joi, 20 octombrie 2016

În orice om se ascunde un expert

V-aţi prins urechile încercând să vă conectaţi vechile dispozitive la un televizor nou (dau un exemplu)? Sau să configuraţi o reţea acasă ori la prieteni? Puteţi să vă consolaţi, nu sunteţi singuri.



Jumătatea lui septembrie, început de an şcolar.

Fiul meu mă anunţă că au o nouă materie şi anume "Educaţie antreprenorială". Că li se pune, între anumite ore, la dispoziţie sala de mese (în prezent nefolosită) pentru a-şi dezvolta proiectele şi a le derula pe cele viabile, aprobate de profesoară. Şi că ei s-au gândit să înceapă cu un fel de incubator de afaceri, în sensul că fiecare aduce ce are pe acasă, fie o multifuncţională, un desktop sau laptop sau tabletă şi se interconectează, internetul fiind cel al liceului. Că din atâtea minţi luminate este imposibil să nu erupă o multitudine de idei. Fulgerător mi-au trecut prin minte mici neajunsuri legate de conectarea atâtor dispozitive diferite, de accesul lor la internet în condiţii bune dar când am vrut să deschid gura, a continuat spunând că ştie că în secolul trecut când am făcut şi eu liceul nu exista materia asta şi că în loc de calculatoare foloseam abacul şi tabla înmulţirii de pe spatele caietului de mate (a uitat să pomenească numărătoarea). Adică nu-mi cerea ajutorul, doar mă informa. Am zâmbit o clipă-n barbă şi am revenit la gândurile mele.

După două săptămâni îl văd că se foieşte pe lângă mine în felul ăla în care nu ştii cum să faci ca să pui o întrebare mai delicată. Până la urmă îşi ia inima-n dinţi şi cuvintele i se scurg asemenea unui torent în timp ce mi se derulează imagini prin faţa ochilor.




Reuşesc să prind expresii ca router, conectică, cabluri fibră optică, patch-cord, cablu de reţea FTP, etc. Când în sfârşit se termină şuvoiul, mă întreabă, epuizat, dacă am idee cum să le pună cap la cap. Dau aprobator din cap...

Aproximativ aceeaşi perioadă, în vizită la fratele meu 

Tocmai şi-a luat televizor nou şi soţia nu concepe viaţa domestică fără Blu-Ray Player şi Roku, cei doi copii fără consolele de gaming, iar el fără laptopul la care mai şi scrie. Se străduieşte să le conecteze dar nu se pricepe şi din câte îmi dau seama,  îi cam lipsesc cele necesare. Se chinuie să se dumirească dacă are toate cablurile HDMI, adaptoarele HDMI-DVI ori switch-uri sau măcar un cablu video component, încercând să le identifice după manual dintr-o cutie cu vechituri. Este evident că nu va avea o seară liniştită, dar are o scuză, este poet. 



Ca un frate mai mare ce sunt, îi zâmbesc liniştitor...

Întâmplarea sau curiozitatea mea nestăvilită a făcut ca privirea să mi se oprească pe o ştire din feed, în care aflam de promoţii la reţelistică şi conectică cu ocazia împlinirii a 10 ani de activitate a magazinului Conectica. Am răsfoit site-ul, am citit blogul şi am ajuns să pot fi de folos în cele două cazuri datorită informaţiilor găsite.



Şi nu este greu! Dacă te documentezi puţin, expertul în reţelistică şi conectică poţi fi chiar tu!


La mulţi ani!

Şi îţi mulţumesc pentru că datorită ţie, atât fiul meu cât şi nepoţii, m-au privit ca pe un guru într-un domeniu atât de "încâlcit".

#conectica

În încheiere aş vrea să atrag atenţia asupra unui aspect:
"Potrivit celui mai recent Raport de date statistice, publicat de ANCOM, la 30 iunie 2016 românii accesau internetul fix folosind 4,3 milioane de conexiuni în bandă largă, 56% dintre acestea permiţând viteze de peste 100Mbps."
Cred eu că nimeni nu vrea să scadă această viteză, în propriul cerc de utilizatori, folosind routere sau conectică în mod nepotrivit.

Note: 
- Articol scris pentru proba numărul 7, "Fii expert în reţelistică şi conectică!" în competiţia Superblog 2016.
- Imaginile aparţin site-ului www.conectica.ro

10 comentarii :

  1. Uneori îți cam prinzi urechile în căblăraie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. "Că din atâtea minţi luminate este imposibil să nu erupă o multitudine de idei" Asta :)

      Ștergere
    2. Încă discută! :) Conectarea şi net-ul le-am rezolvat eu, cu sfaturi!

      Ștergere
  3. Eu drept sa spun imi prin urechile cu retelistica. Noroc cu prietenii... care raspund la telefon :) Frumos ai scris, bv!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! Eu n-am prieteni să-mi răspundă la telefon pentru asemenea întrebări! :)

      Ștergere
  4. Nici nu cred ca ai avea probleme cu retelistica!

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !