luni, 18 ianuarie 2016

AM PRIMIT O INVITAŢIE!

De la un vechi şi bun amic.

Am fost invitaţi mai mulţi colegi din liceu sau din facultate. Şi anunţaţi că vom avea parte de o surpriză.
Ehe, bănuiesc eu cam despre ce poate fi vorba. El, mare vânător, sezonul la mistreţi aproape de final, nu este aşa greu de ghicit. O seară vânătorească în care să poată povesti în faţa unor profani despre marile lui trofee.

Sursa

Şi să ne înnebunească cu baiţurile lui miraculoase, cu sosuri cu dulceaţă de ardei iute sau cu celebrul sos vânătoresc. Bune toate, dealtfel.

Până pe 30.01 când este stabilită întrunirea gurmandă, se termină cu viscolul, cu gerul, se dezăpezesc şi drumurile. Aşa că pică taman bine. Dar nu pot să merg cu mâna goală. Îmi scormonesc memoria, căci vânat mare am mai gustat şi brusc am o revelaţie. Desigur, Cabernet Sauvignon de Sâmbureşti cel mai mineralizat vin de acest soi din România. Întunecat ca fundul minelor de cărbuni, de unde îşi trage seva.

Ca să citez din maestrul Radu Anton Roman:
"... e frumos la culoare ca un înger negru. Are parfum dur, pietros, de sălbăticiune nobilă dar şi de lichen înflorit pe stânci de cuarţ roşu. Îmbracă mai întâi palatele gurii cu o uluitoare senzaţie vegetală, un fel de fruct aspru, necunoscut, copt între gheţuri. Apoi se aşează temeinic, cu bruscheţe de ocupant, în adevărata lui substanţă vitală şi forţă."

Acum ce să spun? Părerea mea este că cele două surprize se vor îmbrăţişa pline de încredere, aidoma unor prieteni vechi. Aşa că voi declara, cu de la mine putere, ziua de 30.01.2016 drept ziua Cabernetului Sauvignon de Sâmbureşti pe tot teritoriul României. Cine se declară contra, va fi condamnat la abstinenţă totală. Voi ce părere aveţi?


Îl cunosc de atâţia ani. Ştiu că nu se va abţine să ne îmbie şi cu ceva vânat mic. Şi ce poate merge mai bine decât o Fetească Neagră-nici copilă cuminte şi neaflată de bărbat, dar nici femeie matură cu copii, ci codană scorpie, mirosind provocator a muşchi de pădure, lipindu-se de om ca o zeamă de buruiană fermecată (deh, R.A. Roman era şi un pic poet). La acest vin vă las pe voi, dragi cititori, să-i stabiliţi ziua pe care o merită.

Notă: imaginile cu cele două vinuri aparţin site-ului vinarte.ro!

8 comentarii :

  1. Of, of, ce rau poti fi... nu eram mai castigati de nu aflam de asemenea "bairam"? Acum doar acolo o sa-mi stea capul cateva zile ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i nimic, sunt ciuperci care se pupă (chiar bine) cu nişte licori de la Vinarte. De tine depinde să ne faci poftă! :)

      Ștergere
  2. Frumoasa sticla, iar Radu Anton Roman avea asa un har sa descrie mancarurile si bauturile...

    RăspundețiȘtergere
  3. Porc mistret imi aduc aminte ca am mancat, dar ce vin a fost alaturi zau de stiu.La urmatoarea friptura de porc(mistret) promit sa incerc Cabernetul Sauvignon de Samburesti:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca să pot să-mi dau seama ce ai băut, spune drept, nu râdeai la chelner după primul pahar? :)

      Ștergere
  4. Daaa, buna idee cu 30 ianuarie! Au trecut sarbatorile prea repede. :))

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !