miercuri, 16 martie 2016

ECONOMISIREA ESTE O VIRTUTE

La resurse mă refer în primul rând!

Dar desigur şi la bani, în anumite situaţii pot deveni un sprijin de nădejde.
Am un prieten care de mult timp îşi doreşte să construiască o casă pe pământ. Cu grădină, pomi, orătănii şi toate cele. Sâmbătă, la o bere, am discutat despre planurile lui, printre altele. Şi aşa din vorbă-n vorbă, m-a întrebat ce îl sfătuiesc.

Degeaba i-am spus că nu sunt inginer în construcţii sau arhitect. El o ţinea pe-a lui! Era obsedat să mărească eficienţa energetică a viitoarei case. Chestie perfect lăudabilă, dealtfel. Când a dat al treilea rând de bere m-a apucat limbariţa şi i-am dat câteva sfaturi, utile sper eu.

În primul rând ia legătura cu cei care eliberează un certificat energetic. Îţi pot da sfaturi mult mai bune decât mine. Au filială şi în Constanţa! Deci e foarte uşor să le faci o vizită şi să le ceri sfatul în legătură cu un audit energetic!


În plus, pune-ţi în curte o morişcă din aia eoliană şi prevede ceva panouri solare pe acoperiş. La interior, prize inteligente, becuri economice şi electrocasnice din clasa A+. Eventual poţi folosi pentru pereţi beton celular autoclavizat. Poţi să o şi anvelopezi pentru mai mult confort termic. La sfârşit nu uita să foloseşti camera de termoviziune, aşa îţi poţi da seama dacă ai făcut un lucru bun. Şi oricum îţi trebuie!


A venit şi ultimul rând, o cafea pentru el şi un ceai pentru mine. Nu-mi vine să cred, sunt mai scumpe decât berea! Deh, era rândul meu. Timp berechet ca să poată trece în agendă toate notiţele. 

Brusc îmi aduc aminte de ceva ce am folosit la renovarea apartamentului meu. Încep să citez din memorie:
"O soluţie care se regăseşte sub forma unei bariere termice dezvoltată de NASA prin programul Transfer în spaţiu. Bariera termică se realizează prin aplicarea la interior a unei vopsele termoizolante - ISONEM THERMAL PAINT - formată din microsfere ceramice, fiecare având un vid în interior, sfere ce permit vopselei să refracte, reflecte şi disipeze căldura. Aplicată pe pereţi interiori, aceasta reduce pierderile de căldură cu până la 40%".

Asta da cireaşă de pe tort, îmi spune el şi desigur mă întreabă dacă îi pot trimite pe mail toate link-urile utile.
Ne terminăm oarecum în tihnă băuturile, timp în care vorbim despre cum o să arate grădina, cum vrea să recupereze apa de ploaie pentru udat şi multe alte nimicuri sau fleacuri cum vreţi să le spuneţi.

Articol scris pentru SpringSuperblog 2016, proba numărul 7.

6 comentarii :

  1. Ce mi-as dori o casa independenta energetic...

    RăspundețiȘtergere
  2. In Dobrogea sunt la moda eolienele in anumite zone. Fac treaba buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, vântul îşi face treaba! Dar nici soarele nu se lasă mai prejos!

      Ștergere
  3. Ar trebui facut totusi un studiu pret energie verde/ pret energie cumparata. Cu cati bani dai pe o eoliana iti cumperi curent pe 10-15 ani (durata de viata a moristii). Iar vopseaua aia refractara nu va lasa peretii sa respire. Mai bine incerca o casa eco din paie si pe jumatate ingropata (tip bordei).

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !