vineri, 24 iunie 2016

CĂLDURA LA ÎNDEMÂNĂ

Este denumirea unei campanii!

Implementată prin Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare prin intermediul căreia se oferă sfaturi practice pentru cei care vor să-şi izoleze singuri casele. Sunt la îndemână dar mai ales sunt accesibile din punctul de vedere al costurilor. Şi reduc costurile cu încălzirea cu până la 40%.
Pe înţelesul tuturor, funcţie de zona în care cei care doresc să se implice în astfel de proiecte locuiesc, se recomandă materiale specifice şi se explică pas cu pas cum se face, astfel încât proiectul să fie unul de tip DIY. Pe site-ul proiectului Confort Pentru Casa Ta puteţi găsi informaţii despre politici publice, formare şi instruire iar în curând proiecte pilot sau mai multe despre confortul casei.

caldura-la-indemana

Deasemenea pe pagina de facebook găsiţi câteva ghiduri practice care merită a fi văzute. Cum ştiu că oamenii sunt grăbiţi (din cauza anotimpului propice pentru astfel de lucrări) am găsit prin amabilitatea celor de la site câteva recomandări structurate pe casele din zonele de podis, premontane sau montane ale Românieicasele din zonele joase ale României (lângă marile râuri sau Dunăre) sau izolarea clădirilor prin placare. Dacă daţi click pe ele puteţi citi nişte manuale cu schiţe care vă ghidează de la A la Z. 
Materialele folosite sunt ceea ce se găseşte pe plan local, adică stuf şi papură, paie de cereale, coceni de porumb, tulpine de floarea-soarelui, fibre de cânepă, in sau lână de oaie, lemn, şipci sau deşeuri din lemn, deşeuri din lemn cu granulaţie mică (rumeguş, talaş, aşchii mici etc.), ace de cetină uscate.

Deoarece oamenii care au cea mai mare nevoie de aceste informaţii ajung rar sau deloc la un calculator, vă rog să distribuiţi în număr cât mai mare (poate citeşte o rudă, un prieten). Important este să ajungă la cei interesaţi chiar şi din gură-n gură!

Ideea acestui articol a venit de la provocarea lansată de Blogal Iniţiative care sună aşa: "Dacă ţi-ai izola casa singur, ce material ai folosi?"
Singuuur??? Exclus, dragii mei! De când port numele Radu, cuvântul lene a căpătat noi şi înalte conotaţii. Deci nici o şansă! În regie proprie e cu totul altceva. Haideţi să vă explic, nu degeaba se spune că leneşii sunt creativi! Am mulţi prieteni în Deltă la care sunt invitat la o ciorbă de capete de crap (numai pentru cunoscători) ori un borş pescăresc. Eu cu "apşoara", ei cu peştele. Acolo am petrecut multe sfârşituri de săptămână  în case lipoveneşti care păstrează răcoare vara şi cald iarna. Aşa că alegerea mea firească a fost, este şi va fi izolaţia din stuf. Cumpăr materia primă iarna când e la jumătate de preţ, arvunesc echipa de meşteri şi vara în câteva zile, casa e gata. Doar Constanţa-i aproape! Cam aşa o să arate:

caldura-la-indemana
Sursa
Evident, se tencuieşte sau se plachează dar înainte tratez izolaţia cu o soluţie ignifugă dar şi împotriva insectelor şi rozătoarelor (deh, am nişte prieteni la o firmă specializată în oraş). Aşa-i că nu vă vine să credeţi?

Altă dată o să vă vorbesc despre case din baloţi de paie, asta ca idee pentru casa mea de vacanţă! 
Doamne, mai apuc eu vremea aia?

16 comentarii :

  1. Cand am citit de casuta din stuf, m-a dus gandul la povestea cu cei trei purcelusi:)

    RăspundețiȘtergere
  2. "lenesii sunt creativi", daca zice un lenes cred! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Site-ul e foarte util, mai ales pentru constructorii aflati la inceput de cariera.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De fapt site-ul e gândit pentru autorităţile locale mai mult. Iar ghidurile pentru proiecte DIY.

      Ștergere
  4. Mie imi place ca sunt o tona de informatii tehnice disponibile. Ar trebui traduse cumva pentru a fi accesibile oricui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ştiu şi eu ce să zic...
      Ideal aşa ar fi! Ştii voluntari?
      Dar sunt multe şi în română, important este să fie oameni interesaţi şi să le citească!

      Ștergere
  5. Am citit si eu despre casele din baloti de paie... ieftine dar cat de rezistente or fi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu o să-ţi vină să crezi dar sunt rezistente şi la cutremure şi la foc dacă sunt construite cum trebuie!

      Ștergere
  6. Tot ce tine de constructii intra la pasiune, in cazul meu. Cred ca e singura campanie unde am citit tot, dar am scris in felul meu, sperand ca asta vor face si cei interesati. TARE MI-A PLACUT ABORDAREA TA!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Normal că e pasiune cu un asemenea tată!
      Mulţumesc de părere!

      Ștergere
  7. Tinand cont ca energia termica este din ce in ce mai scumpa, ar trebui sa ne gandim serios si sa folosim toate resursele ieftine si naturale pentru confortul termic necesar. Casa de la tara dorim sa o renovam, asa ca acest articol imi este de folos.

    RăspundețiȘtergere
  8. Bunica avea o casa in paianta foarte calduroasa. Acum la blocuri inghetam intre betoane daca nu platim sume uriase la caldura. Exista alternative pentru izolatie, dar la bloc sunt mult mai scumpe! Felicitari celor care locuiesc la casa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Manopera e scumpă! Pentru că se lucrează la înălţime şi trebuie făcută numai cu firme avizate.

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !