joi, 30 octombrie 2014

ASTA CHIAR ÎMI PLACE

Proba îi dibace.

Îmi aduce aminte de perioada  când aveam cam şaptesprezece ani, vise multe, fără bani...
Îmi place mult echipa care a creat cântecul. Parcă Voltaj îi spune. Dar chiar aşa s-a întâmplat, nu o să încep acum să vă mint.

Repet, aveam 17 ani, reparam biciclete uneori şi pe bani. Împreună cu prietenul meu Ovidiu. Într-un orăşel mic precum este Tecuciul. Ăla din judeţul Galaţi. Ehe, ne specializasem în semicursiere ruseşti şi Pegas-uri de la care ne trebuia foaia (discul de lângă pedală). Primele le-am făcut pentru noi şi le-am încercat în drumul către Slănic Moldova. Ca să verificăm anduranţa am făcut şi un drum la Soveja.
Prin telefonul fără fir am prins un pic de notorietate, prin târg, dar şi printre muncitorii de la I.R.A. (Întreprinderea de Reparaţii Auto Tecuci).
- Iar ai venit să-ţi îndrept cadrul ăla de bicicletă?
Deh, ulciorul nu merge de multe ori la apă. Aşa că scoteam o hârtie de cinci lei, din ăia comunişti, ca să trec de portar, după care mă îndreptam spre secţie. Firesc, mai aveam împăturită o hârtie de douăzecişicinci de lei, aia cu Tudor Vladimirescu. Nea Haralambie se uită lung la mine, cheama ucenicul si îl trimitea după bere, deşi trona un anunţ mare cu articolul 402, pe care cineva corectase: "Bea şi şeful, bem şi noi." şi îmi spunea să casc ochii, dar să nu ating nimic cât aştept să-mi îndrepte cadrul. Mai aşteptam doar să-mi dea cilindri şi biluţe pentru rulmenţi. La sfârşit mă atingea peste creştet, atât de uşor că îmi săreau ochelarii şi îmi spunea pe un ton grav şi cu o ţigară în colţul gurii:
- E ultima oară când te ajut!
Deh, mereu era ultima dată...

Au trecut mai mult de treizeci de ani de atunci. Şi s-a întâmplat un fapt care a reaprins scânteia. Fiul meu cel mic îmi spune că i s-a furat bicicleta. Nu stăteam prea bine cu banii, aşa că hotărăsc să caut pe net. Şi nimeresc la biciclete în Constanţa.
O iau. La un preţ nu tocmai rău. Avea nevoie de mici reparaţii, nu  fusese folosită de ani de zile.

Bicicleta care am luat-o

Şi aici mă lovesc de o mică dilemă. Nu găsesc nici un atelier de reparaţii biciclete în Constanţa. Cel puţin unul cu o prezenţă pe internet. Aşa că sunt obligat să storc din amintiri, să centrez roţile, să reglez frânele, etc.

Din nou la muncă
Şi să descopăr bucuria de a mă murdări cu vaselină.

M-am murdărit pe mâini

I-o dau s-o încerce.
- Merge bine, tata, îmi spune el. Dar m-am răzgândit. Vreau o placă video pentru jocuri.
Zâmbesc în sinea mea (un pic cam acru) larg şi încerc să-mi aduc aminte că şi eu aveam toane de adolescent.
Oricum bucuria de a-mi aduce aminte de tinereţe nu se compară cu nimic altceva. Aşa că o pun la vânzare chiar aici. Poate se bucură alţi copii.

Acum dacă tot m-am întărâtat (singur şi puţin provocat) să vă spun ce-am hotărât. Aşa de capul meu, fără să-i întreb pe ăia de la fonduri europene şi şssttt... să nu mă audă primarul din Constanţa. Că primesc interdicţie pentru următorii o sută cinzeci de ani să pun măcar  o umbră în Mamaia.

Vreau să fac un atelier de reparat biciclete. Nu pot spune că nu mă pricep. În plus îmi place să cunosc oameni noi. Vreau să fac rost de banii pentru prima lună de chirie. Sau poate să iau mai multe biciclete.
Aşa că mai vând câte ceva.
-Ce spuneţi de un Mobile Battery Pack (Polo pe numele ei). Ca să fac rost de bani de nişte piese de bicicletă îl vând. Şi aşa stau prea mult la calculator.
- Sau de un binoclu cu reglare de dioptrie? Că tot m-am întărâtat. Şi îl dau doar pe o bicicletă. Mai aveţi semicursiere ruseşti sau biciclete Carpaţi??? Pentru că îl dau şi la schimb. Vă spun aşa, în mare secret, să nu afle şi alţii, că am mai pus ochii pe una. Aceasta de aici.

Iar partenerul meu de nădejde cine credeţi că va fi. Nimeni altul decât tocmai.ro. Un site cu care am colaborat de multe ori. În care merită să-mi pun aşteptările. Acelea de a avea propriu atelier de reparat biciclete. Sunt convins că dacă obţin 405 lei pe cele două produse voi reuşi. Apropo, bicicleta deja s-a vândut. Am ajuns cu mult  mai aproape... Deja îmi văd afacerea. Cu ajutorul lor:



V-aţi întrebat vreodată la ce folosesc ăia cinci lei? Trebuie să mă întrebaţi în privat. 
Îmi place şi reclama aia când iese din mare. Văru' cu costumul ud. Evident că nu pot să nu mă întreb de ce pachetul este uscat...

Dacă credeţi că m-am jucat prea mult cu vorbele puteţi să mă judecaţi şi aici. Dincolo de cuvinte, aşa cum spune Smiley, merităm cu toţii să folosim un serviciu de vânzări bun.
Doar trebuie să vă bucuraţi de el!!!

Update: Deoarece tocmai.ro a fost cumpărat de Olx link-urile nu mai sunt funcţionale. Prin urmare le-am dezafectat.

68 de comentarii :

  1. Am avut un Pegas cu sa mica, coboram scarile si saream bordurile la mare meserie cu bicicleta! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ah, nu vrei tu sa deschizi atelierul la Ploiesti, Radu? Asa as avea si eu bicicleta mereu functionala, iar pantalonii ar ramane curati, ca toata vaselina ar fi pe mainile tale. :)))
    Bicicleta din imagine seamana bine cu prima bicicleta "de adult" pe care a avut-o Ionut al meu. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi şi cine mă mai primeşte la pescuit la mare? Dar pot da consultaţii online! :)

      Ștergere
  3. Pfoai, dar tu chiar vinzi multe chestii pe tocmai.ro!! Acum ti-am vazut anunturile. Sa stii ca ma inspiri Am atatea haine care nu imi mai vin!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Înţeleg că ai slăbit! Că altfel nu aveai motive. Cu hainele. De abia aştept să vin la Bucureşti.:)

      Ștergere
  4. Probabil atunci s-a nascut si inginerul din tine:)

    RăspundețiȘtergere
  5. ehei, am avut un Pegas galben de ala cu "coarne" si sa lunga si pe care l-am uzat pana am terminat liceul ... eram unic in cartier....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am pus câteva din alea pe roţi. Mi-a rămas în minte unul galben cu care am vrăjit-o pe prietena unuia din concurenţii mei. :)
      Îmi plăceau pentru că semănau cu harley-urile. Poate scormonesc prin arhivă, am poze pe biciclete. :)

      Ștergere
  6. Bicicletă nu am de vânzare, că-mi trebuie, dar când s-o strica , știu la cine să apelez. Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc de urări. Poate de data asta reuşesc să trec prin oraşul de lângă Dunăre. :) Vin şi cu cheia, cea din poză. :)

      Ștergere
  7. Si cam cand v-a sa zica imi iei placa video? Doar o intrebare ... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am uitat eu sau a venit ziua ta? Parcă ţineam minte că te-am scos din maternitate undeva prin martie! :)

      Ștergere
  8. Sa stii ca ar fi foarte util atelierul ala. Eu si cu fii-miu trecem des pe la un astfel de atelier, ca bicicleta lui se strica destul frecvent. Nu ca nu ar fi una buna... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) O să mă gândesc cum să dau şi consultaţii online. :) Dar cel mai bine ar fi să înveţe el cum să o repare.

      Ștergere
  9. Răspunsuri
    1. :) Dacă te referi la " Văru' " din reclamă răspunsul este nu. Cred că nici măcar nu era născut atunci când am fost botezat. :)

      Ștergere
  10. Super, felicitari! Mi s a facut pofta de mers pe bicla :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper! Că face bine. În plus mai am una de vânzare! :)

      Ștergere
  11. De cand visez la o bicicleta, numai eu stiu. Insa caut una mica, cocheta, cu saua joasa si care sa stie sa mearga singura :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pegasul acela de care spunea cineva într-un comentariu.
      Dar să meargă singură? Mai greu. :) Dar nu imposibil.

      Ștergere
  12. Acum ştiu unde să-l trimit pe fimiu cu bicicleta stricată :D Scap de stress :D

    PS: Frumoase amintirile din adolescenţă :D Eu am uitat să merg cu bicicleta :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare plăcere îl ajut pe fiul tău, deşi mai bine ar fi să înveţe.
      Se spune că mersul pe bicicletă nu se uită niciodată. :)

      Ștergere
    2. Poate nu se uită...adevărul este că nici nu am mai încercat :D succes cu noua ta idee :*

      Ștergere
  13. Frumoasă afacere. Știu că mă pot baza pe tine în cazul în care mi se întâmpla ceva cu bicicleta. Și mie îmi place ideea ta. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  14. Felicitari ca te ocupi si de lucruri serioase. Sa repari biciclete implica ceva aptitudini si cunostinte mecanice. BRAVO!!!
    Dar sincer lui fiutu ii puneam bicla in spate si-l alergam cu ea pana-i trecea de placa video.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Amândoi sunt mai înalţi şi mai grei decât mine. :))

      Ștergere
  15. Amintirile tale din copilărie, mă duc cu gândul la cele două tipuri de biciclete. Cele despre care frumos povestești tu aici și cele pe care multi copii, care au uitat de adevăratele biciclete și datorită timpului petrecut în fața calculatorului, ajung să folosească "bicicletele" ....cu tot felul de dioptrii ;)

    RăspundețiȘtergere
  16. :) Este foarte adevărat, calculatorul şi jocurile au schimbat complet situaţia.
    Dar este ca în vorba aia:
    "Nu berea îngraşă, ci numărul lor!"

    RăspundețiȘtergere
  17. O bicicletă sta posacă
    Uitată într-o debara.
    Cum poate oare să nu-i placă
    Unui copil să stea pe șa?
    De ce-o fi renunțat la mine,
    Să stea cu ochii în ecran?
    Poate o crede că-i mai bine
    Ca timpul să se ducă-n van
    Să facă strategii deștepte,
    S-adune puncte virtuale,
    Și-ncet, încet să se îndrepte
    Spre cheltuirea de parale:
    Pe tocmai.ro voi fi vedetă
    Iar cu paralele primite
    Va cumpăra o “bicicletă”
    Cu dioptriile mărite.


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte frumos Gelu. Pe vremuri cutreieram păduri pe poteci pline de mister, evident pe bicicletă, având la mine doar o praştie şi un fir de undiţă cu cârlige şi plumb. Doamne ce vremuri frumoase.
      Aha, deja iubisem ţigancă, aşa că puteam aprinde focul oriunde! :)

      Ștergere
    2. camerele bicicletelor erau refolosite la confecționarea praștiei.

      Ștergere
    3. Aşa e. Când îşi dădeau duhul sau când nu mai aveam petice! :)
      Şi ce prăştii scoteam cu ajutorul lor! ;)

      Ștergere
  18. Iti urez din suflet sa iti realizezi visul. Si sa faci si bani din asta ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc Dana! De obicei când mă apuc de ceva merg până la capăt! :)

      Ștergere
  19. Am nevoie urgent de un mester! Dar cred ca imi convine sa astept inventarea teleportarii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi cică au reuşit-o şi cei de sub muntele ăla din Elveţia. Cu doi şoricei. Că nu puteau să-i întrebe pe americani cum au reuşit cu ditamai vaporul... Acu vreo şaptezeci şi ceva de ani. :)
      De teleportare vorbesc.

      Ștergere
    2. Ehe, chiar voluntar nu mă ofeream. Deh, sunt mai conservator. Prefer un zbor cu avionul. :)

      Ștergere
  20. Radu, nu-i mai simplu să spui "engage" ? Întreb şi eu? :)

    RăspundețiȘtergere
  21. ma gandeam ca s-a uitat de biciclete,de vaselina,de muradaritul pe maini..e cel mai frumos lucru si cel mai sanatos plimbatul cu bicicleta,imi place tare mult

    RăspundețiȘtergere
  22. Si eu mesteream la bicicleta cand eram mic. Si acum m-as incumeta, dar numai daca se strica. Atunci faceam asta ca sa o intretin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Împreună cu prietenul meu, la acea vreme chiar le recream şi asta nu în sensul că le dădeam pauză. :)
      Acum e mult mai uşor, găseşti tot ce îţi trebuie la magazin sau pe net. ;)

      Ștergere
  23. Am avut semicursieră Pegas Torpedo. Se făceau la Zărnești și aveau piese franțuzești. Fugea bine de tot :)

    RăspundețiȘtergere
  24. He, he , ce mi-aș fi dorit eu o bicicletă acum câțiva ani. Am fost printre copiii ăia care au stat doar în casă. Nu prea aveam cu cine să mă joc. Bicicletă a avut doar o singură vară, până am căzut zdravăn cu ea și a început să se dezmebreze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă aveai un atelier de reparaţii puteai să o pui pe roţi. Am dreptate?

      Ștergere
  25. Pot să-ți trimit bicicleta mea de la DHS, de o am de 5-6 ani, să mi-o faci beton? :)) Că dacă tot te pricepi, de ce să nu apelez. Poate o scot și mai ieftin. Asta așa, că ne cunoaștem :))

    RăspundețiȘtergere
  26. vaselina zici, sa alunece mai bine si lantul pe foaie si pinion, cablul de frane sa prinda si tot asa! plimbaciosule!

    RăspundețiȘtergere
  27. Răspunsuri
    1. Păi da. Tu stăteai şi pozai. Eu bicicleta reparai. Pot să întreb de ce apoi o cereai? ;)

      Ștergere
  28. :)) Prima mea bicicleta o imparteam cu tata... Si pe atunci erau la moda inele colorate puse pe spite, sa zornaie cand mergi... Si ce "frumos" se ducea el la lucru cu bicicleta impopotonata cu fel de fel de chestii colorate, copilaresti si zornaitoare. Vai ce se enerva dupa aia, cand venea acasa, ca radeau colegii de bicicleta lui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puneam şi noi pe spiţe bucăţi de izolaţie de cabluri de diferite culori. La comandă! :)

      Ștergere
  29. Eu nu stiu sa merg pe bicicleta. Dar mi-ar placea sa invat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Este simplu. Îmi aduc aminte că nu am căzut decât de trei ori până am învăţat să mă ţin în şa. :)

      Ștergere
  30. O bicicleta as mai vrea si eu, n-am uitat ce plimbarile din copilarie! Poate ma uit pe tocmai.ro ca deocamdata am apelat la ei doar pentru vanzari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bună o bicicletă la casa omului, mai puţin azi când e polei în Constanţa! :)

      Ștergere
  31. Radule...cand aveai tu 17 ani,adica prin 1985...toamna...nu ma erau bancnote de 5 lei ci doar monede, se schimbasera din 1978...doar daca nu le dadeai muncitorilor 50 lei :)

    RăspundețiȘtergere
  32. ;) Exista şi moneda de aluminiu. Dar doar bancnota de 1 şi 3 lei au fost retrase. :)

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !