joi, 29 ianuarie 2015

SUNT MÂHNIT

Că nu am un restaurant mexican

Aici la mine, în Constanţa...
Acum o lună şi ceva în urmă îmi aşteptam un vechi amic undeva pe Calea Moşilor din Bucureşti. Bătea un vânticel cam rece şi el era cu vreo 15 minute în întârziere, dar am stat şi am condus mai mult de 20 de ani acolo, aşa că ştiu că de multe ori poate fi complicat să respecţi orele.
Deodată o mână mi se pune pe spate şi se aude o voce nu tocmai necunoscută:
- Arăţi cam zgribulit. Şi ai cam slăbit. Sigur ai nevoie de un întăritor şi de o porţie generoasă de mâncare. Ştiu eu un restaurant cu adevărat mexican, pe aici pe-aproape. Sigur o să-ţi placă!
Adevărul este că mă cam luase frigul şi nu am apucat să-i spun că toate cunoştinţele mele în materie de mâncare mexicană se limitau la ceea ce văzusem la Antonio Banderas în filmele Mariachi şi Desperados. Ba chiar pe drumul, ce-i drept scurt, îmi şi imaginam că o să am parte, de data asta în direct, de scenele alea cu cutia de chitară care se deschide în cele mai potrivite momente.


Da, exact la restaurantul mexican El Torito am ajuns. În timp ce eu căutam asiduu cu privirea cutia de chitară prin încăpere, au şi sosit două pahare de tequila, dovadă că prietenul meu era destul de cunoscut pe acolo. Dar de peste 35 de ani de când îl cunosc nu l-am văzut nici măcar atingând un instrument muzical cât de mic, aşa că m-am mai liniştit un pic.
După al doilea shot de tequila când am mai început să mă încălzesc cât de cât, am văzut că nimeni din trupa de mariachi nu seamănă cu eroul din filmele menţionate mai sus. Vă rog să vă convingeţi şi voi!


Am început să privesc cu alţi ochi ambientul. Cu o sinceritate aproape copilărească mi se dezvăluia o lume plină de optimism, ce mai, o lume absolut fascinantă.
Amicul meu m-a privit timp de câteva minute, în timp ce răsfoiam meniul înghiţind în sec. Este adevărat că datorită călătoriei ce o făcusem nu mâncasem nimic de ore bune, dar toate denumirile alea, varietatea de burritos, taquitos, fajitas si tacos mă incitau. Sincer, aş fi vrut să gust din toate. Văzându-mă extrem de nehotărât, prietenul meu îmi spune ferm:
- Azi aleg eu pentru tine. Ştiu că apreciezi mult carnea de vită la grătar. Ce ai spune de o porţie gătită în stil mexican?
Am înghiţit în sec, aprobând alegerea lui, dar nu fără regrete că nu am putut gusta din toate. Bănuiesc că toate astea se citeau pe faţa mea, căci altfel nu-mi explic cum imediat mi-a spus:
- Mai rămâi două zile la mine, au şi un serviciu de livrare la domiciliu, care se mişcă foarte bine.
Între timp a venit şi comanda mea. Care arăta cam aşa:


Nu eram sigur că este doar pentru mine, era multă, să te saturi de trei ori. (In)Amicul meu m-a liniştit, spunându-mi că din acest restaurant nu pleacă nimeni flămând.
Dacă vreţi să vedeţi şi alte feluri de porţii vă invit să accesaţi pagina lor de facebook. Nu cred că o să regretaţi dar în mod sigur o să vi se facă poftă. Nerecomandat pofticioşilor!!!

Am mai stat două zile şi am plecat cu ceva mai multă culoare în obraji. Oricum voi reveni cu multă plăcere.

Pozele aparţin site-ului http://eltorito.ro/ în schimb povestirea este reală.



24 de comentarii :

  1. Mor după mâncarea mexicană, noroc ca-s la dietă..altfel muream de pofta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Am mai tras eu cu ochiul pe net, da nu mă descurc la fel de bine. :(
      La gătit mâncare mexicană.
      Dar ăsta-i un secret, te rog să nu mai spui nimănui! :)

      Ștergere
  2. Frumos comentariu Radu, nu am mancat niciodata mancare mexicana, dar vad ca arata super!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă nu fac ei ceva în Constanţa, la primul drum în Bucureşti! ;)

      Ștergere
    2. Şi eu, ca să revin acolo. Sincer m-am simţit foarte bine şi mai mult decât sătul! :)

      Ștergere
  3. Burritos e mancarea aia mexicana iute rau?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă fasolea şi carnea sunt iuţi aşa să fie! ;)
      E drept, produce gaze, dar cu criza asta poate fi chiar folositor.

      Ștergere
    2. Pai fa atunci propunerea cui crezi tu!;)

      Ștergere
    3. Nu, nu, că sunt subvenţionate.Şi mai păţesc şi eu cum s-a întămplat cu unii miniştri! :)

      Ștergere
  4. Primul burritos pe care l-am mancat a fost acum vreo 2 anii si mi-a cazut destul de greu la stomac toata fasolea alea cu lipie, sos si smantana asa ca stomacul meu a evacuat-o dupa vreo 2 ore de stare de lesin. A doua experienta a fost insa mai placuta, fapt ce m-a facut sa cred ca gusturile se invata in timp si papilele gustative pot fi dresate :D
    paolaivan.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Pofta vine mâncând! :) Un comentariu dat direct cu nume/url este mai eficient! ;)

      Ștergere
  5. Ei, nu am fost intr-un astfel de restaurant, dar bucataria mexicana e deosebita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Nu neapărat deosebită, dar în mod sigur mai altfel! :)

      Ștergere
  6. "Soy un hombre muy honrado que me gusta lo mejor"... Ce rău îmi pare că nu ai un restaurant mexican, să vin la tine să mănânc toate bunătăţile astea! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Dar poţi să guşti din ele în Bucureşti, norocosule! ;)

      Ștergere
  7. Sunt curioasa oare toata mancarea lor e picanta? Imi notasem eu niste retete de clatite mexicane, dar nici in ziua de azi nu am reusit sa le incerc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum ce pot să spun. Îmi place mâncarea picantă. Deci nu am comandat altceva. Dar mă interesez şi revin.

      Ștergere
  8. Daca nu putem ajunge in Mexic cel putin sa simtim din gustul sau picant, exotic adus aproape de noi, la un restaurant cu specific.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Că bine zici! În locaţia asta bucătarii sunt mexicani! M-am convins personal!

      Ștergere
  9. Mancare buna acolo, am incercat si eu ceva asemanator acasa dar nu mi-a iesit si m-am lasat pagubasa :)

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !