sâmbătă, 26 septembrie 2015

NU VREŢI SĂ ŞTIŢI

Cum arăta primul meu telefon mobil

Am avut contractul cu numărul 92 la Telefonica România, anii '90.
A costat o groază de bani dar şi-a făcut treaba pentru vremurile alea. Deşi telefonul nu a prea fost cu noroc. Vă povestesc imediat. Dar înainte de asta cred că aţi dori să vedeţi cum arăta.

Sursă

Al meu avea şi o husă din piele, antena era telescopică. Acum hai să vă spun cum stă faza cu norocul.
După trei luni. Eram în Regie, Bucureşti, o sală de internet, toamna. Pe spătarul scaunului îmi aranjez grijuliu gecuţa, scot telefonul de la curea ca să pot să mă mişc în voie (am uitat să vă spun că husa se putea prinde la curea), îl pun în buzunarul ei şi încep să lucrez la un proiect pentru examen. În scurt timp, aud o voce cunoscută care spune:
- Radu, ce bine îmi pare că am dat de tine. Am nevoie să mă ajuţi la...
Mă ridic de pe scaun, să dau mâna cu el. Şi nemernicul (el, scaunul) cade pe spate. Acu' nu ştiu dacă greutatea gecii sau cea a telefonului a provocat dezechilibrul. Îl ridic atent şi firesc mă uit la Dancall-ul meu. Pare intact, dar când mă uit mai insistent văd  că ecranul e fisurat şi nu mai foloseşte la nimic. O legiune de draci îşi şopteau înjurăturile în capul meu. L-am mai folosit aşa cam vreo şase luni, timp în care mi-a sosit piesa de schimb, deh se înfiinţase şi un centru de service. Ecranul era alb/negru, poze nu făcea.

În scurt timp a venit Connex-ul. În prima zi am stat la o coadă imensă la Sala Palatului. Liderii comunişti din trecut s-ar fi îngălbenit de invidie. Dar după ore bune de aşteptare m-am ales cu un contract şi cu un telefon GSM Ericsson. Aşa că am vândut vechiul Dancall unui cunoscut. Care a stat la el nu mai mult de trei zile. Ghinion, i s-a furat, culmea, tot într-o discotecă din Regie (vă spuneam pe la început că nu a fost cu noroc).

Off, ce amintiri! Pe care mi le-a trezit provocarea venită de la computerblog.ro. De la ei puteţi găsi o mulţime de informaţii din domeniul IT.

Am trecut prin vreo cinci telefoane până în 2004 până mi l-am luat pe el, eroul meu, un Nokia 6630, care nici după atâţia ani nu mă dezamăgeşte. Primul care a avut culori, cameră video, 3G şi acces la internet. Am trecut împreună prin multe după cum am mai povestit pe blog.




De ce-i erou? Pentru că după o cădere de la etajul zece, de unde l-am cules bucăţi, după o scurtă manevră de resuscitare a reînceput să funcţioneze, mai timid la început. În plus când locuiam în Bucureşti l-am pierdut în zăpadă. După două zile, în care eram disperat că am pierdut agenda, am organizat o căutare sistematică cu ajutorul telefonului fiului meu. Spre uimirea tuturor, mă credeau dus cu sania (pluta), a sunat şi l-am regăsit.

Chiar dacă îmi voi lua unul nou sau Doamne ajută, îl voi câştiga, pe acesta îl voi păstra.



13 comentarii :

  1. Doamne, numai un barbat putea sa-si aminteasca chestiile astea! Si cred ca le si pastrezi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Posibil să ai dreptate, bărbaţii îşi aduc aminte de chestii care i-au amuzat, le-au stârnit fantezia, i-au intrigat, etc.
      Pe când femeile... Nu spun, că am destule cititoare. :)

      Ștergere
  2. Pe când femeile... Ce? Toate sunt la fel, nu?!!! Mentalitate de MISOGIN cu M mare de tipar. Sa-ti fie rusine, hodorog batran si pervers ce esti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Voi lăsa prostia asta de comentariu doar pentru amuzament.
      1) Puteai să ai curajul să te identifici.
      2) De unde ştii că sunt un hodorog bătrân (pleonasm) şi mai ales pervers?
      3) "MISOGIN cu M mare de tipar"? Ar râde şi curcile la o asemenea absurditate în exprimare.
      4) Anonimule/anonimo îmi pare rău să-ţi spun dar ca persoană eşti lipsită total de simţul umorului.

      Dacă ai curaj, spune pe faţă ce gândeşti, fără să te ascunzi în spatele anonimatului. Ce spui?

      Ștergere
    2. Am uitat, parcă articolul era despre telefoane. Am dreptate?

      Ștergere
    3. suna a insulta desi parca am impresia ca se voia sa aibe o nota de umor ... am dreptate?

      Ștergere
    4. Emod, a ce insultă poate suna semnul de trei puncte?
      Poate însemna că se gândeşte la casă, la shoping, la bârfe cu prietenele, etc.

      Singurul lucru pe care am vrut să-l sugerez a fost că bărbaţii şi femeile gândesc diferit.
      Acum e problema fiecăruia cum înţelege cele trei puncte.

      Ștergere
    5. Gandim diferit asta e categoric, ne-o demonstreaza chiar si comentariul de mai sus.

      Ștergere
    6. Este foarte bine că gândim diferit. Unde altfel ar fi sarea şi piperul (bine paprika) vieţii! :)

      Ștergere
  3. Ce ditamai caramida era primul tau telefon!
    Ma intreb cate curele ai schimbat in acea perioada!:))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Câte a fost nevoie! Mai ales că prietenele mele le luau ca şi suvenire! :)

      Ștergere
  4. Imi pare rau ca am dat un Nokia vechi pe care nu-l mai foloseam... Puteai sa spargi un perete cu el, asa de rezistent era. :)))

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !