miercuri, 17 decembrie 2014

AZI SUNT HATER

Şi sunt rău

Când vorbesc de vinul meu... Cel preferat..

Aşa cum mulţi oneologi susţin, Feteasca Neagră e regina vinului românesc. Atestată de mai mult de 2000 de ani. La Uricani. Undeva lângă Iaşi, pentru cine nu ştie.

O descriere scurtă, marca regretatului Radu Anton Roman:
"Fetească Neagră de Uricani- nici copilă cuminte şi neaflată de bărbat, ..., ci codană, scorpie, mirosind provocator a muşchi de pădure şi a coajă de pâine caldă, lipindu-se de om ca o zeamă de buruiană fermecată."
Deh, Doamne ce bine ştiu unii să trăiască!-îmi şoptesc în gând.

Încerc să caut. Pe site-ul celor de la:



Şi nu găsesc tocmai regina vinului de la noi. În schimb găsesc asta:

De la Coteşti.
Este foarte adevărat că nu-i decât la vreo sută de metri pe hartă. Evident, după ce coteşti.


Pă bune! Dacă aş crede că Merlot-ul sau Chardonnay-ul ar fi vinuri româneşti, m-aş duce în Franţa, în podgoriile lor, înfăşurat într-un steag şi aş cânta ceva de genul: " pe viile astea eu sunt stăpân!" 

Aha, mai doresc să vă spun despre un soi de vin. La care am cules în practica şcolară. Unde am fost şi în cramă. Vorbesc de Nicoreşti şi de Băbeasca Neagră. De ce i-o spune aşa nu ştiu (aici mint un pic, e ceva cu găina bătrână şi cu supa bună). Am avut ocazia să o gust direct de la cramă. Este un vin magnific, nici prea tare, nici prea moale

Dar, în articol ni se cerea să punem accent pe vinuri autohtone. Ceea ce la jurizare nu s-a întâmplat. Ori nu ştiu ei cum stă treaba cu vinurile româneşti, ori au fost depăşiţi de situaţie. Sau au scris greşit chestia aia care se numeşte brief  (sper că am scris bine brief, să n-am vorbe la nota a doua). Din nou. Sau mereu, că eu nu ştiu cum să o mai spun.

Succes tuturor, un an mai bun, sărbători fericite, hmm, ce o mai fi...

Acest articol este un mic pamflet la adresa jurizării probei "Cadou cu dop" de la Orkestra. :)

10 comentarii :

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !