vineri, 20 martie 2015

CUM AM RĂMAS CORIGENT LA GEOGRAFIE!

Îmi este ruşine!

Dar prind cu dinţii de inimă, doar aşa ca să mă îmbărbătez şi vă spun imediat.
Păi mă pregăteam să plec de la Rm. Sărat la Tecuci. Cu trenul. Făcusem acolo două trimestre şi jumătate. Toţi, dar toţi colegii m-au condus la gară. Ah, era să uit de dirigintă, profesoara de geografie, care a venit şi dânsa. Cu diploma care de abia sosise de la Buzău. Cea pe care scria că am luat locul doi la olimpiada judeţeană de profil. Îmi ascund lacrimile, alea de fericire dar şi pentru că mă rodea o durere surdă de măsea. Îmbrăţisez lumea şi mă reîntorc în Tecuci. La liceul industrial nr. 2, cum se numea el pe atunci.
După două ore cobor în gara de nord din Tecuci. Nu mică mi-a fost surpriza când am găsit un mic comitet de întâmpinare pe peron (dacă e să estimez cu ochii minţii, cam 20 de persoane). Pe vremea aia nu exista Facebook, nici telefoane mobile, dar iată, reţelele sociale au funcţionat deşi, ca să fiu sincer, nici acum nu îmi dau seama cum! Era o duminică însorită de vară. Pe la ora 9.
Pe peron, amestecaţi în mulţime, se aflau şi prietena mea oficială, dar şi cel pe care l-am rugat să vegheze atent, să aibă grijă să nu calce strâmb. Prietenul meu cel mai bun.
Pupături, îmbrăţişări, promisiuni că ne vedem mai pe seară, la o savarină şi un suc, CICO parcă îi spunea (bere de aia de 6 lei pentru băieţi), ne despărţim şi plec împreună cu prietena mea spre locuinţă, unde mama a lăsat pe masă un bilet în care se scuza că trebuie să ajungă la nu ştiu ce eveniment, de unde va reveni mai spre seară şi ceva prăjiturele (cornuleţe). Am profitat de pauza de supraveghere părintească, ca să ieşim pe balcon, ca să continuăm "cenaclul din balcon", cel de la 16 ani. Din păcate, durerea de măsea a fost mai puternică decât îmbrăţişările prietenei mele (aşa că nu vă gândiţi la prostii) . Pe care le-a văzut profesorul de geografie (unchiul fetei). Care locuia peste drum şi cică tocmai atunci studia întâmplător, cu ajutorul unui binoclu militar, nu ştiu ce specie de vrabie care se aşezase pe pervazul balconului meu.
Vrabia aia mi-a purtat ghinion din mai multe motive.
1. Trebuia să stea şi ea prin nişte frunziş mai des, nu să mă deconspire!
2. Luni la ora 9 fără 10 eram leşinat de durere în faţa uşii cabinetului de stomatologie. Drept pentru care m-am ales cu o anestezie, Doamne, cât pot să urăsc acele băgate în gură, o extracţie de urgenţă şi cu un pansament destul de gros ca să mă împiedice să vorbesc.
3. Intru pe uşa clasei la un minut după începerea orei. Deşi era evident pansamentul din gură, sunt invitat, asta aşa ca să pot folosi un eufemism, să ies la hartă şi să răspund la întrebări. Despre ţările din Asia ale acelui moment. Capitalele!

Limba îmi este amorţită de la anestezie, sângerarea nu s-a oprit complet, aşa că nu pot face altceva decât să indic pe hartă. Drept urmare mi se trece în catalog un 1 pentru faptul că sunt nesimţit şi nu răspund la întrebările din clasă. A doua zi îmi mai pune un 7, probabil veniseră rezultatele de la olimpiadă.
Un patru plin (noroc că aveam 10, 10, pe celelalte trimestre, aşa că media pe tot anul a ieşit 8), dar nepoata profesorului a meritat, măcar pentru poeziile trăite, născocite, zâmbite pe vremea aia.

16 comentarii :

  1. Ce amintiri frumoase, scoala de odinioara nu se compara cu cea de azi, frumos articol, mi-a placut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur, mai ales că nu e terminat! :) În acest moment.

      Ștergere
  2. parca si relatiile aveau alt "gust" odinioara ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, deci nu numai ciupercile suferă mutaţii! :)

      Ștergere
    2. publicitatea gratuita (televiziunea) la asta incita, dar lucrurile sunt mult mai simple ... (eu nu cred in astfel de mutatii in cazul ciupercilor; intoxicatiile se datoreaza indentificarii superficiale a ciupercilor ...)

      Ștergere
    3. Scuze, dar chiar nu înţeleg.
      Articolul nu are nici un conţinut comercial.
      Iar link-urile din interior se referă doar la poezii.

      Ștergere
    4. ma refer la ciuperci; nu sufera mutatii asa cum sustin cei "de la stirile de la ora 5"

      Ștergere
  3. hai ca asta mi a placut. merci de vizite. pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Întâmplarea este reală, aşa cum îmi amintesc după atâţia ani! :)

      Ștergere
  4. Ti-ai cam facut de cap la viata ta. Cu maselele, vreau sa zic.

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. :) Ştii cum se spune. Tot ce e bun în viaţă se obţine cu efort! ;)

      Ștergere
  6. E frumoasa geografia. Mie imi placeau mai mult capitalele lumii pentru ca jucam un fel de Monopoly in vremea scolii. :)))

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !