sâmbătă, 28 iunie 2014

UN ALTFEL DE FAIR TRADE*

De această dată şi pentru consumatorii din România

Pentru a se putea bucura şi ei de produse lucrate de meşteri români, cu tradiţie, atât de apreciate peste tot în străinătate dar puţin cunoscute la noi. Totul la un preţ corect pentru consumator, respectând calitatea atât de apreciată în afara graniţelor.
Acum, ce să spun... O largă pătură de consumatori are o parte din vină pentru faptul că producătorii autohtoni cu tradiţie s-au orientat spre pieţe externe. Aceştia (consumatorii) au senzaţia că preţul mai mare a tot ce vine dinspre vest este justificat de calitatea produselor. Omit să citească că produsul vine de obicei din China iar firma din vest este importatoare. Sau şi mai rău, cumpărăm produse româneşti reambalate în acele ţări la preţuri de câteva ori mai mari. Deh, românul e bogat, îşi permite.
Am descoperit cu plăcere că există cineva care s-a gândit să facă legătura între producători locali selectaţi şi consumatori, eliminând verigile intermediare care ridică preţul produselor chiar acasă la noi. Imaginea de mai jos e sugestivă:


Cine este acest cineva? Nimeni altul decât:


Nu trebuie să mă credeţi pe cuvânt. Mai ales dacă aveti în plan să mobilaţi casa sau să aduceţi schimbări de decor în ea (pentru cei care aţi făcut-o deja, mai ales dacă suferiţi cu inima, recomand precauţie la următoarea sugestie). Daţi un clik pe următoarele link-uri şi faceţi comparaţii sau planuri:


-Să vă încălziţi sufletul sau doar să impresionaţi musafirii.


Sunt doar trei sugestii care mi-au făcut cu ochiul. De intraţi la ei găsiţi şi voi sigur ceva.

Parcurgând site-ul lor am mai avut o surpriză plăcută. Am văzut colaborări cu producători pe cale de dispariţie în magazinele din ţară. Exemple: Apulum, Faimar, Vitrometan, etc...

Ştiu că au mai fost proiecte pe aceeaşi temă, cu denumiri care de care mai ambiţioase, eşuate. Dar cum acesta este un proiect privat are mari şanse să reuşească mai ales dacă punem un pic umărul cu un gând bun.

Acum vă las să vă bucuraţi de ceea ce poate oferi site-ul recomandat de mine.

*Notă: Pentru cei ce au făcut rusă la şcoală (aşa cum sunt eu), fair trade înseamnă în esenţă comerţ echitabil.
Sursă imagini-maderomania.ro


13 comentarii :

  1. fair-trade sau nu, am primit un exemplu foarte graitor in acest weekend, in care iesit fiind la iarba verde la un moment dat a venit vorba si de economie si sustinerea ei locala... la care unul dintre amici a spus asa (nu-l citez cuvant cu cuvant ci doar esenta):
    Elvetianul a rugat o profa de economie sa faca bugetul pentru cele necesare anului scolar viitor, la care profa de economie, proaspat emigrata din est (sa nu zic Romania) a ales preturile cele ami mici posibile de pe piata , majoritatea produselor fiind din China sau Asia.
    ajungand cu lista si bugetul modest la decan/director ce-o fi fost, acesta sa uitat lung la lista si a intrebat-o de ce a ales asa? la care a rupt lista si a rugat-o s-o refaca tinind cont de urmatoarele aspecte:
    - sa analizeze in primul rand ce se face local, in acel oras, apoi daca au ramas produse care nu se fabrica local,
    - ce se face in jurul orasului (canton, judet, ce or avea ei...)
    - daca tot au mai ramas produse negasite, ce se face la nivel de elvetia...
    - si daca tot mai exista produse care nu au putut fi procurate, atunci se analizeaza in primul rand daca aceste produse sunt intr-adevar necesare scolii (daca totusi sunt necesare, se cauta in primul rand in europa, ... si abia apoi in asia ...)

    voi ce credeti despre o astfel de gandire? ca sa nu mai amintesc faptul ca Elvetia nici pana azi nu e membra UE si totusi o duce bine-merci. pe cand noi am vandut tot ceea ce aveam ca sa importam acum totul din "alta parte"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte grăitor exemplul tău! Mă bucur că l-ai postat.

      Ștergere
  2. Super lucruri facem noi romanii, e pacat sa nu le avem in propriile noastre case.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu-i rea ideea lor, doar ca preturile par mult prea umflate. Cel putin pe la scaune, ca acolo m-am uitat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am făcut încă o comparaţie la preţuri, aşa că nu mă pot pronunţa. Probabil cu timpul se vor aşeza toate.

      Ștergere
  4. Am intrat și eu să văd prețul la scaune. Nu sunt chiar atât de mari precum spune Cristi, sau chiar dacă sunt, calitatea materialului și a lucrăturii le justifică. Mi-am cumpărat eu niște scaune de undeva-nu spun de unde că și reclama negativă e tot reclamă- ieftine și frumoase. Numai că după puțin timp m-am trezit cu fundul pe jos.
    Hai, succes!

    RăspundețiȘtergere
  5. Îmi place primul comentariu. Sper să îl citească cât mai mulţi.

    RăspundețiȘtergere
  6. din păcate prea mulți au rămas setați pe ideea că ce vine "din afară" e mai bun ca produsele românești. ceea ce e o tâmpenie, avem așa de multe chestii faine făcute la noi!

    RăspundețiȘtergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !