sâmbătă, 20 decembrie 2014

SCRISOARE DESCHISĂ DE MULŢUMIRE

Secţiei de urologie


Din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa

Cu mulţumiri speciale domnului doctor Olgun Azis şi echipei sale medicale. Care au dat dovadă de un înalt profesionalism. Şi care mai mult ca sigur mi-au salvat viaţa. Cel puţin temporar. Pentru că mi-a găsit o tumoare pe vezică. Aşa că aştept cu nerăbdare rezultatele biopsiei care trebuie să sosească în 30 de zile de la Bucureşti.
Deşi dânsul, care este doctor în medicină pe specialitatea "Formatiuni tumorale retroperitoneale" m-a informat bărbăteşte, lucru pentru care îi mulţumesc încă o dată, că în proporţie de 95% este vorba despre cancer. Şi m-a sfătuit să duc o viaţă de ascet. Adică 0 ţigări, 0 alcool, 0 stres, etc...

Acum voi reda filmul evenimentelor:
- 15.12 ora 9.30 plec din Constanţa spre Bucureşti.
- 15.12 ora 16 ajung la gala Orkestra.
- 15.12 ora 18.15 plec spre prietenul meu Ducu.
- 15.12 ora 19.30 ajung cu o bere la purtător.
- 15.12 ora 19.35-24 legumim berea şi ce mai era pe acolo.
- 16.12 ora 7.30 mă duc să îmi fac toaleta de dimineaţă. În vasul de toaletă se văd câteva picături rozalii. Nu le dau importanţă.
- 16.12 ora 11.15 preventiv, înainte de a intra în autocar mă duc la toaletă. Se colorează toată în roz. Mă urc repede în maşină.
- 16.12 ora 13.00 mă duc la toaleta OMV. Apar primele cheaguri de sânge şi vasul de toaletă se colorează în roşu intens.
- 16.12 ora 15.30 ajung acasă. Vasul de toaletă primeşte mai multe cheaguri de sânge şi totul devine sângeriu. Mă sperii, las totul la o parte si fug repejor la urgenţe.
- 16.12 ora 17.00 ajung la urgenţe. Mă înregistrez cu simptomele. Domnişoara de acolo îmi spune că voi fi strigat imediat.
- 16.12 ora 19.00 încă aştept. Probabil din cauza frigului mă taie un dor de toaletă. După părerea mea pierd sânge la greu. Ies pe hol şi ameţesc. Un paznic mă prinde în braţe şi mă aşează pe un scaun. 
- 16. 12 ora 19.30 mă ia o infirmieră şi mă bagă în sală.
- 16. 12-17.12 orele 19.30-01.30 analize sânge, perfuzie, ecografie, mostră de urină (aici încerc s-o dau, cutiuţa de mostră se umple pe jumătate, dar toaleta arată ca în filmul Desperados, adică împroşcată cu sânge). Sunt trimis la tomograf.
- 17.12 ora 02.00- internare şi agăţare în perfuzii.
- 17.12 ora 08.30- fac ochi în timpul vizitei în care mi se atrage atenţia să nu mănânc, să nu beau nici măcar o gură de apă şi să nu fumez. Le respect pe toate (bine, cu mici excepţii la ultima).
- 17.12 ora 12- sunt chemat la blocul operator pentru o mică discuţie. Sunt "înfăşcat" şi pus pe masa de operaţie. Adorm.
- 17.12 ora 14.00-fac ochi. Sunt dezbrăcat sub pătură. Nu pot să-mi mişc picioarele.
.....
-18.12 ora 10.30 -sunt externat, în stare ameliorată cu diagnosticul tumoare pe vezică cu evoluţie imprevizibilă.

Azi 20.12- nu mă simt foarte rău, dovadă că scriu.

Cancerul de vezică este provocat de fumat în proporţie de mai mult de 30%. Încerc să reduc cât mai repede fumatul şi până la urmă să-l elimin de tot.
Doresc sănătate tuturor şi mulţumesc încă o dată doctorului Olgun Azis şi echipei sale.



31 de comentarii :

  1. Of, multa sanatate iti doresc din tot sufletul. Imi pare rau cand aud de astfel de cazuri. Capul sus trebuie sa ai incredere ca va fi bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multă sănătate, Radu. Te îmbrăţişez de aici de la distanţă şi îţi trimit toate gândurile mele bune.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multa sanatate si lasa tigarile cat mai repede! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Off, Radule!!! Tine capul sus si spera! Au mai fost cazuri cand doctorii s-au inselat. Orice ar fi, sunt alaturi de tine, sa stii! Orice nevoie ai avea, un strigat va fi de ajuns...

    RăspundețiȘtergere
  5. multa sanatate si mai treci pe ceaiuri ca apa nu stiu de cand nu ai mai baut si fii barbat nu te mai mieuna. si tine cont de ca a spus Azis.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Cine miaună? Am 12 cutii de ceai verde! Şi 20 de litri de apă plată ca să trec Crăciunul. Ştii vreun ceai cu gust de bere? ;)

      Ștergere
  6. Multă, multă sănătate!

    Gândeşte-te că, dacă n-are gust de bere, ceaiul are gust de viaţă. Berea nu e singurul farmec al sărbătorilor :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc Matilda. Ai să râzi dar berea fără acid are chiar efecte benefice!
      Oricum "ceai cu gust de bere" a fost doar o glumă adresată unui vechi prieten. :)

      Ștergere
  7. Imi pare tare rau sa citesc asta, iti doresc sa treci cat mai repede peste probleme. Nu am cum sa dau sfaturi deoarece nu am fost niciodata in astfel de situatie. Am avut si eu belelele mele cu sanatatea, dar ceva atat de serios niciodata. Singurul lucru pe care l-am constatat pe propria piele a fost faptul ca trebuie sa ai incredere in organismul tau, iar vindecarea va fi mai usoara. Daca poti si nu esti genul care sa te lasi doborat de ingrijorari, incearca sa ai incredere...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! După cum am mai spus sunt un optimist incurabil! :)

      Ștergere
  8. Ma bucur sa vad ca ai prietenii alaturi de tine!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sper ca esti informat adecvat si in continuare si despre tipul de cancer plus stadiul lui cf TNM, plus diverse optiuni de tratament de urmarire post-chirurgical si de preventie de recidiva, inclusiv prin participare la diverse
    programe de cercetare daca e vreunul pt care
    ai putea candida. Desigur ca informarea principala provine in primul rand de la echipa medicala insa este bine ca si omul in sine sa se informeze in mod activ. Dupa ce ii trece socul initial al diagnosticului initial adica. Exista si grupuri de suport pt diferite tipuri de cancer, in zilele noastre si online, plus se pot gasi informatii solide pe site-uri oficiale medicale de stat din destule tari europeene si SUA in limbile de mare circulatie internationala, dar si siteuri medicale destul de reputabile care prezinta informatii clare la nivel de public larg. Pot sa revin cu cateva linkuri de informatii de pe siteuri pe care le consider serioase si reputabile. Desigur ca nu trebuie sa te simti obligat sa le asimilezi pe toate deodata sau sa fie cazul sa te simti coplesit, ca e mai degraba normal sa vrei de fapt sa uiti de problema decat sa te apuci acum sa faci lectii si sa studiezi. Insa e bine sa fie acolo asa ca punct de referinta ulterioara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu uita ca exista si Google translate.
      http://www.cancer.gov/cancertopics/types/bladder
      http://www.nhs.uk/conditions/cancer-of-the-bladder/Pages/Introduction.aspx
      http://nhi.no/pasienthandboka/kreft/nyrer-og-urinveier-kreft/blerekreft-oversikt-2579.html?page=1
      https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/nyrer-og-urinveje/tilstande-og-sygdomme/urinblaeresygdomme/blaerekraeft/
      http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/bladder-cancer/basics/definition/con-20027606
      http://www.webmd.com/cancer/bladder-cancer/
      http://www.vicc.org/cancers/disease.php?name=bladder-cancer
      https://clinicaltrials.gov/ct2/results/map/click?map.x=417&map.y=134&term=bladder+cancer

      Ștergere
    2. Mulţumesc Rudolph, dar trebuie să aştept rezultatul biopsiei!

      Ștergere
    3. Chiar daca scriu cu intarziere, sper ca a fost doar o complicatie care s-a rezolvat si nimic cancerigen. Tare nu imi place acest cuvant: "cancer".
      Iti doresc multa sanatate si insanatosire grabnica.

      Ștergere
    4. Mulţumesc Emod. Mai am de aşteptat câteva zile pentru rezultat!

      Ștergere
  10. Aoleu, ce sperietura ai tras! Iti doresc refacere grabnica, e mare lucru sa dai peste doctorul potrivit la momentul potrivit.

    RăspundețiȘtergere
  11. Imi pare rau ca citesc asa ceva.
    Sanatate multa, multa iti doresc si putere. Numai ganduri bune iti trimit.

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !