgenţă pe Pământ, avea să spună câteva cuvinte. În plus, circula un zvon confuz despre nişte vizitatori misterioşi.
Vedeta urma să fie, fără îndoială, agenţia de traduceri Swiss Solutions, cea care contribuise decisiv la rezolvarea problemei, deşi fusese implicată aproape în ultimul moment.



Cu o zi înainte:

Comunicat circular prioritar, oră galactică 302.657.981

Navă arqyliană intergalactică din galaxia Andromeda se îndreaptă cu viteza 5 warp spre planeta Pământ, unde se va plasa pe orbită, urmând să trimită o navetă pe cosmodromul Bucureşti, în vederea stabilirii de relaţii diplomatice cu C.C.G. Timp estimativ de sosire 10 ore terestre. Ataşăm protocoalele medicale arqyliene pentru pregătirile necesare.


În biroul de traduceri medicale SwissSolutions, undeva în Bucureşti, România, ora locală 09.12.

Se deschiseseră deja computerele, dar momentan fiecare îşi savura cafeaua preferată de la începutul zilei. Se povesteau întâmplări haioase petrecute cu o seară înainte sau de dimineaţă în drum spre birou. Atmosfera era colegială, zâmbitoare şi nimic nu prevestea ce avea să urmeze.


Unul dintre ei, mai mult ca sigur şeful, încearcă să schimbe firul discuţiei:
- Ştim cu toţii că avem parte de noi provocări în fiecare zi: clienţi diferiţi, documente diferite, resurse specializate. Oare azi vom avea parte de una interesantă?
Fix în acel moment pe ecranul principal începe să se plimbe un semnal de avertizare cu mesajul:
Strict secret. Urgenţă de gradul zero. Prioritate absolută. Serviciul de Traduceri Galactice.

Serviciul de Traduceri Galactice, sediul din Bucureşti, ora locală 05.48.

Agitaţie mare. Zumzetul traducătoarelor automate ce lucrau în flux simultan părea să umple încăperea. Contactul cu nava arqyliană era stabilit, termenii uzuali, militari, diplomatici fiind traduşi în totalitate. Însă în domeniul protocoalelor medicale, în afara unor cuvinte ce nu prindeau sens, nu se înregistra nici un progres. Toate centrele similare partenere aveau aceeaşi problemă. Timpul trecea şi presiunea momentelor începea să-şi pună amprenta. Se părea că singura soluţie rămânea carantina până la rezolvarea problemei, ceea ce echivala cu un eşec în speţa unei misiuni diplomatice anunţate. Comandantul îşi călcă pe inimă (reputaţia serviciului condus de el depindea de calitatea şi promptitudinea acestei traduceri) şi se adresă locţiitorului:
- Ia imediat legătura cu cineva aflat în top furnizori traduceri medicale. Să fie cei mai buni!
- Am făcut-o deja! Le-am trimis un mesaj din acela care să-i bage în priză. Deja s-a făcut 09.15, trebuie să-l fi primit. Este vorba de Swiss Solutions şi am văzut că dispun de resursele potrivite (medici traducători in-house şi in-planet).
- Îmi place că ai iniţiativă! Teleportează acolo un om să instaleze o linie securizată şi care să le explice caracterul delicat şi urgent al traducerii. Trimite-le protocoalele! Şi subliniază faptul că o traducere exactă a limbajului de specialitate este esenţială.
- Exact pentru asta i-am ales, comandante!

Câteva ore mai târziu.

Omul trimis la agenţie raportează misiune îndeplinită. 



- Nu ştiu cum ne-am fi descurcat fără ajutorul lor, răsuflă uşurat comandantul.

#SwissSolutions

Note:
- Poveste scrisă pentru proba nr. 4, "Do you speak… medical?" de la competiţia Superblog 2016.
- Imaginile aparţin site-ului www.swiss-solutions.ro



12 comentarii :

  1. E bine sa stii la ce agentie sa apelezi la nevoie. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cel mai tare articol! Foarte amuzant, ador stilul SF!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ţi-a plăcut. Sunt fan înrăit al genului. :)

      Ștergere
  3. Frumos articol. Cred ca ti-ai gresit cariera. Dar mai ai timp sa te schimbi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Povestirea e fermecatoare, articolul perfect. M-am intors in timp la filmele SF vazute cu ceva ani in urma. Imi place genul SF (ca si tie) desi in ultimii ani n-am mai vazut/citit prea multe creatii de gen. Si totusi, aproape tot ceea ce-am vazut (filme), constat acum ca are legatura cu acest gen. :)
    Felicitari, Radu! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ţi-a plăcut! Nu cred că am depăşit 30 de minute când l-am scris. Sau cel puţin aşa mi s-a părut.

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !