vineri, 18 martie 2016

PE AUTOSTRADA SOARELUI

S-a întâmplat pocinogul.

Cu o zi înainte, pe seară, şeful m-a anunţat că a doua zi trebuie să ajung la Bucureşti.
Pentru o întrunire, un vicepreşedinte american al firmei vine inopinant la un fel de întâlnire de lucru. Îmi spune că mi-a lăsat cheile maşinii pe birou, un VW Polo negru, că mai trebuie să iau patru persoane de pe drum şi la ora 13 să fiu neapărat în Bucureşti. Evident, la costum! Şi asta vara în mijlocul lui iulie, luna lui cuptor. Am dat telefoanele de rigoare anunţând pe toată lumea, am fost la birou şi am luat maşina.

A doua zi pe la zece şi ceva, eram deja pe autostradă mergând cu muzica dată tăricel, cu instalaţia de aer condiţionat auto dată la maxim şi cu cei patru pasageri în maşină. După ce am trecut de staţia de taxare, am auzit un zgomot surd, aproape acoperit de muzică, căruia nu i-am dat mare atenţie. Aveam să aflu adevăratul motiv când după douăzeci de minute, la propriu, îmi transpirase şi cravata. Cu toţii am simţit şi ceva în aerul din interior, aşa numitul miros de aer condiţionat. Am oprit în prima parcare să văd dacă pot remedia ceva. Şi eu şi colegii mei ne-am dat bătuţi. Am mers la 40 de grade Celsius, păstrând pe cât posibil viteza legală de 130 Km/h, cu un singur geam deschis, cel al şoferului. Vă închipuiţi ce freză aveam la destinaţie.

Ne-a întâmpinat şeful şi când ne-a văzut cât arătam de plouaţi, uzi în adevăratul sens al cuvântului, a întrebat firesc ce s-a întâmplat. I-am spus că după părerea mea, partea de răcire aer condiţionat este dusă. I-am spus şi despre mirosul din maşină. Am urcat până la secretariat vorbind despre cum să rezolvăm această situaţie. Ne-a auzit şi doamna din spatele biroului, care ne-a spus:
- Nu vă mai faceţi atâtea griji. Şi soţul meu a păţit la fel săptămâna trecută! Cred că am soluţia la problema voastră! Este o firmă care se ocupă de încărcare freon auto şi igienizare aer condiţionat! Cât staţi voi la întrunire îi chem şi până când terminaţi e gata treaba!

Eu ridic din umeri, oarecum neîncrezător, dar ea continuă:
- Vin la sediul firmei, adică aici şi fac treaba pe loc. 
- Şi cât costă, întreabă şeful. Că deh, nu circulă el cu maşina asta.
- Au preţuri mai mult decât decente. Hei, lăsaţi-mi cheile!
- Ai grijă să iei factură, aruncă el peste spate.

Uimitor, după două ore cât a durat frecatul la gâlci din partea americanului, sistemul de aer condiţionat al maşinii era complet refăcut, nu mai exista urmă de miros! Aşa că am cerut mai multe informaţii. Am rămas un pic dezamăgit să văd că nu au şi o filială în Constanţa, cine ştie, poate se extind. Am apucat să arunc şi o privire facturii pe care scria: "Curăţare / înlocuire agent refrigerant, diagnostic pierderi freon, igienizare climatizare".  Evident, am primit şi raportul de diagnostic.


Am aflat, după ce am luat toate datele că fac şi ceea ce se numeşte: "Completare / reîncărcare freon în instalaţia de aer condiţionat (rapid)".


Pentru că ţin la sănătatea mea voi folosi serviciul lor de igienizare aer condiţionat. Sper să nu mai fie nevoie, dar în caz de, tot la ei voi apela pentru încărcare freon! Şi vă sfătuiesc, mai ales dacă sunteţi din Bucureşti, să încercaţi serviciile lor.

Povestea este adevărată şi e scrisă pentru SpringSuperblog 2016, proba numărul 8!

8 comentarii :

  1. Acum imi dau seama la ce foloseste freonul in masina, as fi jurat ca n-are ce cauta acolo. Bineinteles ca fara el e un cosmar vara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai ales când conduci o maşină neagră vara în plin soare dobrogean!

      Ștergere
  2. Neplacut sa mergi fara aer conditionat la acea temperatura. Dar tot raul a fost spre bine;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă te referi la faptul că am găsit această firmă, probabil că ai dreptate.

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !