joi, 26 iunie 2014

CUM MI-AM CUMPĂRAT TIMP LIBER

Pentru mine şi prietenii mei

Când am fost la Bucureşti. Acum trei săptămâni.
M-am cazat la o veche amică din facultate, recent divorţată.  I-am trimis şi un buchet de flori prin curier. V-am povestit despre asta cu câteva articole în urmă. Ce nu v-am spus, era faptul că nutream un gând ascuns, deloc cuminte. Să o rog să îmi calce vreo două cămăşi şi o pereche de pantaloni pentru petrecerea de a doua zi dată de un bun prieten. Sper că nu v-aţi gândit la prostii. Adevărul că sunt două activităţi casnice pe care le urăsc, spălatul vaselor şi călcatul rufelor.
Se uită indignată la mine şi îmi spune:
-Radu, tu crezi că eu am divorţat ca să-ţi calc cămăşile? De ceva timp nu mai fac asta nici pentru mine. Ia pune mâna pe telefon şi sună la numărul ăsta!
-Păi şi cine va răspunde?
-O firmă care o să-ţi rezolve problema cu călcatul cămăşilor.
-Dar sunt de încredere? Ştii, sunt cămăşile mele de mătase preferate.
-Dragă, dacă se întâmplă ceva cu ele îţi iau eu altele în timp util.
În jumătate de oră vine un tip tinerel, frumos îmbrăcat care preia hainele în timp ce discută familiar cu stăpâna casei. La plecare îmi dă frumoase asigurări că mâine până-n prânz le am înapoi călcate.
După ce pleacă, mă întreabă şăgalnic:
-Merit şi eu o cină?
Cum îmi este foame şi am ceva cunoştinţe mai vechi despre talentul ei culinar, aprob hotărât.
Urmează o cină plăcută, o noapte şi mai plăcută.
 A doua zi pe la 11.30,acelaşi băiat, îmi aduce cămăşile, călcate impecabil şi îmi lasă şi o carte de vizită.
-Ştiţi poate mai aveţi nevoie...


Spre seară ajungem la petrecerea prietenului meu. Veselie, mâncare, băutură (deşi a trebuit să fiu mai cumpătat, deh eram însoţit). Dimineaţă, la cafea, când ni se mai ridică aburii de pe ochi, vedem amploarea micului dezastru. Pete pe covor, pe mobile, scrumiere pline, cum se întâmplă la orice petrecere ţinută în locuinţă. Amicul meu  se ia cu mâinile de cap şi spune:
-O să-mi ia o săptămână sa fac locul ăsta să arate ca înainte. Radu, sper că nu mă laşi singur.
Adevărul că ţin la el, dar nici chiar atât. Ca prin vis, îmi aduc aminte că pe cartea de vizită scria şi ceva de curăţenie la domiciliu. I-o ofer mărinimos şi îi spun doct să sune la numărul de pe ea. Amicul meu se uită lung şi întreabă:
-Dar n-o fi prea scump?
-Hai nu te mai zgârci. Doar n-o să faci curăţenie de ziua ta. Ţine minte, ieftin nu este întotdeauna bun.
-Noi o să stăm să ne uităm la ei? Nici de băut nu mai avem.
-De câte ori o echipă de la ei face curăţenie la mine, eu le arăt punctele de interes le las cheile şi plec, intervine prietena mea.
-Şi ai încredere?
-Da, pentru că oamenii care sunt angajaţi au cărţi de muncă, au caziere judiciare verificate, au experienţă în domeniu şi ştiu să folosească soluţiile, echipamentele, lavetele. Şi de câte ori au venit am rămas şi mulţumită de curăţenia făcută şi cu încrederea neştirbită.
-Bine să încerc şi eu...
Când văd echipa intrând cu un aparat de curăţenie Kirby Sentria mi se ia orice piatră de pe inimă.
-Acum ce facem?
-Mergem să ne dregem, răspund vesel.

Spre seară primesc un telefon:
-Ştii, n-a fost aşa scump, că mi-au dat tva-ul înapoi. Dar am uitat să-i întreb dacă fac şi curăţenie la birou şi am rătăcit cartea lor de vizită. Mai îmi dai o dată numărul?

Dacă vreţi să vă convingeţi şi voi vă sfătuiesc să intraţi măcar pe unul din link-urile din articol. Personal, aş intra pe cel cu călcatul cămăşilor dar asta doar pentru că sunt fericitul posesor al unui sistem de curăţenie Kirby.

10 comentarii :

  1. Destupata "amica" ta, emancipata as zice, eu inca n-am apelat niciodata la o firma. Dar pe masura ce imbatranesc ma tenteaza din ce in ce mai mult ideea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu folosesc un Kirby, aşa că din fericire nu am nevoie! :)

      Ștergere
  2. ce-as mai apela si eu la astfel de firme, si m-as duce sa ma dreg :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca multe persoane isi doresc acum sa apeleze la aceasta firma!

    RăspundețiȘtergere
  4. Firmele de curatenie sunt folositoare pentru cei care-si permit sa apeleze la serviciile lor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un mod de abordare! Personal, cred că oricine vrea curăţenie îşi poate permite. :)

      Ștergere

Fără comentarii anonime ! Nu vor fi publicate !
Şi dacă vreţi să înjuraţi vă rog s-o faceţi cu talent !