luni, 8 februarie 2016

ÎMI PLACE SĂ DĂRUIESC!

Motto:

"Spune-mi în ce an te-ai născut ca să ştiu ce vin să aduc!"

Pe data de şase februarie, în acest an, cel mai bun şi vechi prieten a făcut jumătate de secol. O vârstă frumoasă şi rotundă. Cum foarte rar mi s-a întâmplat să lipsesc de la aniversarea lui, fortuit şi cu părere de rău, am epuizat toate ideile de cadouri. Aşa că am intrat un piculeţ în panică deoarece mai era doar o săptămână până la eveniment. Noroc de actuala mea parteneră de viaţă care mi-a amintit că există internetul şi că prietenului meu cu siguranţă i-ar plăcea un vin deosebit. Se obţin destule rezultate la o simplă căutare, dar doream ceva cu totul special, un vin de colecţie, un vin din 1966, anul naşterii lui. Şi cum norocul ţine cu cei insistenţi, am găsit site-ul "Vinuri pe net".


Cunoscându-i  gusturile şi preferinţele pentru vinuri din soiuri prefiloxerice am făcut două alegeri.
Mustoasă de Măderat şi Cadarcă de Miniş, ambele din recolta anului 1966.



  
















Le-am primit cu câteva ore înainte de a pleca spre sărbătorit. Numai bine pentru că nu am condiţii de cramă ca să le păstrez. Ca o paranteză, când primiţi un vin deosebit şi vechi bucuraţi-vă relativ repede de el. Nu îl puneţi la învechit într-o vitrină. Aveţi toate şansele să îl stricaţi iremediabil.

Am ajuns la locul evenimentului. După îmbrăţişări, am început încet să scot sticlele.
- Radu ştii că nu tre...! Se opreşte brusc, clipeşte. Cu un gest delicat ia sticla de Mustoasă,  se uită atent la ea după care o priveşte din nou în lumină.
După care continuă.
- Acesta nu e un dar, Radu, este o vrajă închisă într-o sticlă. Credeam că mă înşeală ochii. Nu am băut niciodată un vin din anul în care m-am născut.
Cu un zâmbet misterios şi foarte încet scot şi Cadarca. După un oftat prelung şi sincer nedumerit spune:
- Dacă eşti un aşa bun cunoscător de vinuri de ce bei bere?

Adevărul este că de câte ori vreau să mă răsfăţ o fac cu un vin bun. Mi-a fost cerută îngăduinţa să nu desfacem vinul în acea seară. Motivat desigur, tot bufetul era cu tematică chinezească şi nu s-ar fi potrivit.
A doua zi am legumit pe îndelete, în patru, cele două sticle, alături de un platou cu brânzeturi, după ce le-am lăsat să respire. Evident, am respectat ritualul scoaterii dopului având grijă să nu deranjăm eventualele sedimente.
Vinurile au fost rotunde şi ne-am bucurat pe deplin de ele. Există o mare deosebire între vinurile tinere descrise de regretatul Radu Anton Roman şi ceea ce am băut noi. Îşi arată cu mândrie semicentenarul.

Apropo pe actuala mea parteneră am cunoscut-o într-o zi de 14 februarie acum 25 de ani. Pură coincidenţă, în 1991 habar nu aveam de Valentine’s Day. Ghiciţi ce surpriză i-am pregătit? Desigur, o Fetească Regală (vinul ei preferat, cel pe care l-am băut şi atunci) din recolta acelui an. 


Sunt curios dacă îşi aduce aminte. Dar despre asta într-un episod viitor. 

Până atunci vă recomand să aruncaţi măcar o privire pe site şi de ce nu, să faceţi surprize frumoase celor apropiaţi. Oferta este bogată, au vinuri începând cu 1944 (cu o posibilă extindere la 1926)  şi până în 1999 iar preţurile sunt bune pentru aceste categorii. Nu trebuie să rataţi! Părerea mea.




12 comentarii :

  1. Auoleu, prefer unul cu o data speciala. Pai plang in loc sa beau, amintindu-mi cat de devreme m-am nascut. Prea repede trec anii. Dar voi tine cont. Oricum, ai scris minunat și chiar m-ai facut curioasa. Sotul meu nu bea bere sau altceva, deci pentru el vinul chiar e vraja cu arome divine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ţi-a plăcut! Iar dacă te-a şi făcut curioasă înseamnă că şi-a atins scopul!

      Ștergere
  2. Da, mi se pare extraordinar sa primesti o sticla de vin atat de vechi, este un cadou grozav pentru oricine, indiferent cat de mare bautor de vin este.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că îţi place ideea!
      Insist pe faptul că nu trebuie păstrat dacă nu există condiţii speciale.

      Ștergere
  3. Abia astept sa vina si ziua mea...
    Berea stii ca nu imi place!;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Au şi sticluţe mici, aşa ca pentru tine.
      Cât să sorbi ca o vrăbiuţă.

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !