vineri, 26 iunie 2015

WILD BUCOVINA

Este titlul unui documentar

Peste care am dat cu totul întâmplător, în timp ce îmi făceam documentarea pentru acest articol.
Un documentar care m-a fermecat cu totul. Şi căruia nu pot să-i găsesc nici o hibă. Cu mâna pe inimă, dacă iubiţi natura, vă sfătuiesc să-l urmăriţi, mai ales că are şi continuări.
În mare, este vorba despre doi fraţi cu o pasiune fantastică pentru fauna Bucovinei, pe numele lor Stelian şi Emil Bodnari. Despre dragostea pentru locurile natale nu am cuvinte s-o exprim. Dar mai bine las documentarul lor să vorbească!



Şi acum ce părere aveţi? Recomandarea mea a fost bună? Aţi avea răbdarea, abnegaţia sau v-ar place să faceţi aşa ceva? Personal, nu ştiu dacă aş rezista, dar măcar aş încerca!

De ce? Pentru că am păşit de patru ori în Bucovina şi de fiecare dată am fost fermecat! Este un loc în care mi-aş fi dorit să mă nasc şi să trăiesc. Şi să iubesc.
Prima dată am fost pe la cinisprezece ani într-o tabără, la Bucşoaia. Am vizitat toate mânăstirile din zonă şi pot să jur că simţeam aproape organic prezenţa peste secole a lui Ştefan cel Mare, Petru Rareş sau Luca Arbore. Nu voi vorbi despre ele pentru că sunt prezente pe internet şi nu cred că aş putea aduce ceva în plus. Aaa, era să uit, pe vremea aia m-a impresionat şi parcul dendrologic din Gura Humorului.
A doua oră s-a întâmplat după ce am terminat armata şi împreună cu un camarad, silvicultor de meserie, am hotărât să facem un fel de traseu circular inopinant pe la foştii tovarăşi de arme. Întâmplător unul era din Gura Humorului (febleţea mea, din motive de fete) şi al doilea din Câmpulung Moldovenesc. Acolo ne-am împrietenit, bine, dar bine de tot, cu bucătăria dar şi cu ospitalitatea bucovineană. Pe care bine ar fi să le încercaţi, să nu le rataţi, altminteri toată viaţa o să regretaţi.
Următoarele două ture am fost la Suceava în interes de serviciu, dar tot nu m-am putut abţine să fac un mic ocol cât să arunc un bănuţ în fântâna din cetate.

Vara asta sunt mai liber, aşa că mi-aş dori să-mi iau cei doi băieţi ai mei într-un fel de tabără de familie şi să le pot arăta aceste locuri minunate. Şi să respir ospitalitate.
Iar în timp ce ei se zbenguiesc, de exemplu în parcul Ariniş, eu îmi pot relaxa bătrânele şi încercatele oase la VitalySpa. Şi asta deoarece pentru cazare, la recomandarea lui Marius, am ales pentru această vacanţă  Best Western Bucovina, un hotel aflat între obcini, la răspântie de drumuri şi după cum spune el, fiind cel mai frumos hotel din Bucovina. Sincer de abia aştept să mă conving. Şi să văd cum se bucură băieţii mei!
De sufletul meu ce să mai spun, probabil v-aţi dat seama dacă aţi citit articolul.

Vacanţe plăcute vă doresc tuturor!
Menţionez că pentru publicarea documentarului am acordul scris al autorilor! En joy!

Up date: !3.07.
Am uitat să vă spun că dacă tot poate o să trec pe acolo aş vrea, doar să văd, o lostriţă din Moldoviţa. Un peşte strict protejat, aşa că oricât m-ar înghionti gurmandul care sunt, voi spune pas. Peştele acesta, un fel de văr de-al treilea cu somonul, ne dă semnul că apele noastre se curăţă! Păstraţi-le aşa!

12 comentarii :

  1. Vreau si eu, vreau si eu acolo!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu toţii ar trebui să ajungem pe acolo. E ca un pansament pentru suflet şi spirit!

      Ștergere
  2. Bucovina e de poveste, am fost acolo in copilarie si tare as vrea sa revizitez locurile, sa-mi improspatez impresiile.

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Cine ştie, poate o să ţi se îndeplinească dorinţa!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Aşa este! Sper că ţi-a plăcut clipul. Băieţii aia doi au făcut o treabă minunată după părerea mea!

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !