vineri, 4 martie 2016

TRADIŢII, MEŞTEŞUGURI ŞI ARTĂ

Despre asta ne vorbesc cei de la Art&Craft

Cu suflet, pasiune şi dăruire.
Povestea lor a început  în februarie 2003, în aeroportul Otopeni, cu un mic spaţiu de 27 mp. Cu un gând frumos, profitabil pentru mulţi artizani din România, care îşi pot dezvolta astfel micile afaceri.
Eu despre gândul lor frumos aş vrea să vorbesc, după care eventual să le sugerez una, două idei.
Au făcut din multe puncte de ieşire din România, un loc în care oricine poate să împrumute un pic din sufletul acestei ţări, să-l ducă cu el departe, să aline dorul sau după caz să trezească curiozitatea.
Găseşti la ei produse româneşti de artă populară realizate de meşteri populari ce poartă pecetea de autenticitate (un certificat ce însoţeşte fiecare produs). Plus o sumedenie de bunătăţi tradiţionale grupate în mai multe colecţii, care desigur le veţi găsi pe site-ul lor. Am fost impresionat de unul din brandurile proprii, pe nume "Vladut's Story", probabil pentru că pe băiatul meu cel mic îl cheamă Vlad.
Sunt sigur că veţi găsi ceva care să vă placă, atât online cât şi în magazinele din aeroporturi. Găsiţi totul pe link-uri.

Acum că am terminat scurta mea prezentare, spun şi opinia mea:
Dragilor, în Dobrogea de ce nu veniţi? Are o aşa de mare diversitate multiculturală şi de meşteşuguri! Nu contează că aparţin unor culturi diferite, unor naţionalităţi diferite. Şi ei au buletin, paşaport românesc! Şi mulţi ani vechime pe aceste meleaguri. Ca primă idee îmi trec prin minte obiectele din papură sau stuf făcute în Deltă, deşi mai sunt multe altele. Nu pot pune poze, pentru că nu am permisiunea lor scrisă, dar nu sunt greu de găsit.

În plus, vasele de croazieră care aduc turişti acostează tot mai des în portul Constanţa, aproape tot anul. Şi au trasee stabilite prin oraş. Rar am văzut pe cineva să plece fără măcar un singur suvenir.

Personal eu am făcut doar lumânări decorative. Vă voi prezenta o mostră. Poza e făcută de vestitul Joie Negru iar lumânarea de mine.


Deh, la asta mă pricep! Şi nu rataţi Dobrogea! Etnografic! Sunt atât de multe de văzut!

Am călătorit de multe ori singur în afara ţării. Cele mai multe suveniruri luate au fost pentru familie şi prieteni apropiaţi. Lucruri care să aducă aminte de zona, oraşul în care am fost, nu neapărat de ţara vizitată. Ultima oară am adus dulceaţă de măsline verzi, printre altele. Desigur din Grecia.

Când plec din ţară? E greu de spus, sunt prea multe lucruri sau bunătăţi pe care aş vrea să le dăruiesc. În general mă las în voia inspiraţiei de moment şi al bugetului disponibil. În plus, depinde de scopul vizitei. Dar în orice caz ceva care să amintească de locul din care trăiesc, iubesc şi sper. Important este că la Art&Craft găseşti aproape tot ce ţi-ai dori să iei cu tine atunci când pleci cu avionul.

Articol scris pentru proba cu numărul 2 de la SpringSuperblog 2016.


12 comentarii :

  1. Sa mai faci lumanari asa frumoase! Mersi inca o data de cadou! Chiar ma intrebase cineva de unde poate cumpara. Ia sa te apuci si de martisoare! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate mă mai apuc odată! Cine ştie? :)
      La mărţişoare e greu cu simbolistica! La care chiar trebuie să mai iau lecţii!

      Ștergere
  2. Parcă şi doamna Băsescu(soţia lui Traian Băsescu) a cumpărat o lumânare identică la un târg de la Romexpo, nu înainte de a se asigura că e produsă în România. Am văzut cu ochii mei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo, da! Dar a luat mai multe! Şi le-a verificat personalul de pază! Mă bucur că ţi-ai adus aminte!

      Ștergere
  3. Da, este o idee frumoasa, cea din poza arata ca un acvariu...Ai putea baga in gel ceva chestii traditionale. Intr-adevar, Dobrogea are atat de multe surse de inspiratie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chestii tradiţionale care să nu ardă. Adică nu poţi băga orice în gel.

      În plus ce e mai tradiţional în Constanţa decât marea?

      Ștergere
  4. Asemenea obiecte de artizanat cred ca sunt cautate si cumparate mai mult de straini in prezent. Inainte romanii achizitionau asemenea opere.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, aia cu vasele de croaziera si mai ales turiștii de pe litoral, vara, chiar nu inteleg de ce nu se foloseste zona. Poate pentru ca e doar sezonier totul? Si Brasovul ar putea fi o tinta buna, caci pana asteptam sa faca astia aeroport, ne cresc nouă aripi. In Cer.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vasele de croazieră nu vin doar vara!
      Aeroport în Braşov? Cred că ar fi necesar!

      Ștergere
  6. Radu, apropo de lumanari, noi si acum pastram lumanarile frumoase cu gel si flori pe le-ati facut pentru cununie.
    Multa sanantate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucură să aud aşa ceva! Poate îmi trimiteţi o poză cu ele, cândva, atunci când aveţi timp.

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !