luni, 2 februarie 2015

ÎNTOTDEAUNA MI-A PLĂCUT

Să simt parchet masiv sub picioare

Mă rog, sub tălpile de la picioare.
Şi culmea, am avut şi noroc. Peste tot pe unde am locuit, de mic copil, adică în Craiova, Bucureşti, Tecuci, Rm. Sărat, Buzău, am avut parte de aşa ceva.
Acum locuiesc la Constanţa iar norocul meu proverbial m-a însoţit şi pe malul mării. Nu o să vă pun să ghiciţi, vă spun pe şleau că îmi ţin picioarele pe un parchet din stejar, evident din cel masiv.
Şi vă rog să mă credeţi, nu, nu este deloc un moft. Pur şi simplu îmi transmite o căldură aparte pe care am mai simţit-o doar în casele bunicilor, acum ceva timp în urmă. Aveau duşumele din lemn. 
Pentru cineva care a trăit majoritatea vieţii la bloc, înseamnă un fel de comuniune cu natura.
Off, era să vă mint, a fost o perioadă în care am dus dorul parchetului masiv. Cât am locuit în căminul P5 din Regie. Este drept că nici nu ar fi rezistat prea mult acolo. S-ar fi umflat de la berea scăpată pe jos, s-ar fi zgâriat de la multele tocuri care treceau pragul camerei. Vă rog să nu vă uitaţi acuzatori către mine, este vorba doar despre colegii mei de cameră. Eu am fost cel mai cuminte băiat din cămin în prima lună, jur cu mâna pe inimă. 
Off, tinereţe, tinereţe...
După cum vă spuneam, acum când scriu acest articol, stau cu picioarele pe un minunat parchet din stejar masiv. E dreptnecesită o mică recondiţionare, că doar a fost montat atunci când s-a terminat construcţia blocului. Adică în anul 1977, imediat după cutremur. Cam acum vreo patruzeci de ani. Mda, cu vreo trei mai puţin. Problema este că foarte greu mai găseşti parchet de aceeaşi calitate. Şi nu aş putea spune că nu am căutat. În toată Constanţa, pe la magazine mai mari sau mai mici. După care am început să caut pe internet. Mult, dar a meritat! Pentru că am găsit ce căutam! Adică parchet pe viaţă! Da, da aşa spun că va fi şi uitându-mă la cel de sub mine, nu am de ce să nu-i cred.


Pentru că acesta doar s-a strâns (s-a uscat un pic). Şi trebuie doar să-l raşchetez (asta-mi aduce aminte de armată, unde culmea, am avut tot parchet), să-l bat un pic şi să-l completez. Că mă pricep! Dar şi dacă nu m-aş pricepe m-ar ajuta ei. Chiar merită să aruncaţi o privire pe site, măcar să vedeţi care sunt avantajele pe care vi le oferă! Sunt curios câţi dintre voi o să fiţi dezamăgiţi, aşa că vă rog comentaţi. Căci de data asta este gratis!

53 de comentarii :

  1. Parchetul meu de acasă s-a cam învechit şi nu ne mai place. Ne gândeam anul acesta să îl schimbăm. Sună bine "parchet pe viaţă"!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă ai parchet masiv, nu ar trebui să îl schimbi, eventual să îl mai ajuţi. Doar cu un pic de recondiţionare!

      Ștergere
  2. Parchet din stejar masiv, suna ca un vis frumos...

    RăspundețiȘtergere
  3. CE FRUMOS SPUI, PE VIATA, EU L-AM SCHIMBAT IN OCTOMBRIE 2014 CAND M-AM MUTAT.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am avut candva linoleum sub picioare si n-as mai repeta experienta. Tot lemnul e de baza!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Off Doamne! Nu îmi place deloc linoleum în casă! Şi cred că pe nicăieri!

      Ștergere
  5. Parchetul da o nota aristocrata unei camere. Ma refer la cel masiv, desigur!

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca ai covoare bune, nu conteaza ce e sub ele. Doar sa nu fie deteriorata partea de sub covor. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Este un domeniu la care chiar mă pricep. Dar nu o să mă laud cu asta! ;)
      Covoarele, dacă sunt de calitate, sunt foarte bune! Dar nu te văd punând un Buhara sau un covor persan peste orice fel de pardoseală tare. Erau bune şi cele româneşti, dar din păcate nu se mai fac. Ca să revin, îmi place parchetul masiv, de preferat din stejar, peste care pun un covor de calitate în aşa fel încât să nu-l acopere pe tot. Şi mai ales să nu intre pe sub mobilă!

      Ștergere
  7. niciodata n-am inteles partea asta: iti pui gresie, parchet ... iar dupa aia o ascunzi sub un covor sau mocheta imensa. atunci de ce te mai deranjezi sa investesti in parchet ... nu ti le-ai pus ca sa te mandresti cu ele? ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi, parchet îmi pun ca să mă simt bine, nu ca să mă mândresc cu el! Şi covoarele sunt bune, dacă sunt de calitate, nu sunt băgate sub mobile şi mai ales nu îl acoperă pe tot. :)
      Covoarele sunt magneţi de praf! ;)

      Ștergere
    2. "Covoarele sunt magneţi de praf!"
      A nu se înţelege greşit. Este un lucru benefic, pentru că praful de casă, nu mai ajunge uşor pe căile noastre respiratorii.

      Ștergere
    3. chiar ieri am prins o emisiune despre viermi, de viermi; atat intestinali cat si clasici ... si tocmai se trata aspectul acesta de "curatenie"
      se compara traiul de acum 100 de ani cu cel de acum, cu cate "micro-organisme" convietuiam atunci si cu cate acum ... si din pacate convietuim cu tot mai putine ... iar asta nu e spre beneficiul sanatatii noastre.

      se demonstra cum ca eliminarea viermilor intestinali (buna din punctul nostru de vedere) cauzeaza alte boli de imunitate ... mult mai grave ....

      acum fiecare cat e de paranoic este problema fiecaruia, dar eu tind sa dau dreptate acelui documentar ... directia in care mergem nu este una buna ....

      (asta ca o paranteza la "praful" din covoare ...)

      Ștergere
    4. :) Acarienii din praful de casă sunt a patra cauză de îmbolnăvire din lume. Asta potrivit OMS. Eu nu spun decât aşa: combinaţia dintre un parchet şi un covor, ambele de calitate, este benefică atât timp cât laşi şi lemnul să respire!

      Ștergere
  8. Parchetul din blocul M16, este solid, masiv, doar mici ajustari, este la fel ca la blocul M14.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aşa este, dar tot a trebuit să duc muncă de lămurire ca să nu fie înlocuit cu parchet laminat!

      Ștergere
    2. pai da, in ziua de azi gasesti greu pe cineva sa vina sa ti-o rascheteze, sa arate ca nou nouta ... :)

      Ștergere
    3. Emod, asta e cea mai mică problemă! :)

      Ștergere
  9. Cine nu-si doreste parchet masiv?!

    RăspundețiȘtergere
  10. de data asta prietenul meu a tinut sa fiu serios.
    normal fiind vorba de parchet am sa ma stradui.
    tehnic vorbind parchetul face parte din pardoselile calde si are o multime de avantaje fata de mochete, nu tine praf, sau linoleum, dar trebuie ingrijit cu atentie (lacuit si ceruit).
    acum (ca tot nu ma pot abtine) cea mai importanta calitate a parchetului din lemn masiv e aceea ca ne obisnuieste cu lemnul, incepand de la talpi... si pana ne vom obisnui sa fim cuprins de acesta (in popor cica ar ajunge 4 scanduri).
    lasand la o parte gluma recomand pardoselile din lemn masiv si cred ca saitul prezentat e unul din putimele care au o marfa de calitate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Nu pot să nu răsuflu uşurat că de data asta te-ai abţinut! Mă întreb cum ar fi fost să nu fii serios. ;)
      Una peste alta mă bucur că apreciezi parchetul masiv mai ales că ştiu că îţi place să construieşti.
      Nu te-ai putut abţine, mda... ;)

      Ștergere
  11. Dupa cum ai spus ,parchetul din stejar pur şi simplu îti transmite o căldură aparte pe care am mai simţit-o doar în casele bunicilor mei .Este o investitie buna si de durata.

    RăspundețiȘtergere
  12. Deocamdta locuim intr-un apartament inchiriat, dar avem marea placere sa pasim pe parchet din lemn masiv, nu din cel laminat. Si acest parchet numara deja vreo 30 de ani. Si poate inca duce vreo 20 de ani, cu intretinerea corecta. Am uiata sa mentionez: este parchet din stejar ....Asadar, la casa mea, cnd va fi sa fie, asa imi doresc si eu: casa, casnicia si parchetul - pe viata! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Candva am avut linoleum, este incomparabil cu un parchet masiv.

    RăspundețiȘtergere
  14. Parchetul de calitate chiar dureaza si merita o asemenea investitie.

    RăspundețiȘtergere
  15. pe principiul "sunt prea sarac ca sa-mi iau lucruri ieftine" e de preferat sa faci o investitie atuunci cand cumperi accesorii pentru casa menita sa tina o lunga perioada de timp. iar parchetul face parte din aceasta categorie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Dacă te referi la o "investiţie" pentru suflet, sunt de acord cu tine.

      Ștergere
  16. Si noi am vrea sa schimbam parchetul dar cred ca mai dureaza.. Nu banii ar fi neaparat o problema, ci deranjul de a scoate toata mobila..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Deranjul ca deranjul, dar satisfacţia va fi pe măsură, cred eu.

      Ștergere
  17. Nu am inteles valoare parchetului de lemn masiv pana cand al meu, cel mai ieftin posibil pal melaminat a inceput sa scartaie cand imi e lumea mai draga (de exemplu cand vreau sa ma ridic din pat dimineata fara sa imi trezesc sotul). Plus zagarieturile. Daca mai renovez o data o sa ma gandesc serios la aceasta varianta, pentru ca nu sunt multumita deloc de ce am.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este cea mai bună soluţie pentru locuinţele individuale. Sau duşumele, tot din lemn masiv. Ştiai că palatul de justiţie este aşezat pe piloni din stejar?

      Ștergere
  18. Eu totdeauna mi-am spus că tot ce-i din stejar nu piere, așa că merită să faci o investiți pe viață.Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Păi stejarul moarte n-are!
      O să dau ca exemplu o legendă: " Stejarul secular din Cajvana, declarat de Academia Română monument al naturii, cu o vârstă estimată la peste 800 de ani, este cel mai bătrân arbore din sud-estul Europei. De stejar se leagă atât legenda întemeierii, dar şi numele localităţii. Stejarul de la Cajvana are o istorie îndelungată, care timp de sute de ani s-a transmis pe cale orală, din generaţie în generaţie. Legenda spune că în anul 1476 însuşi voievodul Ştefan cel Mare, însoţit de oştenii săi, ar fi poposit la umbra acestui arbore. Istoria stejarului din Cajvana ar fi însă mult mai veche. Din bătrâni se povesteşte că arborele ar data din timpul marii invazii tătare din anii 1241-1242."

      Ștergere
  19. După câţiva ani în care am tot investit în casă, cred că a venit vremea să schimbăm parchetul de pe hol şi din dormitorul meu, întrucât nu sunt de o calitate foarte bună, iar acest lucru nu ne prea încântă. A început să capete zgârieturi, iar acest lucru un este tocmai minunat. Oricum, întrucât eu sunt ăla care aduce informaţiile noi de pe internet în casă, cred că o să facem o comandă din mediul virtual, fiindcă mi-am dat seama că este mult mai rentabil. By the way, şi eu sunt din Tecuci! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Frumos oraş! Comanda poţi să o începi cu link-ul pus la dispoziţie.
      Apropo, am făcut doar rusă la şcoală! ;)

      Ștergere
  20. eu sunt stan patitul; dupa 3 ani, parchetul meu minunat laminat a decedat; acum am ochit un stejar masiv natural si nu ma las pana nu il iau acasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Stejarul sau parchetul? ;)
      Mă întrebam doar ce iei acasă.

      Ștergere
  21. Parchetul aduce o notă elegantă casei atunci când e de calitate. Nu l-aș înlocui cu mochetă niciodată, chiar dacă am citit în reviste ca se recomandă pentru dormitoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Parchetul masiv este cald. Nu susţin că mocheta sau covoarele nu-şi au rolul lor, dar în nici un caz nu îl pot înlocui.

      Ștergere
  22. Şi eu al locuit în cămin în anii studenţiei şi mereu am visat la un altfel de parchet. Treptat viaţa mea s-a schimbat în bine, dar încă a mai rămas loc de vise, unele expuse pe aici http://www.blog.biancaionel.com/alege-sa-fii-inconjurat-de-lucruri-care-te-definesc/

    RăspundețiȘtergere
  23. Ai fost cuminte doar in prima luna, nu? :))

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !