miercuri, 20 iulie 2016

SPORTUL DE IERI

Şi sportul de azi

O timidă încercare de a face o scurtă comparaţie. O aducere aminte şi un instantaneu al zilei de azi.


Am aproape 49 de ani, fiul meu (cel mic) merge pe 16. Eu am 1,79 m cu 71 Kg el aproape 1,90 cu 85 cu tot cu muşchi. Aveam Daciada, competiţiile cu şcoala sportivă, cu liceul, concursurile de orientare turistică sau cele de PTAP (pregătirea tineretului pentru apărarea patriei), el are sala. Făceam atletism ca şi sport de performanţă, el face forţă. Pentru antrenamentele de rezistenţă aveam la dispoziţie parcurile, pădurile din când în când şi plajele de la malul mării, el foloseşte banda de alergare din sala de la mall. Pentru forţă (da, e necesară şi în atletism) foloseam bara de bătut covoare, gantere făcute la strung la orele de atelier sau alergam prin nisip cu centura de plumb. El foloseşte aparate. Numărul de paşi îl măsuram în kilometri pe traseu, bătăile inimi cu cronometru, caloriile arse cu cântarul, el are gadgeturi. Făceam sport din plăcere, pentru fiorul pe care-l dau competiţiile iar recompensele constau în medalii, premii în echipament, tabere sportive şi călătorii fără număr. Dacă nu ar fi invidia prost ascunsă a băieţilor şi admiraţia nedisimulată a fetelor (deh, bodybuilding că modelare corporală îi stă în gât), el nu şi-ar mişca fundul de lângă calculator.

Din premii eu mi-am strâns bănuţ cu bănuţ şi mi-am luat o semicursieră rusească pe care am modificat-o astfel încât să pot urca şi la munte, el a fost mai rapid şi mai direct. A venit la mine şi a "negociat" pentru un aparat multifuncţional cu patru posturi de antrenament.



M-a luat uşor, într-un moment în care m-a găsit bine dispus:
- Auzi? Tu ştii ce îmi doresc de ziua mea?
Brusc am intrat în alertă şi am răspuns prudent:
- Mai e ceva timp până atunci. Putem analiza temeinic, fără grabă! Dar alt calculator de jocuri nu-ţi mai iau!
- Eu sunt hotărât. Am scris aici tot ce e necesar. Te rog citeşte până mă întorc. Trebuie să plec la sală!

Rămân literalmente cu gura căscată. Desfac încet plicul din care scot o coală îngrijit tehnoredactată. Hotărât lucru, vrea să mă impresioneze. Încep să citesc

Furnizor: Evomag.ro - magazin online
Produs: Actuell DM 4700 - 4 posturi de lucru
Categorie: Sport-Fitness-Întreţinere-musculară
Reduceri de preţ: -35%  Posibilitate rate: până la 12 rate fără dobândă.
Surse de finanţare: alocaţia personală, renunţarea la abonamentul de sală, renunţare la cadoul de Crăciun, cadou de ziua mea, ajutor de la părinţi, bunici şi cine s-o mai găsi.
Te rog! Te rooog! Te rooooooooog!

Hmm, cu cadoul de Crăciun m-a păcălit şi când i-am luat calculatorul pentru jocuri. Dar şi-a făcut temele şi mi-a plăcut aia cu "cine s-o mai găsi". În condiţiile astea, rata nu ar fi chiar foarte mare.

Hotărât să-l perpelesc la foc mic, când vine acasă îl iau la întrebări:
- Ce te nemulţumeşte la sală?
- Pierd timp cu drumul până acolo, trebuie să aştept până se eliberează aparatul la care vreau să lucrez, timp pe care l-aş folosi mai bine învăţând! (oare ce, noi jocuri la calculator?)
- Bine, bine dar ce avantaje îţi aduce?
- Îmi pot lucra zilnic toate grupele de muşchi, pot asculta ce muzică doresc şi cât de tare vreau. Este vorba şi de confortul dar mai ales de igiena personală, întrucât îl folosesc numai eu. Şi mai îmi pot invita şi prietenii! (da,da, să te prind eu că aduci fete acasă!).
- Si unde-l instalezi?
- În camera aia din spate, cu intrare separată, cea cu duşul de seviciu! (hmm... , deci bănuielile mele sunt întemeiate). Am măsurat, intră perfect împreună cu sacul de box şi saltelele.
- Bine, voi studia problema!

Şi eu şi el ştim că sunt convins. Eu pentru că mai pot trage şi eu de fiare fără să mă fac de ruşine, el pentru că mă cunoaşte prea bine. Mai ales că îl pun să pregătească camera!

12 comentarii :

  1. Mi-as lua si eu un aparat de asta. Prima data cred ca trebuie sa-mi iau casa, ca sa am loc de el :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ești un tată bun, Radu, în plus, cumperi copilului tău lucruri utile.

    RăspundețiȘtergere
  3. I-as lua si eu lui fiu-meu ca tot cu fundul pe scaun la calculici sta, macar isi modeleaza corpul ca tot ma omoara cu "patratelele" la care viseaza.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ar trebui sa apreciezi ca nu-ti cere cine stie ce scula te smartphone sau chestii de genul asta care ar costa si mai mult. Beneficiezi si tu de servicii si "cine s-o mai gasi"

    RăspundețiȘtergere
  5. E bine ca are astfel de preferinte. Un astfel de aparat i-ar trebui si sotului meu care nici macar mersul pe jos nu il serveste de parca s-ar fi nascut la volan :P Putin sport nu i-ar strica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Am avut şi eu perioade când mă duceam să-mi iau ţigări cu maşina. Acu m-am lăsat!

      Ștergere
  6. Tata, avem nevoie neaparat de asta !!! Iti dai seama daca doar de la flotari, am facut ce am facut... Pai daca l-as avea pe asta, ma vezi in trupele de elita, ruse :))

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !