marți, 26 mai 2015

NĂPRAZNICUL

Este o plantă de care bine ar fi să ştiţi.

Se mai numeşte popular şi ciocul berzei sau ciocul cucoarei.
Vorbesc de această plantă deoarece mi-a fost recomandată atât de prieteni, medici sau homeopaţi. Şi cum am fost diagnosticat cu tumoare malignă stadiul 3-4 la vezică mi-am spus că ar fi bine să ştiţi despre ea. Mai ales că poate preveni boala respectivă, de care suferă din ce în ce mai mulţi bărbaţi, în special fumători. Cam aşa arată planta:

Sursa?
Dacă faceţi click pe sursă (wikipedia) o să găsiţi şi alte plăntuţe cel puţin interesante. Vă doresc din tot sufletul să nu aveţi nevoie, dar puţină cunoaştere nu a omorât pe nimeni, cel puţin din cunoscuţii mei.


Cam la ce foloseşte ea? Nu vă speriaţi, vă spun imediat.
În medicina populară românescă, există nenumărate leacuri pe bază de "Năpraznic", plantă renumită în zonele de munte. În special pentru puterea sa revigorantă pentru femei, bărbaţi şi nu numai! Este foarte des folosită pentru:
- Proprietăţile sale antiseptice, antihemoragice, cicatrizante, antiinflamatoare.
- Răspunde bine la gastroenterite, cistite hemoragice, elucoree sau chiar sterilitate.
- Are acţiune tonifiantă, fortifică organismul.
- Ajută în afecţiuni urinare (gen cancer de vezică), are proprietăţi diuretice, depurative, purifică organismul.

Nu este de mirare că şi Fares îl foloseşte.

Vreau să vă spun că acest articol nu este un advertorial, ci doar unul de informare, pentru că meritaţi să ştiţi, dovadă că am pus un singur link spre articolul propriu în care-i mulţumesc unui om că mi-a salvat viaţa.

Şi sănătate că e bună şi cu ea le poţi face pe toate!

6 comentarii :

  1. Nu stiu daca asta vine cu varsta sau nu, dar sa stii ca si eu "consum" in ultima vreme, diferite plante medicinale, chiar si fara sa sufar de ceva ... si sper in acelasi timp, ca tratamentul sa iti fie benefic si sa aud (citesc) ca esti sanatos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sănătos la minte sau la ce? :)
      Restul ţine doar se bunul Dumnezeu! Şi de moral care la mine este în creştere spre 98%! Bine, bine, recunosc, cam 58%.. Dar tot e în partea plină! :)

      Ștergere
  2. Sunt bune ceaiurile, numai ca plantelor dupa culegere li se aplica niste procedee ca sa reziste in cutii, ambalaje, etc. Astfel sunt distruse cateva calitati ale lor.
    Fara aceste procedee, apar dupa un timp diverse larve care umbla. :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu ştiu să le fac uscate, pentru ceaiuri sau tinctură!

      Ștergere
  3. Sănătate multă! Ce pot să spun mai mult! Încerc dimineaţa să beau un ceai de plante, măcar de trei pe săptămână tot beau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte bine! Multă sănătate şi ţie! Sper să ne revedem curând.

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !