luni, 26 septembrie 2016

SUNT POFTICIOS!

Mai bine spus, nu refuz o nouă experienţă culinară.

Aşa că atunci când Blogal Initiative împreună cu Kerrygold România m-au provocat să spun ce înseamnă pentru mine sau ce rol are în viaţa mea untul, nu am ezitat nici o clipă.


Profitând de faptul că ora pentru micul dejun se apropia iar frigiderul era cam gol după raidul rapid al celor doi fii adolescenţi, am terminat cafeaua şi am ieşit la cumpărături. La raionul de lactate m-am lovit de o dilemă. Avea unt atât sărat cât şi dulce. Cum n-am putut lua o decizie într-un interval de timp rezonabil, am cumpărat din amândouă.

 

Şi acum răspunsul la provocare. Untul înseamnă pentru mine gustul copilăriei din vacanţele petrecute la bunici, când o felie de pâine unsă cu unt peste care puneam dulceaţă ori magiun, o felie de şuncă sau caşcaval de casă reprezenta masa de dimineaţă.



De multe ori scoteam câte un cuib de cartofi din grădină, îi fierbeam ori îi coceam în spuză, pe care îi mâncam cu... unt.



Ori dulciurile făcute în casă cu unt cremos şi galben.


Mi-am adus aminte de cele de mai sus imediat ce am gustat pe rând din cele două pachete cumpărate. Privindu-le, n-am putut să mă abţin să nu mă-ntreb de ce untul Kerrygold este aşa de galben, exact ca în imaginea următoare:


Răspunsul e simplu. Este făcut din laptele vacilor irlandeze care au condiţiile să fie crescute liber şi să pască iarbă verde până la 11 luni pe an. Adică sunt hrănite în sistemul grass fed (termenul internaţional pentru perioada lungă de hrănire numai cu iarbă). Prin comparaţie, în România vacile se hrănesc cu iarbă circa 7 luni pe an şi 5 cu fân.













Pentru voi ce înseamnă acest unt galben şi cremos? Ce rol joacă-n viaţa voastră?

14 comentarii:

  1. Chiar asa unt galben nu am vazut pana acum. Ceva apropiat ca si culoare am gasit acu ceva ani intr-o piata din Bucuresti. Era super la gust!Banuiesc ca si acesta e la fel:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Am văzut la Mega şi la Sellgros, dar cred că e şi în celelalte.

      Ștergere
  3. Când facem gratar, toti mananca diverse, eu prajesc paine, o las sa se raceasca, iau unt il amestec cu usturoi si verdeata si mai opreste-mă daca poti. Hai, sa nu mint..iau ciupercile suculente si festin ca al meu n-are nimeni. Stiu, ingrasa, dar asta e....sunt pofticioasa! De acord cu tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă eşti pofticioasă te sfătuiesc să nu citeşti următorul articol despre unt, cel ce va apare în seara asta sau mâine! :)

      Ștergere
  4. Imi ploua in gura! Noroc ca ai scris ca se gaseste la Mega Image si Selgros, fiindca deja ma intrebam cum pot face sa il cumpar mai repede. Multumesc de ponturi, Radu! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare plăcere! La Mega nu l-am văzut decât în varianta cu usturoi şi verdeţuri.

      Ștergere
    2. Din pacate am aflat ca in Iasi nu exista Mega Image. Noi am gasit la Carrefour varianta Kerrygold fara sare. Ma multumesc si cu aceasta, dar nu ma voi lasa pana nu gasesc untul cu usturoi si verdeturi. :)

      Ștergere
    3. După cum te ştiu sunt sigur că la ora la care-ţi răspund îl şi ai pe masă! :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !