luni, 15 septembrie 2014

CE ESTE UN LOGO?

Ceva care defineşte o firmă


Vizual, în ochii consumatorului. Cel puţin aşa înţeleg eu, una din definiţiile din DEX.

Se întâmpla prin 1996 când mi-am deschis o mică firmă familială. Citesc în revista "Idei de afaceri" (mai am şi acum arhiva) despre necesitatea unei mărci vizuale protejată la OSIM.
Marcă, marcă vizuală (logo), OSIM, modele industriale erau cuvinte care nu îmi spuneau nimic. Pe vremea aia internetul era doar un proiect de viitor în România. Aşa că nu mi-a fost uşor să caut. Noroc că eram tânăr de abia ieşit de pe băncile facultăţii (de vreo doi ani), cu vise, speranţe şi multe dorinţe.
Am găsit sediul OSIM (oficiul de stat pentru invenţii şi mărci), mi-am făcut temele la bibliotecă. Am plecat şi cu numele unui consilier în domeniu (pe atunci îi numărai pe degete), dar nu-i dau numele că e reclamă şi n-a plătit. Îl sun, stabilim o întâlnire în palatul CFR unde lucra cu normă întreagă. Îmi cere 300 de mărci germane (aproximativ 200 de dolari pe vremea aia) pentru logo şi încă 200 pentru înregistrare.
Pe mine mă cam ia cu friguri, bugetul meu era cum era şi îmi aduc aminte că am învăţat să folosesc calcul (hârtia aia de copiat), peniţele şi tuşul. Şi mi-a ieşit asta:


Nu vă speriaţi, calitatea imaginii este cea pe care am putut să o fac în 1996.
Nu e cine ştie ce. VIMARA vine de la Victor, primul meu copil, de la Maria, fosta soţie şi de la Radu.
Am plătit consilierului doar pentru înregistrare. Ceea ce este foarte ciudat, cel puţin din punctul meu de vedere, cam după un an de la publicarea mărcii vizuale în catalogul OSIM, de câte ori sunam la telefon un partener de afaceri, nu apucam să spun mai mult de trei vorbe şi toţi mă întrebau:
-Aaa, domnul Vimara, ce mai faceţi?

A fost o treabă destul de laborioasă şi de durată.
Acum ce să spun. Nu cred că m-aş mai înhăma din nou la aşa ceva. În primul rând crearea unui logo a devenit o treabă din ce în ce mai sofisticată. Mult mai multe firme, pretenţii justificate din partea consumatorilor şi multe alte tendinţe.
Aş apela la cineva specializat, care face asta cu drag. Evident, aş trage cu ochiul şi la portofoliul care îl are.
Pentru că este important. Dacă sunteţi interesaţi haideţi să vedeţi:

www.logo1.ro
Aşa-i că v-am captat atenţia? Bine, funcţionează şi pentru bloggeri deşi ei insistă să le facă pe toate.
Recomandarea mea:
Dacă ai o firmă, în servicii, în producţie, în orice la urma urmei, nu ezita să rămâi vizual în ochii clienţilor.
Te ajută mult, evident dacă te şi preocupi de calitate.
Aşa că pentru o realizare logo firmă nu ezitaţi să vă informaţi. Puteţi începe de pe link-urile puse la dispoziţie.
Nu cred că o să regretaţi.

10 comentarii :

  1. calc, radiera, multa rabdare dar si nervi ... ehei cine mai isi mai aduce aminte de ele?
    azi avem photoshop ... lucrurile nu sunt mai complicate, nici mai grele, tot ce trebuie este ceea ce trebuia si odinioara: imaginatie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu chiar îmi aduc aminte cu plăcere de acea perioadă!
      Dar îmi place şi cea de acum! :)

      Ștergere
  2. E bine sa lasam specialistii sa vorbeasca. O fac mult mai bine ca noi:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Recomandarile tale mi-au fost intotdeauna utile. O sa tin cont si de cea de aici.

    RăspundețiȘtergere
  4. La mine, firma, logo, chestii de genul asta au ramas doar pe hartie. Nu s-au materializat niciodata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păcat, merită să încerci. Şi nu trebuie să uiţi că "succesul este o călătorie, nu o destinaţie".

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !