duminică, 31 iulie 2016

EXPLORATOR SPAŢIAL

Mă visam când eram copil


Şi tot asta răspundeam la întrebarea obsesiv de repetitivă a părinţilor, dacălilor, rudelor şi cunoscuţilor acestora care suna cam aşa: "Tu ce vrei să te faci când vei fi mare?"


Eram sincer, chiar credeam că asta voi face în viaţă. Cred că toată povestea asta s-a declanşat când am găsit săpând adânc prin biblioteca tatălui partenerului meu de prostioare joacă colecţia "Povestiri ştiinţifico-fantastice" din care am început să citesc.

Sursa
De la prima am trecut la a doua, a treia până am terminat tot ce era în biblioteca doctorului, care văzându-mă avid de acest tip de lectură mi-a făcut cadou toate fasciculele. Cum din colecţie lipseau destul de multe exemplare mi-am propus să o întregesc, lucru pe care l-am reuşit aproape doi ani mai târziu (466 la număr).

Privind lucrurile din această lumină, ce credeţi că s-a întâmplat când am văzut această jucărie (de fapt o machetă la scară a celebrului vehicul lunar sovietic Lunokhod 1, alimentat pe baterii, cu roţi motoare oscilante) în vitrina cele mai mari librării din Tecuci?


Exact! Puşculiţa a avut o soartă crudă, cămara şi pivniţa s-au golit de sticle goale (valorau ceva la vremea aia, mai ales cele de şampanie), cărţile ce nu erau de strictă necesitate (inclusiv cele de la premiile şcolare) au plecat în exil la anticariat. Iar eu? Eu aveam propriul meu vehicul lunar!

Inutil să vă spun că a fost jucăria care mi-a marcat copilăria. Îi construiam piste cu obstacole din pietricele, crengi sau te miri ce iar asistenţa privea uimită cum le depăşea pe rând în timp ce eu mai că plesneam de atâta mândrie. Testul suprem era atunci când dădea să se urce pe perete, cred că aş fi putut, liniştit, să organizez şi ceva pariuri copilăreşti. Ce să spun, era jucăria pe care o visasem de atâtea ori!

Timpul a trecut, colecţia amintită am vândut-o-n facultate ca să-mi iau prima maşină, Lunokhod-ul nu a reuşit să depăşească şi perioada de început de copilărie a fiului meu cel mic iar eu nu am ajuns explorator spaţial. Singurul regret este că nu aveam la îndemână nisip kinetic cu care să simulez un teren de antrenament care să arate ca un peisaj selenar de genul:

peisaj selenar de Berca

Un poligon de încercare în casă dotat cu toate obstacolele imaginabile create de mine şi de prieteni


Am vrut eu să-i pun şi urme de roţi dar încă sunt la stadiul de începător în Photoshop, din păcate.

Poate vă întrebaţi ce este nisipul kinetic? Aveţi toate motivele să o faceţi căci până acum câteva zile nici eu nu ştiam. Şi dacă un filmuleţ face cât o mie de imagini şi o imagine face cât o mie de cuvinte, vă rog urmăriţi:



Vă place? Ştiu că vă place? Atât eu cât şi băieţii mei am fost entuziasmaţi de ce-am văzut şi nerăbdători am dat iama la magazinul DM aflat la parter, unde am presupus că l-am fi putut găsi, uitând că este duminică. Dar se poate comanda online, am lăsat link mai sus sau dacă vă este mai uşor daţi click aici!

Totuşi nu mă lasă inima să nu scriu şi câteva cuvinte despre el, mai ales că în momentul de faţă este una din cele mai cumpărate jucării din Statele Unite:
- Potrivit pentru cei cu alergii,  nu contine caseină şi gluten.
- Este 100% sigur, non-toxic şi anti bacterian.
- Perfect pentru mâinile care se joacă şi minţile care învaţă.
- Deşi este un nisip în mişcare, nu se risipeşte.
- Se poate dezinfecta.
- Este conform cu toate directivele Uniunii Europene de siguranţă.

Nisipul kinetic este 98% nisip şi 2% magie, magia fiind agentul de legare ce face ca particulele de nisip să se lipească unele de altele şi nu de lucrurile tale! Este complet curat, nu rămâne nici o urmă!


"Adu distracţia jocului de pe plajă în casă, chiar şi în miezul iernii, sau strânge-l printre degete la birou atunci cand visezi la următoarea vacanţă!"


4 comentarii :

  1. Pentru copiii de o anumita varsta e o chestie interesanta acest nisip.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am si eu o punguta cu un astfel de nisip.
    Postarea ta mi-a dat un alt avant in utilizare ei.
    Duminica placuta, Radu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De abia aştept să văd o creaţie!

      Mulţumesc, la fel!

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !