vineri, 19 septembrie 2014

M-AM SIMŢIT DIN NOU COPIL

Când am deschis clasorul cu timbre


De care, spre ruşinea mea, nu mi-am adus aminte de foarte mulţi ani. Prea mulţi.


Deh, viaţa asta, cu bune, cu rele. Nu mă pot plânge, nu am fost foarte defavorizat dar nici viceversa. Adică am avut o viaţă normală.
Am amintiri din scara blocului în care locuiam în Tecuci, cu Sorin cu care făceam schimb de timbre. Sau cu Dacian care stătea lângă liceul la care am ajuns să învăţ. Petreceam ore în şir încercând să ne completăm colecţiile, seriile de timbre. Făceam orice, vorba vine, pentru o pensetă de timbre, o lupă pentru ele sau un clasor bun, sau cataloage de timbre. Ţin minte că de multe ori vindeam rezolvarea temei la matematică sau la fizică numai ca să strâng bani pentru ele. Alte vremuri şi chiar mi-aş dori să pot să mă întorc în timp.
Din timbre am învăţat extrem de multe. Geografie, evident şi cu ajutorul atlasului împrumutat de la biblioteca şcolii, despre animale şi despre sporturi, chiar şi câte ceva despre ciuperci.
Păstrez încă acest hobby sau pasiune cum vreţi să-i spuneţi. În special prin vizitarea expoziţiilor în temă.
În timp, m-am mutat din oraş în oraş, de prea multe ori ca să îmi mai pot aduce aminte. Dar clasorul (clasoarele) le-am dus după mine pe oriunde am fost, chiar dacă le deschideam rar. Şi nu regret. Deloc.



Pozele sunt făcute acum la repezeală şi nici anticul meu Nokia 6630 nu poate concura cu viitorul, aşa că o să vă rog să mă scuzaţi pentru calitatea unora dintre imagini.
La vârsta mea nici ochii nu mă mai ajută foarte bine. Aşa că, pentru faptul că în curând va veni aniversarea mea, le adresez o provocare multelor doamne din viaţa mea (deh, trebuie să mă dau şi eu mare). Ce credeţi, mi-ar place o lupă de genul acesta cu care să pot să îmi revăd timbrele la adevărata lor frumuseţe?


Ce spuneţi, nu este adorabilă?
Şi dacă vă lasă inima poate şi un glob care să-mi amintească de vechea mea pasiune, geografia.


În mod sigur încă mai ştiu toate capitalele din Europa şi multe de pe alte continente. Pe încercate!

Mai am o pasiune, numismatica, dar despre alta voi scrie altădată!

Notă: ultimele imagini aparţin site-ului http://www.myman.ro/ (mai puţin cele cu timbrele).




10 comentarii :

  1. Cred că ţi-ar fi utilă o astfel de lupă. Dar cum te-ai adresat doamnelor, să aşteptăm părerea lor! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur că mi-ar fi utilă!
      Cum site-ul se numeşte MyMan cui crezi că mă puteam adresa? ;)

      Ștergere
  2. Asta e chiar o idee foarte buna! Ia sa ma uit si eu azi prin clasorul meu cu timbre! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă primesc lupa promit că ţi-o împrumut. Ca să te uiţi la timbre! :)

      Ștergere
  3. Cei din generatia noastra au avut pasiunile acestea, parca ma vad pe mine in descrierea ta, tot cu timbre si vederi, chiar si monedele de care ai pomenit. Lupa aceea are un model splendid, eu as folosi-o si mai mult ca nu vad prea bine, iar globul l-ar incanta pe copilul meu. Sunt lucruri facute cu bun-gust.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ciudat, a fost o perioadă tare frumoasă. Cel puţin pentru mine.
      Dar timbrele au rămas! :)

      Ștergere
  4. Sunt convinsa ca ti-ar place lupa. Cui nu i-ar place?
    Esti modest cu cadourile! Ma gandeam ca vrei mai multe!:))

    RăspundețiȘtergere
  5. noi aveam pasiune si colectii dar nu aveam tehnologie pentru a le complete. azi exista tehnologie dar nu mai exista pasiune pentru colectii. poate doar ptr prostii din plastic de pe la diferite produse,
    o lupa insa mi ar fi utila chiar si mie , nu doar barbatilor :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu încă măi vânez timbre. Şi monede (monete).
      Dar îmi iau un aer de mare cunoscător. Nu că nu aş ştii câte ceva despre ele. :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !