duminică, 5 aprilie 2015

DACĂ AI CASĂ CU GRĂDINĂ,

Nu ai timp şi de blog.

Cel puţin nu pentru unul generalist, aşa cum am eu.
Norocul meu este că locuiesc la bloc, la ultimul etaj, într-unul  înalt unde beneficiez de toate condiţiile!

Adică ventilaţie naturală (aici bate vântul de două ori pe an, jumătate din timp dinspre uscat spre mare iar în cealaltă jumătate, dinspre mare spre uscat), o bună umiditate (recunosc, mai ajută şi ploile lungi şi dese) plus o bună expunere la soare (deh, etajul zece are şi avantajele lui). Şi un balcon destul de generos ca spaţiu, închis, ce mai, o potenţială seră!

Trebuie să recunosc, ideea nu este originală. M-a inspirat Jamie Oliver, cel care m-a îmbolnăvit de oftică cu ghivecele lui din care îşi culegea tot ce-i dorea inima. Şi când poftea. Pe vremea aia am luat o pauză de la televizor, nu de alta dar nu mai suportam. Până când am văzut un concurs în care pot câştiga cu un proiect al meu. Referitor la o grădină în balcon. Cu o finanţare providenţială de 500 de lei.
Cum balcon (cel descris mai sus) am la dispoziţie, oleacă de inginer sunt, în tinereţe am mai stat pe la ţară, la bunici, nu am două mâini stângi (aşa este vorba) şi nu fug de competiţie, îmi spun foarte simplu, că da, mă bag! Sper doar că atunci când termin să vadă şi Jamie imagini, să moară şi el de ciudă!

Primul gând la care-mi zburdă mintea este a doua minune a lumii din antichitate. Adică grădinile suspendate ale Semiramidei. Păi fraţilor, dacă au reuşit ăia în ditamai deşertul, este imposibil să nu mă descurc eu într-un balcon. Dar gata cu vorbăria, e timpul să fac planul! Mai ales că am văzut căutând rapid pe net, că şi un copil se poate descurca cu îngrijirea plantelor în balcon!

Sursă imagine
După cum spuneam bugetul este de 500 de lei.
Aşa că mă îndrept spre cel mai mic ventilator acţionat de vânt (după cum am spus, bate tot timpul). Îmi poate asigura o ventilaţie optimă, nu consumă curent, deci fac economii pe termen lung. În plus de asta ce poate fi mai ecologic?
Proiectez rapid două, trei piese de mobiler, un fel de terase pentru ghivece şi croiesc pe hârtie o placă de pal, din cea folosită la ambalaje ca să fie mai ieftin, după care mă duc la un atelier specializat care o taie la dimensiunile specificate şi îmi oferă şi feroneria necesară.
Acum vine partea în care ar trebui să transpir, adică montarea celor trei miniterase! Din 2009 nu am mai făcut aşa ceva, sper că nu mi-am pierdut îndemânarea.
Caut în piaţă un ţăran autentic. Îl găsesc cu greu pe la 6 dimineaţa şi mă înţeleg cu el să îmi aducă nişte pământ gras de grădină. Vreo 20 de kile.
Cu coada ochiului văd că patronul magazinului din piaţă, unde se vând seminţe, ghivece, în general tot ce ţine de proiectul meu, deschide. Şi profit de ocazie ca să negociez. Atât de aprig încât în afară de seminţele pentru plante aromatice (de toate felurile) şi recipientele potrivite reuşesc să iau ca discount două jardiniere şi seminţe de flori pentru ele. Astea o să i le dau mamei, căci este înnebunită după flori.
Mă gândesc şi la un fel de sistem de "irigaţii" adecvat, mai ales că sunt mai mult plecat! Storc eu o soluţie când îmi vine finanţarea!

Când voi finaliza proiectul voi face un update cu grădina din balcon. Până una, alta vă ofer o sursă de inspiraţie. Poate vă dă inima ghes să vă apucaţi...





De abia aştept să-i văd faţa lui Jamie Oliver când o să pun pozele cu plăntuţele mele!

18 comentarii :

  1. Interesanta e ideea cu balconul! Le doresc succes celor interesati, poate dobanda e prietenoasa si au noroc! :))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Cristi, mă refeream la finanţarea din premiu, care este tot 500 şi nu este purtătoare de dobândă!

      Ștergere
  2. Succes la gradina din balcon ! Astept sa vad rezultatul final ! ☺

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt convinsa ca o sa te descurci si de data asta doar ai mai facut-o acum ceva ani cand ai avut leustean la ghiveci in toiul iernii. Pus de tine. Cand nu credea nimeni in afara de tine ca va iesi ceva;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Aha, ţi-ai adus aminte! Deh, pionerat! Dar şi rezultate!

      Ștergere
  4. Care rezultate?! Toate frunzulitele le-ai dat amicilor tai!
    Si cand te gandesti ca de la Tecuci erau radacinile...

    RăspundețiȘtergere
  5. Mai stiu pe cineva care si-a construit un mic atelier de mobilier. Nu erai tu acela?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E adevărat că am început cu un mic atelier pe care l-am încropit pe balcon! Şi măsuţele mele se vindeau bine atât în Bucureşti cât şi în Constanţa. Constant! Sunt articole în câteva ziare ale vremii cât si câteva reportaje tv. Nu multe, doar vreo cinci.

      În schimb o cultură de plăntuţe îţi dă relaxare dar şi savoare în mâncare.

      Ștergere
  6. Succes in mica ta gradina din balcon, sper sa iasa si sa ai multa satisfactie.

    RăspundețiȘtergere
  7. Baftă cu grădină! Şi mie mi-ar plăcea o astfel de grădină în balcon.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi pune osul la treabă! :) Mie îmi şi place să gătesc!

      Ștergere
  8. Imi aduc aminte ca aveai un adevarat atelier pe balcon la Bucuresti. :)

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !